Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy
Shelby GT500CR Venom

Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy

2011-05-25 - A. Łukasiewicz     Tagi: Muscle cars, Shelby, Ford Mustang, Shelby GT500
Kult słynnej „Eleonor” z reamke-u słynnego filmu z niekończącym się pościgiem pt „60 sekund” (1971) trwa do dziś. Ta, którą ścigał się Nicholas Cage została opracowana przez Unique Performance, ale w wyniku klapy rynkowej firmy, dopiero Classic Recreations (CR) rozkręciło całą machinę z replikami Elenory. Działając w dobrej wierze, CR zostało niesłusznie posądzone o „przebijanie numerów”, jako, że każda z jedynych licencjonowanych replik opuszczała warsztat z własnym VIN-em. Gósy zagrzmiały na ten temat, a władze stanowe uchwaliły nowe przepisy dotyczące restaurowania aut zabytkowych starymi lub zamiennymi częściami.
Shelby GT500CR VenomShelby GT500CR Venom
Auto wyjściowe musi mieć czystą przeszłość (VIN, w żadnym wypadku złomowanie, czy szkoda całkowita), karoseria lub jej elementy musza być licencjonowane przez oryginalnego producenta i odpowiadać marce/modelowi/rocznikowi oryginału, twórca musi odprowadzić opłatę „renowacyjną” („rebody” fee), no i sam VIN zawierać będzie słowo „rebody” oraz gwiazdkę. To wszystko, aby chronić oryginalność i charakter aut zabytkowych.

"Eleanor" z filmu "Gone in Sixty Seconds"
Gdy sprawa z nieświadomym „szwindlem” z przebijaniem numerów się wyjaśniała, a CR odzyskało reputację, zaprezentowano najmocniejszą wersję Eleanory na bazie Mustanga 1967 Fastback. Venom (ang. jad) posiada silnik V8 427 (7 L) na wtrysku od MSD i z sprężarką F1-R Procharger (zwróćcie uwagę na jej nietypowe usytuowanie) i intercoolerem 3 Core oraz aluminiową chłodnicą BeCool. Wydech jest sportowy z pokrytymi ceramiką kolektorami, tłumikami Magnaflow i wychodzi na bok (side pipes). Moc idzie na tylny 9-calowy most z przełożeniem biegów 3:50 i blokowanym dyferencjałem. Mustang ma nową ramę pomocniczą, wspomaganie kierownicy, zawieszenie sportowe od Rod and Custom i TCP ze stabilizatorami. Układ hamulcowy to produkt Baer dedykowany do Shelby z nawiercanymi, nacinanymi i ocynkowanymi tarczami 14-calowymi i 6-tłoczkowymi zaciskami wraz z regulacją rozdziału siły hamowania. Auto porusza się na 17-calowych felgach American Racing ze sportowymi oponami Nitto NT555. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku mamy elementy nawiązujące do klasycznego Shelby’ego, czy to body-kit z włókna szklanego, czy wnętrze przyprawione nowymi zegarami (skala do 200 mph), sportowymi fotelami z 5-punktowymi pasami, pałąkiem ochronnym (kapotażowym), klimatyzacją Old Air Products, a nawet dobrze grający system audio z radiem Pioneer, a opcjonalnie nawet wysuwany system TV/DVD (1’000 USD). Do bagażnika powędrował akumulator i wyścigowy zbiornik paliwa.
Shelby GT500CR VenomShelby GT500CR Venom
790 KM + manual mogą być trujące dla samego kierowcy. Opcjonalnie można zamówić automat oraz kierownicę po prawej stronie, która wyniesie… 12’500 USD! GT500CR Venom występuje w 5 podstawowych kolorach, inne tonacje, czy „widzimisię” klienta na specjalne zamówienie. Cena od 199’000 USD - patronat wraz z licencją Carrolla Shelby gratis.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy

Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy
chuck norris 2012-08-08 09:37
ale fura !!! ten mustang może ukąsić