Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Corvette C6.R GT2 zastapi model GT1
Corvette C6R GT2

Corvette C6.R GT2 zastapi model GT1

2009-08-18 - A. Łukasiewicz     Tagi: Corvette, Muscle cars
„Win on sunday, sell on monday” (wygrywaj w niedzielę, sprzedawaj w poniedziałek) to była w dawnych czasach bardzo popularna maksyma marketingowa, jeśli chodzi o aktywność w sportach motorowych w powiązaniu ze sprzedażą nowych aut. Zgodnie z nią działała cała „Trójca Święta” z Detroit. Niestety to, co w latach prosperity motoryzacyjnego USA wydawało się być proste i zrozumiałe, dziś już nie za bardzo ma przełożenie, choć istnieją jeszcze pewne wyjątki, które na takową opinię długo pracowały - jednym z nich jest Chevrolet Corvette. Chociaż Corvette kojarzy się głównie z muscle cars, to tak naprawdę z tymi autami ma mało wspólnego, gdyż należy do czołówki supersportowych aut świata. A te, jak wiadomo całkiem dobrze sprawdzają się w wyścigach torowych. GM jeszcze do niedawna wystawiał swoje wyczynowe C6-tki (C6.R) w klasie GT1, czym potwierdził umiejętność budowania rasowych wyścigówek wygrywając na pożegnanie w swojej klasie m.in. słynny 24-godzinny wyścig Le Mans. Niestety ciężka sytuacja rynkowo-finansowa zmusiła koncern do ciągłego zaciskania pasa, także kosztem udziałów w wyścigach, ale...dobrej passy nie powinno się przerywać i team z Corvette Racing dobrze o tym wie. Jeszcze w tym sezonie zadebiutuje nowiutka Corvette C6.R, lecz w tańszej klasie wyścigowej GT2. W porównaniu do swojej poprzedniczki opartej na modelu Z06, C6.R GT2 będzie bazować na ZR-1 - najszybszej seryjnej Corvette wszechczasów - jednakże jej moc będzie zmniejszona. Wymogi nakazują również, by auto dzieliło więcej elementów z modelem seryjnym i tak C6.R GT2 bazuje na fabrycznej aluminiowej ramie, błotniki i przednia szyba to wersje seryjne, a na swoim miejscu pozostało nawet wspomaganie kierownicy.
Pod maską znajdzie się silnik bazujący na ówczesnym LS7.R, lecz jego pojemność zmniejszono z 7 do 6 litrów (470 KM zamiast 590 KM), a na następny rok jest w planach jeszcze mniejszy V8 small block - 5.5 litra, przystosowany do spalania wyścigowego paliwa E85. „Odchudzona” C6.R przeszłą już testy na torze Atlanta, Elkart Lake i Sebring i w przyszłości ma wystąpić w 5 wyścigach amerykańskiej serii Le Mans.Jeszcze nie wiadomo, czy zadebiutuje w międzynarodowej serii FIA GT, aczkolwiek przyjdzie się jej zmierzyć z konkurencją m.in. spod znaku Astona Martina, Ferrari, Lamborghini, czy Porsche. W takim wypadku nie pozostaje nam nic, jak tylko kibicować teamowi Corvette, gdyż zwycięstwo z tak silna konkurencją to niezły wyczyn i...nie lada prestiż!



źródło: Corvette Racing

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Corvette C6.R GT2 zastapi model GT1