Auta amerykańskie » Aktualności » Hybrydowa limuzyna nie dla Obamy

Od kilku lat Stany Zjednoczone są czołowym odbiorcą samochodów wyposażonych w elektryczno-spalinowy napęd hybrydowy. Amerykański rynek przez ostatnie lata chłonął blisko 50% światowej sprzedaży tych aut.
Za wzrostem popularności zielonej technologii udał się również prezydent Stanów Zjednoczonych, Barack Obama, który podczas oficjalnego przemówienia wspomniał o planach zakupu pięciu tysięcy samochodów z napędem hybrydowym dla obsługi rządu USA. Mimo szczerych chęci w zamówieniu nie znajdzie się nowa prezydencka limuzyna, nie pozwolą na to szefowie do spraw bezpieczeństwa. Cadillac DTS, odpowiednio wydłużony, wzmocniony pancernym podwoziem i kuloodpornymi szybami (12,7cm grubości) wraz z niecodziennym ekwipunkiem (butle z tlenem czy pojemniki z krwią) waży około 3500kg. Samochód wyposażony jest w jednostkę w układzie V8 o pojemności 6600cm³ i mocy około 300KM, co sprawia, że przy tak wysokiej masie własnej zużywa średnio 30 litrów paliwa na 100km i osiąga prędkość maksymalną 100km/h w ciągu 15 sekund. Argumenty pro-ekologiczne i oszczędnościowe nie przemawiają jednak do osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo prezydenta , ich zdaniem, hybrydowy układ napędowy nie zapewni tak ciężkiemu pojazdowi odpowiedniej dynamiki. Czy aby na pewno?
Za wzrostem popularności zielonej technologii udał się również prezydent Stanów Zjednoczonych, Barack Obama, który podczas oficjalnego przemówienia wspomniał o planach zakupu pięciu tysięcy samochodów z napędem hybrydowym dla obsługi rządu USA. Mimo szczerych chęci w zamówieniu nie znajdzie się nowa prezydencka limuzyna, nie pozwolą na to szefowie do spraw bezpieczeństwa. Cadillac DTS, odpowiednio wydłużony, wzmocniony pancernym podwoziem i kuloodpornymi szybami (12,7cm grubości) wraz z niecodziennym ekwipunkiem (butle z tlenem czy pojemniki z krwią) waży około 3500kg. Samochód wyposażony jest w jednostkę w układzie V8 o pojemności 6600cm³ i mocy około 300KM, co sprawia, że przy tak wysokiej masie własnej zużywa średnio 30 litrów paliwa na 100km i osiąga prędkość maksymalną 100km/h w ciągu 15 sekund. Argumenty pro-ekologiczne i oszczędnościowe nie przemawiają jednak do osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo prezydenta , ich zdaniem, hybrydowy układ napędowy nie zapewni tak ciężkiemu pojazdowi odpowiedniej dynamiki. Czy aby na pewno?
źródło: abcnews.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Hybrydowa limuzyna nie dla Obamy
Podobne: Hybrydowa limuzyna nie dla Obamy




Podobne galerie: Hybrydowa limuzyna nie dla Obamy



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Cadillac
Galerie zdjęć
Newsletter