Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks
SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks

SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks

2011-11-10 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Pickup, Sema, Tuning, Ford F-150 SVT Raptor
F150 SVT Raptor to jeden z najbardziej „wypasionych” pickupów jakie można obecnie dostać. Dobre osiągi i brzmienie dzięki mocnemu silnikowi V8 6.2, komfortowe wnętrze w zupełności nadające się do codziennej jazdy oraz ponadprzeciętnie wysokie wartości użytkowe w terenie, nawet przy dużych prędkościach. Niejaki Craig Stewart to znana persona w scenie off-road’owe w USA. Gość już jako nastolatek wyrobił sobie renomę jako kompetentny, solidny i pracowity serwisant oraz tester w warsztatach terenowych legend jak np. Johnny Johnson oraz ich pilot. Współtworzył maszyny także dla teamu Mike’a Leslie, czy Simon & Simon, którzy wygrali nimi niejedne zawody. Konstruktorskie umiejętności Stewarta zauważono w Unique Metal Products, dzięki czemu stał się rozchwytywanym pracownikiem. W 1995 postanowił spróbować własnych sił i założył wraz z małżonką Sherrie warsztat Stewart’s Race Works (SRW) w Santee (Kalifornia). Solidność konstrukcji potwierdzona udanymi startami w przeróżnych rajdach spowodowała, że SRW zdobyło renomę w konstruowaniu terenowych pickupów różnych kategorii oraz buggy.
Stewart i jego ekipa znani są przede wszystkim ze swoich luksusowych pre-runner’ów, czyli takich mocno wzmocnionych na rajdy terenowe pustynne pickupów/SUV - mocno zmodyfikowane modele seryjne. Ich najnowszy projekt to Ford SVT F150 Raptor, jakiego nie widzieliście!
Może na pierwszy rzut oka ciężko dostrzec wyraźne różnice między tym fabrycznym Raptorem, a wersją SRW, ale nie tylko znawca tematu powinien dostrzec automatycznie brak dolnej części zderzaka. Wygląda nieco dziwnie w zestawieniu z zwiększonym prześwitem, ale wszystko ma na celu poprawę właściwości terenowych przy jednocześnie jak najwyższych prędkościach. Dodatkowemu poszerzeniu uległy i tak mocno napompowane błotniki oraz inne elementy karoserii z włókna szklanego. Pakę pozbawiono klapy, aby ułatwić dostęp do zapasówki - 39-calowej opony BFG na wytrzymałej feldze Method Racing.Generalnie to cała rama wraz z koncepcyjnymi elementami zawieszenia z amortyzatorami Fox, hamulcami Alcon Brakes, tylnym mostem Gearworks i dyferencjałem 5.57 XTRAC została opracowana od podstaw. Podobnie ze wspawaną na pace ramą kapotażową z pomocniczymi reflektorami. Pod maską 600-kony silnik konstrukcji Patton Racing z układem przeniesienia napędu Rancho 4L80, 259-litrowym zbiornikiem paliwa, oraz bardzo sprawnych chłodnic.Ponieważ SRW robi terenówki nie tylko wytrzymałe, ale mimo wszystko komfortowe, we wnętrzu znalazło się skórzane obszycie z fotelami kubełkowymi Mastercraft z elektryczną regulacją, podwójne radio oraz interkom Kenwood, dwustrefowa Klima, GPS Garmin z radiem satelitarnym XM. Klatkę bezpieczeństwa starano wkomponować się możliwie jak najmniej kolidując z widocznością.

Tym Raptorem możecie wystartować w legendarnej BAJA 1000 bez obaw o to, że zostawi Was na środku pustyni ze względu na swoją awaryjność, a największym problemem mogłoby być dopuszczenie go na drogi publiczne...



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks

SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks
V24 2011-11-10 12:18
Najar mam.