Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Peterbilt COE 1967 mega-kamper - cały dom na kółkach!
Peterbilt COE 1967 mega-kamper

Peterbilt COE 1967 mega-kamper - cały dom na kółkach!

2011-06-16 - A. Łukasiewicz     Tagi: Peterbilt, Kamper
Wertując głębię Internetu z ofertami przeróżnych US Cars (z naciskiem na klasyki) przypadkowo natrafiliśmy na ten bardzo wyjątkowy, zabytkowy egzemplarz kampera XXL, który nawet w USA bije większość na… wielkość! Peterbilt, bo taka jest jego baza wyjściowo-napędowa, to marka ciężarówek średniej i ciężkiej klasy wagowej z siedzibą w Danton w Teksasie oraz Saint Therese w prowincji Quebec (Kanada). Początki firmy sięgają lat 20-tych XX wieku, kiedy drwal T.A. Peterman stanął przed logistycznym wyzwaniem usprawnienia czasu i wydajności transportu świeżego drewna do własnego tartaku. Jedną z pasujących mu opcji było skonstruowanie własnych ciężarówek, lecz świadom był, że to wiąże się z długą i mozolną drogą, dlatego zaczął przebudowywać nadwyżki produkcyjne ciężarówek wojskowych.

Peterbilt to legenda Ameryki - nic dziwnego, ze największy kozak w Transformers - Optimus Prime zmienia się w ciężarówkę tej marki
Wykupił on udziały w nieczynnej firmie Fagoel Motors i po drobnych modyfikacjach wznowił produkcję na wyłączność własnego tartaku. Wdowa po nim sprzedaje firmę osobom z zarządu, które na przestrzeni czasu rozwijają ją do ranki liczącego się producenta aut ciężarowych. Fabrykę nabywa PACCAR (Pacific Car & Foundry Co), właściciel również słynnego Kenworth’a.
Peterbilt COE 1967 mega-kamperPeterbilt COE 1967 mega-kamper
Peterbilt znany jest nie tylko z typowych dla USA ciężarówek „aerodynamicznych” tj. z wysuniętym silnikiem, ale też konstrukcji Cab-Over-Engine (COE), czyli tych zdecydowanie dominujących w Europie. Zasłynął z największych i najbardziej komfortowych dobudówek mieszkalnych dla kierowcy. Dzisiaj w ofercie ma ciężarówki również lekkie na licencji Renault oraz hybrydowe, ale o klasycznym stylu.
Nas interesuje model Peterbilt COE z 1967 (na pewno kojarzycie ten przód z licznych filmów), bardzo gustownie przerobiony na kampera. Jakby tego było mało w zestawie znajduje się pasująca przyczepa z powierzchnią transportowo-garażową. Jedyny w swoim rodzaju zaprzęg kampingowy posiada podkręcony, 400-konny silnik Cummins’a NTC350/400 i skrzynię RTO125-13 Road ranger. Wnętrze mieszkalne ma dębowe umeblowanie, wbudowany sejf, toaletę, mikrofalówkę, podłogę glazurę/wykładziny podłogowe, zasłony, ogromne łoże. Z dodatkowych ciekawostek jest podwójna klimatyzacja, kuchenka dwupalnikowa, 530-litrowy zbiornik wody bieżącej, 265-litrowy na zużytą, gazowo-elektryczna lodówka, nowoczesna kuchenka z piekarnikiem, dodatkowe zestaw siodłowy na przyczepę z hydraulicznie opuszczanym tyłem i… (najlepsze) 265-litrowym zbiornikiem paliwa z pompą służąca jako dystrybutor na wszelkie spalinowe „zabawki dla dużych chłopców”.
Peterbilt COE 1967 mega-kamperPeterbilt COE 1967 mega-kamper
Ten gigantyczny, zabytkowy, zadbany kamper jest na sprzedaż za 150 tys. USD do negocjacji. Jedni wolą wydąć na pojazd zabytkowy więcej niż wart jest ich dom, inni mogą mieć wszystko w jednym zestawie! Cóż, jak kraj duży i ciekawy, benzyna stosunkowo tania, a właściciel z duszą podróżnika…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Peterbilt COE 1967 mega-kamper - cały dom na kółkach!