Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Więcej V6 od General Motors
Chevrolet Malibu V6

Więcej V6 od General Motors

2008-06-09 - R. Bednarz     Tagi: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Saturn
Bez wątpienia mamy do czynienia ze zmianą warty. Przez dziesięciolecia silniki V8 kojarzyły nam się z amerykańską motoryzacją. Obecnie, coraz bardziej widoczna jest ekspansja mniej paliwożernych silników V6.

General Motors ogłosił, iż zwiększa produkcję jednostek V6 w swoich zakładach zlokalizowanych w Meksyku. Roczna produkcja zamknie się liczbą 940,000 egzemplarzy. Będzie to więcej o 350,000 sztuk, niż początkowo zakładano. Warto dodać, że w tych samych meksykańskich zakładach ruszyła również produkcja nowych, automatycznych skrzyń biegów o 6 przełożeniach. Zakłada się, że przyniosą one oszczędności około 7% w zużyciu paliwa.

Jak widzicie, najbliższe lata przyniosą nam sporo zmian w kwestii napędu aut amerykańskich. Trudno zakładać, że Chrysler i Ford pójdą inną drogą w czasach, gdy paliwo drożeje w zastraszającym tempie.



źródło: Automotive News

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Więcej V6 od General Motors

ARON
Więcej V6 od General Motors
ARON 2008-06-09 15:39
A może by tak w celu ocalenia V8 produkować takowe mniejszego litrażu, jak miało to miejsce jeszcze kilka(naście) lat temu i co do dziś praktykują europejscy producenci - taki kompromis?
Więcej V6 od General Motors
vette 2008-06-10 11:17
Aron wioslem rzeki nie zawrocisz :-) Po co komplikowac konstrukcje takiego malenstwa i podnosic jego koszt. Niech tam sobie dominuja V6. Wazne zeby nie wycofali V8. I niech zostana takie jakie sa - potezne i ogromne. Swoja droga w mysl przyslowia - kto od miecza wojuje ten od miecza ginie - ciekaw jestem czy V6 nie bedzie w podobnych opalach, gdy do seryjnej produkcji wejda silniki 2/4 czyli pracujace naprzemiennie w trybie 2 i 4 suwowym. Ciekawe czy wtedy 4 gary nie zepchna V6 do defensywy podobnie jak teraz V6 robi z V8.