Auta amerykańskie » Aktualności » Ram 1500 Tradesman - dla ludzi pracy

Ram 1500 Tradesman - dla ludzi pracy
2011-02-19 - A. Łukasiewicz Tagi: Pickup, Dodge Ram, Ram, Ram 1500 Tradesman
Samochód roboczy musi być po 1. praktyczny, po 2. praktyczny, po 3. niezawodny, po 4. oszczędny (także w zakupie), no i odrobina komfortu dla użytkownika też nie byłaby zła. Oczywiście na myśli mamy auto do ciężkiej roboty dla ciężko pracujących, a nie podróże służbowe, czy delegacje. Jest to generalnie uniwersalna formuła sprawdzająca się na całym globie, lecz w USA maja trochę inne oczekiwania…
Na Chicago Auto Show Chrysler zaprezentował jedną z najtańszych wersji swojego kultowego pickupa Dodge Rama o „przydomku” Tradesman. Nazwa nie nowa i fanom MoPar-ów powinna być znajoma. Dawniej użytkowe, zabudowane odmiany dostawczaków Dodge B-Series, czy późniejszych Ram Van’ów określane były jako Tradesman (ang. handlowiec, kupiec).
Podstawową różnicą jest silnik - zamiast najsłabszego benzyniaka mamy jego najmocniejszego odpowiednika, czyli kultowe V8 HEMI o pojemności 5.7 L i mocy 390 KM oraz 552 Nm w połączeniu z automatem. Nonsens? Otóż nie - tam takie auta często transportują towary, jakie u nas przewożą ciężarówki, tym bardziej, że w standardzie jest mocowanie pod przyczepę, plus gniazdko prądowe do niej, wzmocnione zawieszenie, stabilizatory i chłodnica oleju w silniku oraz skrzyni biegów.A propos przyczepy - maksymalny jej ciężar może wynosić ponad 4,7 tony! Auto ma pojedynczą kabiną i krótka pakę oraz napęd RWD. Możemy opcjonalnie zdecydować się na 4x4 oraz przedłużona pakę, a także wybrać tapicerkę przedniej kanapy ze sztucznej skóry lub materiałową, oraz plastikową podłogę, zamiast wykładzinowej.
Inne standardowe elementy wyposażenia to: silniejszy alternator, 17-calowe, lakierowane felgi stalowe ze wzmocnionymi oponami Goodyear Wrangler SR-A i pełnowymiarową zapasówką, 98 lub 121-litrowy zbiornik paliwa (w zależności od paki), tylna oś o przełożeniu 3,55, 700-amp, bezobsługowy akumulator, chromowany grill, oświetlenie paki, halogenowe reflektory, zamykaną na klucz burtę, zabudowane wnęki błotników tylnych, układ kierowniczy o lepszym wyczuciu, czy programowane kluczyki z systemem antykradzieżowym.
Wewnątrz mamy klimatyzację, 12-Voltowe gniazdko, 6-głosnikowy zestaw audio z CD + MP3 i dod. wejściem, automatyczne światła, schowek za fotelami, regulowana kolumna kierownicza i wysokość pasów, przyciemniane szyby, czy wycieraczki z regulowaną funkcją interwału. Z pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa chroni nas 6 dwu-stopniowych poduszek, hamulce tarczowe z ABS i ESP oraz kontrolka ciśnienia w oponach. Jest też bogata lista opcjonalnego wyposażenia, także tego bardziej dla serca niż rozsądku…
Ram Tradesman zaczyna się wręcz dyskontową ceną 22’780 USD brutto i posiada gwarancję na 5 lat lub 100 tys. mil.
Nowy Ram 1500 Tradesman - premiera w Chicago
Do tej pory najtańszymi, roboczymi Ramami na rynku były wersje ST z pojedynczą kabiną, ubogim wyposażeniem (jak na tamtejsze warunki) i najmniejszym silnikiem 3.7 V6 o mocy 210 KM i 319 Nm. Tradesman to taka tania odmiana ST, ale posiadająca szereg przydatnych dodatków na pokładzie i zdecydowanie więcej pod prawą nogą…
Ram Tradesman zaczyna się wręcz dyskontową ceną 22’780 USD brutto i posiada gwarancję na 5 lat lub 100 tys. mil.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ram 1500 Tradesman - dla ludzi pracy
Podobne: Ram 1500 Tradesman - dla ludzi pracy




Podobne galerie: Ram 1500 Tradesman - dla ludzi pracy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter