Auta amerykańskie » Aktualności » GMC Savana low rider - made in Japan

Full size van to jeden z klasycznych, amerykańskich gatunków motoryzacji, który jest wyjątkowo odporny na panujące trendy. Aktualna oferta takich modeli jest nieco skurczona do prowadzącego w statystykach sprzedaży Forda serii E/Econoline i bliźniaków GM - Chevy Express oraz GMC Savana. Koncern Chrysler „odpuścił” sobie ten kawałek rynku w 2003 na cześć importowanego MB Sprintera (Dodge/Frightliner).
Chevy Express/GMC Savana zastąpiły niezwykle popularne „pełnowymiarowe” modele Van/Vandura, do których sentyment mają Ci, co wychowali się m.in. na kultowym serialu „Drużyna A”. Od swojej premiery w 1996 full size vany GM zagarnęły blisko 45% północnoamerykańskiego rynku oraz serca flot, czy różnych drobnych przedsiębiorców, którzy potrzebują przewieźć więcej niż paka pickupów pomieści. Dostępne są jak one, w 3 wariantach: 1500, 2500 + 3500 (Heavy Duty), w zależności ile miejsca, czy ładowności oczekujemy.
Ze względu na fakt, iż są to unowocześnione woły robocze, ich wyposażenie zazwyczaj nie rozpieszcza. Ma być praktycznie, choć większość z nich ma klimatyzację, czy system audio na pokładzie. Dużo modeli jest na usługach służb ratunkowych, czy porządkowych (często spotykane w Holandii) albo posłużyło jako baza na kampera. Gamę silnikowa stanowią solidne V8 z rodziny LS - benzynowe 4.8, 5.3 i 6.0 oraz diesel Durmamax 6.6 - prócz 5.3 FlexiFuel (E85 i opcjonalnie AWD), wszystkie inne mają napęd tylny i są dostępne jedynie w wersjach HD. Na 2003 rok „bliźniaki” przeszły face lifting i z istotnych modyfikacji poprawiono bezpieczeństwo, dodając kontrole trakcji, czy poduszki powietrzne.
To już nie te lata (70- i 80-te), gdzie panowała moda, na pojemne vany i każdy, nawet nastolatki, chciał jeździć takim, koniecznie zmodyfikowanym lub (dorośli) super wygodną, przeszkoloną salonką w której nawet najdłuższa podróż to czysta przyjemność. Te vany są dziś już rzadkością nawet w USA, choć mają swoich fanów również poza jej granicami i rzadko są w stanie seryjnym. Tylko spójrzcie na bardzo zadbanego GMC Savana busa przyłapanego na zlocie w Osace. Niby standard, ale pod kryje się poważna modyfikacja zawieszenia (air ride) plus ramy, która pozwoliła na tę solidną „glebę” oraz upchane ciężarowych felg (stawiamy na 24 cale), z tyłu nawet bliźniaków! Imponujące, co może zdziałać sam „zawias”, bardzo efektownie. Po raz kolejny Japończycy udowodnili, że czują bluesa w temacie vanów.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
GMC Savana low rider - made in Japan
Podobne: GMC Savana low rider - made in Japan




Podobne galerie: GMC Savana low rider - made in Japan
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit GMC
Galerie zdjęć
Newsletter