Auta amerykańskie » Aktualności » Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy

Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy
2011-05-25 - A. Łukasiewicz Tagi: Muscle cars, Shelby, Ford Mustang, Shelby GT500
Kult słynnej „Eleonor” z reamke-u słynnego filmu z niekończącym się pościgiem pt „60 sekund” (1971) trwa do dziś. Ta, którą ścigał się Nicholas Cage została opracowana przez Unique Performance, ale w wyniku klapy rynkowej firmy, dopiero Classic Recreations (CR) rozkręciło całą machinę z replikami Elenory.
Działając w dobrej wierze, CR zostało niesłusznie posądzone o „przebijanie numerów”, jako, że każda z jedynych licencjonowanych replik opuszczała warsztat z własnym VIN-em. Gósy zagrzmiały na ten temat, a władze stanowe uchwaliły nowe przepisy dotyczące restaurowania aut zabytkowych starymi lub zamiennymi częściami.
Auto wyjściowe musi mieć czystą przeszłość (VIN, w żadnym wypadku złomowanie, czy szkoda całkowita), karoseria lub jej elementy musza być licencjonowane przez oryginalnego producenta i odpowiadać marce/modelowi/rocznikowi oryginału, twórca musi odprowadzić opłatę „renowacyjną” („rebody” fee), no i sam VIN zawierać będzie słowo „rebody” oraz gwiazdkę. To wszystko, aby chronić oryginalność i charakter aut zabytkowych.
"Eleanor" z filmu "Gone in Sixty Seconds"
Gdy sprawa z nieświadomym „szwindlem” z przebijaniem numerów się wyjaśniała, a CR odzyskało reputację, zaprezentowano najmocniejszą wersję Eleanory na bazie Mustanga 1967 Fastback. Venom (ang. jad) posiada silnik V8 427 (7 L) na wtrysku od MSD i z sprężarką F1-R Procharger (zwróćcie uwagę na jej nietypowe usytuowanie) i intercoolerem 3 Core oraz aluminiową chłodnicą BeCool. Wydech jest sportowy z pokrytymi ceramiką kolektorami, tłumikami Magnaflow i wychodzi na bok (side pipes).
Moc idzie na tylny 9-calowy most z przełożeniem biegów 3:50 i blokowanym dyferencjałem. Mustang ma nową ramę pomocniczą, wspomaganie kierownicy, zawieszenie sportowe od Rod and Custom i TCP ze stabilizatorami. Układ hamulcowy to produkt Baer dedykowany do Shelby z nawiercanymi, nacinanymi i ocynkowanymi tarczami 14-calowymi i 6-tłoczkowymi zaciskami wraz z regulacją rozdziału siły hamowania. Auto porusza się na 17-calowych felgach American Racing ze sportowymi oponami Nitto NT555.
Zarówno z zewnątrz, jak i w środku mamy elementy nawiązujące do klasycznego Shelby’ego, czy to body-kit z włókna szklanego, czy wnętrze przyprawione nowymi zegarami (skala do 200 mph), sportowymi fotelami z 5-punktowymi pasami, pałąkiem ochronnym (kapotażowym), klimatyzacją Old Air Products, a nawet dobrze grający system audio z radiem Pioneer, a opcjonalnie nawet wysuwany system TV/DVD (1’000 USD). Do bagażnika powędrował akumulator i wyścigowy zbiornik paliwa.
790 KM + manual mogą być trujące dla samego kierowcy. Opcjonalnie można zamówić automat oraz kierownicę po prawej stronie, która wyniesie… 12’500 USD! GT500CR Venom występuje w 5 podstawowych kolorach, inne tonacje, czy „widzimisię” klienta na specjalne zamówienie. Cena od 199’000 USD - patronat wraz z licencją Carrolla Shelby gratis.
"Eleanor" z filmu "Gone in Sixty Seconds"
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy
Podobne: Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy




Podobne galerie: Shelby GT500CR Venom - jadowity muscle z Oklahomy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Shelby
Newsletter
Galerie zdjęć