Auta amerykańskie » Aktualności » Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
2009-08-05 - A. Łukasiewicz Tagi: Hummer, GeigerCars
Jeszcze do niedawna Hummer był kultową marką zwłaszcza w kręgach muzyków, itp. gwiazd oraz gwiazdek show biznesu i nie tylko. Bardzo chętnie poddawano go tuningowi utrzymanym najczęściej w stylu DUB, czyli m.in. duże felgi oraz wyjątkowe wykończenie wnętrza.
W efekcie końcowym auto prezentować się mma (lub przynajmniej miało) drogo i luksusowo. Niestety ostatnia zapaść w branży motoryzacyjnej oraz ekspansja nastrojów proekologicznych spowodowały, że Hummery zaczęto postrzegać już tylko jako paliwowe smoki. I tak kura znosząca złote jajka dla GM stała się nagle kulą u nogi, dlatego trafiła na sprzedaż i szuka nowego właściciela. Niewiele brakowało, by Hummer przeszedł w ręce chińskich właścicieli - jednak rząd chiński uznał, że chińskie społeczeństwo nie potrzebuje tak paliwożernego bydlaka jak Hummer i transakcja została zablokowana. Niemiecka firma GeigerCars z wieloletnim stażem w biznesie wokół aut amerykańskich wzięła na tapetę po raz kolejny Hummera i jego najpopularniejszy model H2. Projekt utrzymany w dwóch kontrastujących ze sobą barwach lakieru ochrzczono bardzo trafną nazwą - „Latte macchiatto”. Prócz charakterystycznego lakierowania (tzw. two tone) w oko wpadają szczególnie ogromne, 30-calowe chromowane felgi, na które założono niskoprofilowane opony Pirelli Scorpion Zero w rozmiarze 315/30 R30. Za nimi ukrywa się wzmocniony układ hamulcowy Brembo z cztero- (przód) i dwutłoczkowymi zaciskami (tył) oraz tarczami o średnicy 380 mm. Zawieszenie otrzymało wzmocnione stabilizatory, rozpórki tylnej osi oraz regulowane sportowe amortyzatory wraz z obniżeniem, co przy tych osiągach jest raczej obligatoryjne.
A propos osiągów - pod maską znajduje się 6.2-litrowy V8, który dzięki kompresorowi wyciąga 547 KM przy 5.900 obr/min oraz ogromne 763 Nm przy 4.500 obr/min. Z taką mocą nasz Hummer osiąga pierwszą setkę poniżej 7 sekund i „wymięka” dopiero przy 228 km/h. Zważywszy na współczynnik oporu powietrza równy małemu, jednorodzinnemu domowi są to bardzo pokaźne wyniki. Wrażenia podczas jazdy potęguje sportowy układ wydechowy wykonany ze stali szlachetnej z dwoma podwójnymi końcówkami z tyłu.
W efekcie końcowym auto prezentować się mma (lub przynajmniej miało) drogo i luksusowo. Niestety ostatnia zapaść w branży motoryzacyjnej oraz ekspansja nastrojów proekologicznych spowodowały, że Hummery zaczęto postrzegać już tylko jako paliwowe smoki. I tak kura znosząca złote jajka dla GM stała się nagle kulą u nogi, dlatego trafiła na sprzedaż i szuka nowego właściciela. Niewiele brakowało, by Hummer przeszedł w ręce chińskich właścicieli - jednak rząd chiński uznał, że chińskie społeczeństwo nie potrzebuje tak paliwożernego bydlaka jak Hummer i transakcja została zablokowana. Niemiecka firma GeigerCars z wieloletnim stażem w biznesie wokół aut amerykańskich wzięła na tapetę po raz kolejny Hummera i jego najpopularniejszy model H2. Projekt utrzymany w dwóch kontrastujących ze sobą barwach lakieru ochrzczono bardzo trafną nazwą - „Latte macchiatto”. Prócz charakterystycznego lakierowania (tzw. two tone) w oko wpadają szczególnie ogromne, 30-calowe chromowane felgi, na które założono niskoprofilowane opony Pirelli Scorpion Zero w rozmiarze 315/30 R30. Za nimi ukrywa się wzmocniony układ hamulcowy Brembo z cztero- (przód) i dwutłoczkowymi zaciskami (tył) oraz tarczami o średnicy 380 mm. Zawieszenie otrzymało wzmocnione stabilizatory, rozpórki tylnej osi oraz regulowane sportowe amortyzatory wraz z obniżeniem, co przy tych osiągach jest raczej obligatoryjne.
Całe wnętrze utrzymano w tej samej kombinacji barw, co karoserię i obszyto obficie skórą, zaś podsufitkę alcantarą. Niektóre części kokpitu pomalowano lakierem fortepianowym, co jeszcze bardziej spotęgowało wrażenie luksusu. Jakby któremuś z pasażerów znudził się rasowy dźwięk silnika, to może posłużyć się profesjonalnym systemem car audio marki Pioneer ze zintegrowaną nawigacją i dodatkowym monitorem sufitowym z tyłu, z którego można oglądać filmy DVD delektując się przy tym...Latte macchiatto! Cena kompletu to bagatela 181.000 EUR, ale na osłodę powiem, że każdy z elementów można nabyć z osobna, lecz promocji nie należy się spodziewać...
źródło: Geiger Cars
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
vette 2009-08-05 22:50
Klasyczny Geiger. Chłopaki z Niemiec widzę twardo idą utartą scieżką.
Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
ARON 2009-08-06 19:44
No i bardzo dobrze - posiadają wieloletnią tradycję i ugruntowaną pozycję na rynku, więc szkoda by było to wszystko przez lata wypracowywane zaprzepaścić. W ostatnim wywiadzie dla AmeriCar Karl Geiger powiedział, że im nawet "kryzys" nie straszny (i mają coraz młodsza klientelę), choć z drugiej strony ktoś, kto kupuje takiego Hummera to nie za bardzo martwi się ceną...
Podobne: Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
Hummer H2 Bomber od GeigerCars »
Dodge Viper ACR po poprawkach w GeigerCars - jeszcze bardziej jadowity »
SRT Viper trafi do Europy dzięki GeigerCars »
AM General C-Series - Hummer powraca »
Podobne galerie: Latte macchiatto - 547-konny Hummer H2 od GeigerCars
Sema 2008 - Hummer na 30 calowych felgach »
Hummer HX Concept - zabawa klockami lego »
Hummer - z wojska do cywila »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Hummer
Galerie zdjęć
Newsletter