Auta amerykańskie » Aktualności » Katech Corvette Z06 Club Sport - konkurent dla Vipera ACR

Katech Corvette Z06 Club Sport - konkurent dla Vipera ACR
2008-08-20 - R. Bednarz Tagi: Corvette, Muscle cars
Czym na tor? Jeżeli w Corvette, to warto rozważyć najnowsza propozycję firmy Katech. Pakiet ClubSport został stworzony z myślą o torze wyścigowym. Firma raczej zna się na rzeczy, skoro to właśnie ona odpowiadała za jednostkę napędową w zwycięskiej Corvette C6R.
Jak zwykle w przypadku aut torowych, prace toczyły się w trzech kierunkach - hamulce, zawieszenie i … odchudzanie. Po ingerencji Katechu, za zatrzymanie auta odpowiadają 14 calowe wentylowane tarcze hamulcowe, wyposażone w 6 tłoczkowe zaciski. Wszystko firmowane przez uznana firmę Brembo.
Katech Corvette Z06 ClubSport
Andy Pilgrim - nie podoba Ci się zawieszenie Z06 ClubSport? Pretensje możesz mieć do tego gościa
Zawieszenie auta jest regulowane. Posiada 7 pozycji - wszystko po to, by jak najlepiej dopasować auto do charakterystyki danego toru. Nad dopieszczeniem nastawów, pracował znany kierowca wyścigowy Andy Pilgrim.
Zupełnie nowe są również koła na których porusza się Corvette Z06 ClubSport. Aluminiowe felgi mają 15 ramion. Przy ich projektowaniu położono nacisk na zmniejszenie ich wagi, tak aby masa nieresorowana była jak najmniejsza. Podobne przesłanki kierowały przy doborze ogumienia - wybór padł na Michalin Pilot Sport Cup (285/30R18 z przodu i 325/30R19 z tyłu). Katech popracował również nad aerodynamiką auta. Wystarczy porównać wersję ClubSport i zwykłą Corvette Z06, by stwierdzić, że sporo się zmieniło. Poza zwiększeniem siły docisku generowanej przez aerodynamikę auta, zmniejszyła się również masa Corvette.
Układ wydechowy auta również nie oparł się inżynierom Katechu. Zamontowano lekki wydech z nierdzewnej stali, który ma niskie wyścigowe brzmienie. Podczas cywilnej jazdy po publicznych drogach budzi szacunek i sprawia, że lewy pas stoi zawsze otworem.
Na życzenie, Katech z przyjemnością wymontuje z Corvette Z06 klimatyzację oraz radio. Bez chwili wahania wyrzuci również wykładzinę w aucie. Tylko jak wtedy przekonać żonę, że Corvette ClubSport kupiliśmy z myślą o romantycznej przejażdżce we dwoje?
Jak zwykle w przypadku aut torowych, prace toczyły się w trzech kierunkach - hamulce, zawieszenie i … odchudzanie. Po ingerencji Katechu, za zatrzymanie auta odpowiadają 14 calowe wentylowane tarcze hamulcowe, wyposażone w 6 tłoczkowe zaciski. Wszystko firmowane przez uznana firmę Brembo.


Zupełnie nowe są również koła na których porusza się Corvette Z06 ClubSport. Aluminiowe felgi mają 15 ramion. Przy ich projektowaniu położono nacisk na zmniejszenie ich wagi, tak aby masa nieresorowana była jak najmniejsza. Podobne przesłanki kierowały przy doborze ogumienia - wybór padł na Michalin Pilot Sport Cup (285/30R18 z przodu i 325/30R19 z tyłu). Katech popracował również nad aerodynamiką auta. Wystarczy porównać wersję ClubSport i zwykłą Corvette Z06, by stwierdzić, że sporo się zmieniło. Poza zwiększeniem siły docisku generowanej przez aerodynamikę auta, zmniejszyła się również masa Corvette.
Układ wydechowy auta również nie oparł się inżynierom Katechu. Zamontowano lekki wydech z nierdzewnej stali, który ma niskie wyścigowe brzmienie. Podczas cywilnej jazdy po publicznych drogach budzi szacunek i sprawia, że lewy pas stoi zawsze otworem.
źródło: Katech
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Katech Corvette Z06 Club Sport - konkurent dla Vipera ACR
Podobne: Katech Corvette Z06 Club Sport - konkurent dla Vipera ACR




Podobne galerie: Katech Corvette Z06 Club Sport - konkurent dla Vipera ACR
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Newsletter
Galerie zdjęć