Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana
Nowy Chrysler 300C SRT8

Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana

2011-04-29 - A. Łukasiewicz     Tagi: Chrysler, Chrysler 300C, Chrysler 300C SRT8
Odzwierciedlenia pojęcia „gentleman sports car”, czyli auta sportowego dla gentlemana należałoby się dopatrywać w samochodach mocnych, o ponadprzeciętnych osiągach, lecz niebanalnym, eleganckim i stonowanym wyglądzie. Swoistym, amerykańskim odzwierciedleniem takiego modelu mogą być sportowe limuzyny np. Cadillac SLS-V, czy Chrysler 300C SRT8. Ten drugi, niedawno kompletnie odświeżony, przechodzi swoją drugą młodość… Rok 2011 to kolejny po 2005 w kalendarzu fanów nowoczesnych MoPar-ów, który warto odnotować. Po premierze Chargera SRT8, Grand Cherokee SRT8, przyszła kolej na ostatniego w kolejce z mocarnym silnikiem 6.4 (392 ci) HEMI i przebogatym wyposażeniem w standardzie.

Nowy Chrysler 300C SRT8 - premiera w Nowym Jorku
Z pojemności 392-cali sześciennych team SRT wysupłał 465 KM i 630 Nm - teraz także najmocniejsze HEMI ma system MDS, czyli odłączania połowy cylindrów, gdy kompletna moc nie jest wykorzystywana (oszczędność paliwa rzędu 25%). Taka moc przenoszona na koła tylne za pomocą udoskonalonego automatu z funkcją Auto Stick (manualnej zmiany - „Sport”) oraz - wzorem innych SRT8 - dodatkowymi manetkami na kierownicy, wystarczy to by rozpędzić niemałą i nie lekką limuzynę do 60 mph (96 km/h) poniżej 5 s i pokonanie ¼ mili w 12 s z groszem.
Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8
Prędkość maksymalna Chryslera wynosi ponad 280 km/h, dzięki czemu można zostawić w tyle większość niemieckiej „Bundesligi” spod znaczka Audi, BMW, czy Mercedes, które kuriozalnie są fabrycznie ograniczane do 250 km/h… A propos silnika, ten ma przeprojektowany, sportowy wydech (z 4-calowymi końcówkami), który pod mocnym obciążeniem gra piękną muzykę na 8-cylindrów!
Gdyby zrobiło się gorąco, pozostaje nam wydajny, wzmocniony układ hamulcowy Brembo z EBS, wentylowanymi i nawiercanymi tarczami (przód 14,2, a tył 13,8 cala) oraz 4-tłoczkowymi zaciskami, których obudowa jest pomalowana na srebrno (wcześniej czerwona). Są one w stanie zatrzymać najszybszego Chryslera wszechczasów z 60 mph na dystansie niecałych 37-iu metrów. Ze zewnątrz rozpoznamy 300C SRT8 po innym grillu, którego kratka pomalowana jest na czarno, obniżającymi dodatkowo optycznie auto zderzakami (tylny z małym dyfuzorem) oraz progami, tylnej lotce bagażnika, mniejszej ilości chromowanych dodatków, jak i ciemnych wnękach reflektorów.Opcjonalnie można zamówić pakiet ‘Black Chrome’, czyli grill, obramowania dolnych wlotów i felgi pokryte są ciemnym chromem. Nowe felgi maja dalej 20 cali, ale mniej, za to grubszych ramion. Dostępne są z oponami letnimi lub całorocznymi do wyboru. Zawieszenie obniżono o pół cala (1,27 cm). Wersje SRT8, podobnie jak „S” maja w logo ciemne tło pod napisem „CHRYSLER”, jak i pod ósemką (wcześniej czerwone) w emblemacie SRT8.
Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8
W środku typowo dla SRT, czyli bardzo bogate wyposażenie seryjne ze skórzanymi boczkami konturowych foteli (podgrzewane i wentylowane, z aktywnymi zagłówkami i wyhaftowanym logo SRT w oparciach) i kierownicą (też podgrzewana), rozbudowanym komputerem pokładowym (EVIC), wstawkami karbonowymi, sportowymi nakładkami pedałów, skórzaną tapicerką, którą za dopłatą możemy rozszerzyć o Poltrona Frau „Foligno” na inne elementy wnętrza oraz 8’4-calowym wyświetlaczu dotykowym z funkcją monitoringu parametrów pojazdu.Całe wnętrze utrzymane jest w dyskretnym, czarnym kolorze. Wyposażenie seryjne jest tak bogate, że wymiana wszystkiego zabrałaby zbyt dużo miejsca i nie brakuje niczego zarówno dla serca jak i rozsądku… Nowy 300C SRT8, podobnie jak usportowiony „S” będzie dostępny w 3. kwartale tego roku i wtedy też będą znane dokładne ceny.
Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8Nowy Chrysler 300C SRT8



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana

ARON
Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana
ARON 2011-04-29 22:36
Czy jest ktoś oprócz mnie, kto uważaj, że poprzedni model wygląda zdecydowanie bardziej ciekawie? Nie chodzi mi o jakość, czy wykończenie, ale po prostu styl, design... Dodatki w ciemnym chromie - ciekawa sprawa, bardzo rzadko spotykane!
Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana
kj80 2011-04-30 00:47
Jezeli chodzi o zewnetrzny wyglad to dla mnie nie ma ladniejszego auta od poprzedniego modelu.
ARON
Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana
ARON 2011-04-30 02:13
Hehe, to miło mi to słyszeć, zwłaszcza, że nic nie pasuje do niego lepiej, jak 4 magiczne litery - HEMI :-)
Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana
Asik 2011-05-02 20:51
Ten przód jakiś mało agresywny ... moze na zywo bedzie wygladal lepiej.
ARON
Nowy Chrysler 300C SRT8 - auto sportowe dla gentlemana
ARON 2011-05-13 21:01
Jakbyś chciał zobaczyć go na żywo (zwykłą odmianę)...no cóż...zapraszamy wkrótce do salonów Fiata...bez komentarza!