Auta amerykańskie » Aktualności » Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony

Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony
Chyba nie popełnimy gafy w stylu Komorowskiego, jeśli powiemy, że Ford Flex - van, który zapiera się kołami i drzwiami przed wepchnięciem go do tego segmentu pojazdów - to obecnie najciekawszy minivan (wg. amerykańskich standardów gabarytowych) nie tylko w USA.
Flex to klasyczne auto, w którym od razu wiadomo, gdzie przód (niektórzy zarzucają mu duże podobieństwo do Land Rovera…), a gdzie tył, mimo, iż coraz popularniejsze są dziś kombinacje i nie do końca zrozumiałe zabiegi stylistyczne. Kuriozalnie do bólu prosta, kanciasta linia nadwozia z ciągnącymi się po bokach rowkami (nawiązanie do bardzo popularnych w USA lat 80-tych drewnianych oklein karoserii) to czynnik, który wyróżnia Forda na tle innych jeżdżących dziwadeł. Korzeni należy się upatrywać u początków ery mniejszych vanów - kanciaste, nader przestronne i praktyczne nadwozie oraz nieco oszczędniejsze silniki V6. FoMoCo zaprezentował topową odmianę swego „life stylowego” Flexa zwaną Titanium. Brzmi znajomo? Owszem! Także europejskie modele Forda w najbogatszych wariantach wyposażenia kryją się pod tą nazwą.
Flex Titanium, który u północnoamerykańskich dealerów pojawi się późnym latem, powstał w oparciu o dotychczas najbogatszy wariant Limited, ale dokonano w nim kilku zmian stylistycznych. Niektóre elementy, jak np. lusterka, listwa tylnej klapy czy grill, z którego zniknęło logo Forda, są chromowane na ciemno, zaś na masce pojawił się duży napis „F L E X”. Wnęki reflektorów przednich oraz tylnych polakierowano na czarno. Titanium otrzymał także nowe, 20-calowe, polerowane alu-felgi z oponami całorocznymi. Zmiany wewnętrzne obejmują skórzana tapicerkę w kolorze grafitowym z szarymi wstawkami z zamszu na wnękach foteli, aluminiowe listwy na konsoli i boczkach drzwi, kierownicę obszytą perforowaną skórą, listwy progowe z podświetlaną nazwą modelu, trzeci rząd siedzeń składany elektrycznie za pomocą przycisku oraz radio HD.
Zobacz także: Ford Flex - zaklinanie rzeczywistości »
Do wyboru w najbogatszej wersji Titanium będą 4 kolory nadwozia - czerwony (Red Candy), biały (White Platinum), czarny (Tuxedo Black) i srebrny (Ingot Silver) w kombinacji z czarnym dachem - oraz dwoma silnikami 3.5 V6 - wolnossącym 265 KM i doładowanym dwoma turbinami (EcoBoost) 355 KM.
Za najtańszy Flex Titanium FWD producent żąda 40’350 USD, zaś EcoBoost (standardowo AWD) to wydatek 45’185 USD - sporo, tym bardziej, że w tej kategorii cenowej można wybierać spośród przeróżnych SUV-ów, które mimo wszystko cieszą się większą popularnością!
Flex to klasyczne auto, w którym od razu wiadomo, gdzie przód (niektórzy zarzucają mu duże podobieństwo do Land Rovera…), a gdzie tył, mimo, iż coraz popularniejsze są dziś kombinacje i nie do końca zrozumiałe zabiegi stylistyczne. Kuriozalnie do bólu prosta, kanciasta linia nadwozia z ciągnącymi się po bokach rowkami (nawiązanie do bardzo popularnych w USA lat 80-tych drewnianych oklein karoserii) to czynnik, który wyróżnia Forda na tle innych jeżdżących dziwadeł. Korzeni należy się upatrywać u początków ery mniejszych vanów - kanciaste, nader przestronne i praktyczne nadwozie oraz nieco oszczędniejsze silniki V6. FoMoCo zaprezentował topową odmianę swego „life stylowego” Flexa zwaną Titanium. Brzmi znajomo? Owszem! Także europejskie modele Forda w najbogatszych wariantach wyposażenia kryją się pod tą nazwą.
Flex Titanium, który u północnoamerykańskich dealerów pojawi się późnym latem, powstał w oparciu o dotychczas najbogatszy wariant Limited, ale dokonano w nim kilku zmian stylistycznych. Niektóre elementy, jak np. lusterka, listwa tylnej klapy czy grill, z którego zniknęło logo Forda, są chromowane na ciemno, zaś na masce pojawił się duży napis „F L E X”. Wnęki reflektorów przednich oraz tylnych polakierowano na czarno. Titanium otrzymał także nowe, 20-calowe, polerowane alu-felgi z oponami całorocznymi. Zmiany wewnętrzne obejmują skórzana tapicerkę w kolorze grafitowym z szarymi wstawkami z zamszu na wnękach foteli, aluminiowe listwy na konsoli i boczkach drzwi, kierownicę obszytą perforowaną skórą, listwy progowe z podświetlaną nazwą modelu, trzeci rząd siedzeń składany elektrycznie za pomocą przycisku oraz radio HD.
Zobacz także: Ford Flex - zaklinanie rzeczywistości »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony

Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony
Chevy Suburban 2010-05-24 13:26
Auto super, ale cena premium...

Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony
ARON 2010-05-24 23:10
Dlatego też FoMoCo zdecydował się tylko na ograniczona liczbę wersji Titanium, gdyż na dłuższą metę w tej cenie auto raczej nie pociągnie!
Podobne: Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony




Podobne galerie: Ford Flex Titanium - topowa wersja wchodzi na salony
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć