Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  SEMA 2010 - Ford F350 Super Duty Pit Boss
Ford F350 Super Duty Pit Boss

SEMA 2010 - Ford F350 Super Duty Pit Boss

2010-11-05 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Pickup, Sema, Ford F-350
Z początkiem roku 2010 FoMoCo zaprezentował kolejna odsłonę swego popularnego pickupa z serii-F w odmianie heavy duty (wzmocnionej, do cięższych zadań). Nie jest to kompletnie nowy model, lecz zaawansowana modyfikacja wizualno-mechaniczna (z naciskiem na tą druga) poczciwego pickupa, który w obecnej skorupie nadwoziowej znajduje się w produkcji nieprzerwanie od roku 1999. Usiłując nadążyć za nowoczesną konkurencją, nie tracąc korony lidera wśród pickupów, fordowski F-Super Duty MY 2011 otrzymał nowoczesne silniki, zarówno benzynowe (6.2 V8), jak i diesla (6.7 PowerStroke V8). Rokrocznie z okazji SEMA FoMoCo zaprasza wybranych tunerów, aby przygotowali własne wizje tuningowe wybranych modeli Forda, które na oficjalnym stoisku firmy będą eksponowane jako czołowe pozycje. Tym razem z nowości prócz obligatoryjnego Mustanga padło m.in. na Fiestę, Explorera, czy odnowioną serię F.
Ford F350 Super Duty Pit BossFord F350 Super Duty Pit Boss
Jedną z wybranych firm do realizacji projektu Cars by Kris została Airhead Kustoms z Corony w słonecznej Kalifornii. Jak na obywateli tego stanu przystało, poprzeczkę postawiono wysoko, wybierając auto naprawdę ciężkiego kalibru - Forda F-350 Super Duty Lariat CrewCab! Za ta przydługawą nazwą kryje się pickup, który zazwyczaj wykorzystywany jest jako wół roboczy...
Jak więc nadać takiemu pickupowi na „bliźniakach” stylu, jednocześnie nie robiąc z niego „kolekcjonera” ulicznych lamp poprzez ekstremalny lift zawieszenia? Formuła jest prosta: kustom-muscle-street-truck. Trend ten zapoczątkowała firma Hulst Customs z Oregonu swoim 2007 F350 Striker Cobra - truckiem nawiązującym do legendarnej Cobry. F350 Pit Boss to projekt ultymatywnego pickupa, służącego wsparciem dla teamu wyścigowego. Zbudowany jako holownik przyczepy oraz mobilny pit stopem (miejsce na zapasowe opony, skrzynki z częściami i narzędziami) wygląda oszałamiająco! Kolos otrzymał prototypowy body kit, wydech side pipes, potężne 24-calowe felgi „Strike” od American Force (na 10 śrub!) z oponami Falken Ziex S/TZ04, obniżone zawieszenie specjalne, trójkolorowe malowanie lakierami BASF, LED-owe tylne lampy, czy twardą pokrywą paki. Diesel pod maską wyposażono w system podtlenku azotu od NX, zmieniony dolot zimnego powietrza od AFE Power oraz wtrysk metanolu. Zawieszenie obniżono wymieniając praktycznie jego wszystkie komponenty na odpowiedniki od DJM. Całe wnętrze pokryto nowymi skórami i wykładzinami, montując system car-audio Rockford Fosgate.
Ford F350 Super Duty Pit BossFord F350 Super Duty Pit Boss
Jeśli zastanawialiście się, jak wygląda nowoczesny muscle car amerykańskiego farmera, to już macie odpowiedź. To bodaj najciekawiej przerobiony pickup tegorocznych targów, chociaż wykorzystywać go jako pojazd techniczny aż szkoda…
Ford F350 Super Duty Pit BossFord F350 Super Duty Pit BossFord F350 Super Duty Pit BossFord F350 Super Duty Pit BossFord F350 Super Duty Pit Boss



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

SEMA 2010 - Ford F350 Super Duty Pit Boss