Auta amerykańskie » Aktualności » Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar

Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar
2011-01-11 - A. Łukasiewicz Tagi: Chrysler, Mopar, Chrysler 200
Musimy przyznać, że tego roku wyjątkowo skromnie wypada salon samochodowy w Detroit pod względem (światowych) premier. Oczywiście zgodnie z naszym kręgiem zainteresowań na myśli mamy tylko i wyłącznie auta amerykańskich producentów. Najważniejszym wydarzeniem dla fanów US Cars będzie tutaj z pewnością nowa generacja Chryslera 300(C), który w porównaniu do poprzednika budzi nieco mieszane uczucia…
Podobnie jak ze zdaniami na temat nowej „trzysetki”, tak i zmieniony stylistycznie Sebring, który od niedawna zwie się 200, dzieli pasjonatów motoryzacji. Przypomnijmy, że nowe elementy design-u nowego Chryslera 200 wzięły się od koncepcyjnego modelu, który pokazano na tym samym salonie dwa lata temu. Owy 200C m(i)a(ł) wyznaczać nowy kierunek w stylizacji przyszłych pojazdów marki Chrysler, charakteryzując się bardziej obłymi, zaokrąglonymi liniami.
Obecna 200-tka to wariant przejściowy pomiędzy „starym” Sebringiem, a tym, co za kilka lat powinno go zastąpić. Przy okazji face liftingu poprawiono nie tylko „blachy”, ale też mechanikę (nowy silnik, inne nastawy zawieszenia, sztywniejsza konstrukcja karoserii) oraz wystrój wnętrza. To drugie w końcu charakteryzować ma się zdecydowanie lepszymi wizualnie i haptycznie materiałami, jak i zrewidowaną konstrukcją, co wpłynie na poprawę komfortu akustycznego w trakcie jazdy.
Atrakcyjność tegorocznej ekspozycji Chryslera podnieść mają wersje zmodyfikowane przez m.in. fabrycznego tunera - firmę MoPar. Tym, którzy chcieliby poprawić wygląd 200, MoPar zaprezentował jeszcze studyjny zestaw akcesoriów, nadając grzecznemu sedanowi pazura.
Seryjny Chrysler 200
Na pierwszy rzut oka widać większą bliskość karoserii z podłożem. Odpowiada za nią zestaw nakładek zderzaków oraz progów, jak i obniżone o 3 cale zawieszenie. Choć zdjęcia słabo to oddają, to karoseria pomalowana jest w dwóch odcieniach i ma specjalnie mało widoczny „dekoracyjny” pasek na bocznych drzwiach. Lakier linii okien jest szarym metalikiem, a powyżej czarnym matem.
Dyskretnie kontrastujące odcienie współgrają z ciemnymi dodatkami jak 19-calowe felgi (z wentylowanymi hamulcami), lotka na klapie bagażnika, dyfuzor tylnego zderzaka, chromowane na ciemno lusterka, obwódka nowego, siatkowego grilla, czy ozdobne listwy okienne. Obok świateł przeciwmgielnych doszły dodatkowe listwy z diodami. Cieszącym oko dodatkiem są nietypowe końcówki wydechu i otwory wentylacyjne na masce silnika, mówiące, iż pod nią musi tkwić coś niestandardowego… To oczywiście tylko nasze fantazje, gdyż producent nie wspomniał ani słowa o silniku.
Na pocieszenie siedzenia pokryto skórą od Katzkin i wyszyto na nich białe logo „S”.
Bardzo udana próba podkreślenia atrakcyjności auta bez zbędnej przesady, czy nadmiaru - inaczej mówiąc fabryczny tuning w amerykańskim stylu. Znając życie już niedługo pakiet znajdzie się w oficjalnym katalogu akcesoriów MoPar.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar

Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar
ARON 2011-01-11 22:17
Nowa porcja fotek - jak dla mnie wygląda zadziwiająco dobrze, czyli MoPar odwalił kawał dobrej roboty!
Szkoda, że do 300C nie oferują podobnej maski - bardzo mi się widzi, gdyż wloty te wyglądają dosyć dyskretnie...

Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar
SARTO 2011-01-14 20:02
Zrobić z nudnego i nieciekawego samochodu tak stylowego sleepera potrafi tylko Mopar... ale właśnie - śpioch to powinien mieć się czym obudzić! Jestem zaskoczony brakiem modyfikacji tego co najważniejsze. Pozostaje kupić takiego i wyposażyć w technikę godną SRT ;-) ...albo wybrać coś lepszego XD

Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar
ARON 2011-01-15 11:36
Stawiam, iż pod maską jest najnowszy Pentastar V6, czyli 3.6 L i 283 KM oraz 353 Nm i to w połączeniu z 6-biegowym automatem, więc i tak nie ma "letargu", ale dziwie się z braku układu wydechowego, który zazwyczaj przygotowywany jest przez Corsa, czy sportowego układu dolotowego. Może to tylko kwestia czasu, i już np. do najbliższych SEMA zobaczymy takie elementy w oficjalnym katalogu MoPar...
Dobrze powiedziane Mopar - z tak nudnego sedana zrobili ciekawie prezentujące się auto, że nawet mi się spodobał! :-)
Podobne: Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar




Podobne galerie: Detroit 2011: Chrysler 200 Super S od MoPar



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chrysler
Newsletter
Galerie zdjęć