Auta amerykańskie » Aktualności » Loma Performance C6 Corvette BlackforceOne

Loma Performance C6 Corvette BlackforceOne
2009-11-30 - A. Łukasiewicz Tagi: Corvette, Muscle cars, Loma Performance
Na Essen Motor Show zazwyczaj bywa tak, iż najciekawsze europejskie projekty wypływają z monachijskich garaży GeigerCars. Oczywiście ekipa z miasta Oktoberfestu dotrzymała kroku swoim Fordem GT, jednakże większą niespodziankę zrobiła Loma Performance i jej Corvette’a. Inspiracją dla tego projektu był - kto by pomyślał - prezydencki (Obamy) Boeing 747 aka Air Force One.
Zobacz także: Corvette ZR1 stawia się Lamborghini »
Standardowa Corvette C6 otrzymała solidny zastrzyk energii w postaci dwóch turbosprężarek (tzw. bi-turbo/twin-turbo), które zwiększyły moc silnika do 794 KM. Przenoszona jest ona za pomocą karbonowego sprzęgła oraz wału napędowego na tylne koła.
Prędkość maksymalna tego bolidu to „jedyne” 330 km/h, a przyspieszenie do setki wynosi błyskawiczne 3,4 s. Wszystko dzięki przestrojonej skrzyni biegów, która świadomie ustawiona została na efektywne przyspieszenie, a nie ogromne prędkości. Nowy układ wydechowy to rzecz obligatoryjna w takim projekcie.
O odpowiednie trzymanie się asfaltu lub też toru wyścigowego dba sportowe zawieszenie z indywidualną regulacją siły tłumienia, stabilizatorów, oraz poszerzonym rozstawem kół o 8 centymetrów z przodu oraz 14 na tyle. Felgi to ultralekka odmiana kuta OZ Racing Ultraleggera HLT ze sportowymi oponami Michelin Sport Cup (275/30R19 przód, 335/25R20 tył). Za kołami prześwituje wyczynowo-karbonowy układ hamulcowy firmy Mov’it o całe 25,5 kg lżejszy niż w przypadku odmiany Z06.
Naturalnie, że tak „odrzutowe” osiągi nie mogą pozostać bez odpowiedniej oprawy, dlatego naszej Corvette zaaplikowany został w pełni karbonowy pakiet aerodynamiczny poszerzający nadwozie, z funkcjonalnymi dyfuzorami oraz dziś już raczej nieuniknionymi światłami do jazdy dziennej (europ. przepisy drogowe się kłaniają).
Zobacz także: Tanaka Corvette w akcji »
W środku nabywca może wybierać pomiędzy 300-toma (!) gatunkami skóry na obszycie tapicerki. Wnęki drzwi wyłożono karbonem, zaś niektóre elementy kokpitu wraz ze sportową kierownicą (34 cm średnicy) pokryto alcantarą. Fotele zostały przemodelowane w celu lepszego podpierania ciała. Co ciekawe - całe wnętrze z elektrycznymi bajerami i systemem poduszek powietrznych pozostało w pełni funkcjonalne.
C6 Corvette BlacforceOne będzie wyprodukowana w limitowanej ilości 25-ciu egzemplarzy z pełną gwarancją i dodatkowo roczną na tuning silnika. Do wyboru są trzy podstawowe (matowe) lakiery nadwozia o „podniebnych” nazwach: Stealth matt black, Eurofighter matt grey lub White Storm matt. Inne barwy na indywidualne zamówienie. Ceny wyjściowa za kompletny pojazd zaczyna się kwotą 190 tys. EUR - hm, ZR1 wyniesie nas znacznie taniej...
Zobacz także: Corvette ZR1 stawia się Lamborghini »
Zobacz także: Tanaka Corvette w akcji »
C6 Corvette BlacforceOne będzie wyprodukowana w limitowanej ilości 25-ciu egzemplarzy z pełną gwarancją i dodatkowo roczną na tuning silnika. Do wyboru są trzy podstawowe (matowe) lakiery nadwozia o „podniebnych” nazwach: Stealth matt black, Eurofighter matt grey lub White Storm matt. Inne barwy na indywidualne zamówienie. Ceny wyjściowa za kompletny pojazd zaczyna się kwotą 190 tys. EUR - hm, ZR1 wyniesie nas znacznie taniej...
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Loma Performance C6 Corvette BlackforceOne
Podobne: Loma Performance C6 Corvette BlackforceOne




Podobne galerie: Loma Performance C6 Corvette BlackforceOne
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Newsletter
Galerie zdjęć