Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Jeep Wrangler AEV HEMI - gdy Pentastar V6 to za mało…
Jeep Wrangler AEV HEMI

Jeep Wrangler AEV HEMI - gdy Pentastar V6 to za mało…

2011-08-12 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, Jeep Wrangler, HEMI, 4x4
Od ponad roku, gdy koncern Chryslera poddany został restrukturyzacji, a w zapleczach technicznych tworzona była nowa jednostka V6 o nazwie pochodzącej od charakterystycznego logo firmy „Pentastar”, którym niegdyś sygnowany był każdy model. Owa jednostka to nowoczesny silnik 6-cylindrowy o pojemności 3.6-litra, który trafić miał do szerokiej gamy modeli. Zaprojektowano go tak, aby mógł współdziałać z takimi rozwiązaniami jak paliwo E85, system dezaktywacji połowy cylindrów oraz zmienne fazy rozrządu. Na najbliższe lata pojawić się mają także wersje turbodoładowane i z bezpośrednim wtryskiem. W zależności od modelu rozwija moc 283-305 KM oraz maksymalny moment obrotowy 353-363 Nm. Zastąpił on niektóre, dotychczasowe jednostki V6.
Jeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMI
W pojazdach, w których nie jest dostępny większy V8 z rodziny HEMI, Pentastar stanowi topową jednostkę napędową. Tak będzie np. w Jeepie Wrangler, który w generacji TJ (1997-2006) pożegnał się z już przestarzałym, 4-litrowym R6 AMC, a teraz na emeryturę odprawi 3.8 V6. Od rocznika modelowego 2012 kultowa terenówka nabierze wigoru również poza bezdrożami dzięki standardowym 285 KM i 353 Nm!
Oczywiście dotyczy do rynku północnoamerykańskiego, bo u nas można wybierać jeszcze spośród włoskiego diesla R4 2.8 CRD (177 KM i 409 Nm). Tak to już bywa, że sentymentalnym Amerykanom brak V-ósemki pod maską to zawsze pustka w sercu, więc z pomocą przychodzi American Expedition Vehicles z Missoula (Montana).
Jeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMI
Znana fanom Jeepów firma AEV produkuje szereg akcesoriów, dzięki którym praktycznie każdy Jeep gotowy jest na podbój dzikiej Ameryki i nie tylko. Dla posiadaczy Wranglera-JK (od MY2006), spragnionych mocy w terenie i charakterystycznego dźwięku w ofercie znajduje się zestaw przygotowawczy pod silniki HEMI.
Pakiet „Standard” zawiera: części montażowe pod silnik, skrzynie biegów, akumulator, przeniesioną kolumnę kierowniczą, układ dolotu powietrza z filtrem stożkowym K&N, aluminiową chłodnicę wraz z osprzętem i zbiorniczkiem wyrównawczym, okablowanie, skalibrowany ECU, oprzyrządowanie pod klimatyzację i serwo oraz przewody paliwowe. W wersji rozszerzonej „Premium” dostaniemy jeszcze wydech Flowamster ze sportowymi katalizatorami, nowy ECU, chłodnicę oleju skrzyni wraz z okablowaniem oraz pierścienie korygujące poziom zawieszenia.
Jeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMI
Pakiety montażowe przystosowane są pod silniki HEMI 5.7 i 6.1 i kosztują 3’999 USD (Standard) lub 5’240 (Premium). O ich wytrzymałość nie należy mieć obaw, bo wszystko, co AEV opracuje, przechodzi brutalny test na bezdrożach Moab (Utah), czyli mekce „Jeepniętych”, a o jakości niechaj świadczy fakt, że sam Mopar do swoich projektów wykorzystuje niektóre z akcesoriów AEV.
Jeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMI
Ponad 340 KM w offroadzie to naprawdę coś, no i na szosie daje radę z nawiązką, a na ile znamy AEV, już pewnie testują coś do najnowszego 6.4 HEMI…
Jeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMIJeep Wrangler AEV HEMI



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Jeep Wrangler AEV HEMI - gdy Pentastar V6 to za mało…