Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Znaczek Chevroleta ma już sto lat
Chevrolet znaczek

Znaczek Chevroleta ma już sto lat

2013-07-24 - R. Bednarz     Tagi: Chevrolet
Znana na całym świecie muszka Chevroleta świętuje w tym roku setną rocznicę istnienia. W roku 1913 współzałożyciel Chevroleta, William C. Durant, po raz pierwszy umieścił symbol w kształcie charakterystycznej muszki na środku przedniego pasa modeli Chevrolet H-2 Royal Mail i H-4 Baby Grand z roku modelowego 1914.
Chevrolet znaczek
W ciągu ostatnich 100 lat słynne logo ozdobiło 215 milionów egzemplarzy modeli Chevroleta, z czego aż 60 milionów wciąż jeździ po drogach. Nowy samochód osobowy, użytkowy lub crossover wyprodukowany przez Chevroleta znajduje kolejnego nabywcę co 6,39 sekundy w jednym ze 140 krajów, a w pierwszych sześciu miesiącach tego roku marka sprzedała 2,5 miliona aut, ustanawiając tym samym nowy rekord.
Chevrolet znaczek
Muszka Chevroleta ma już 100 lat, jednak szczegóły dotyczące początków jej istnienia wciąż nie są do końca jasne. Przyjmuje się, że tworząc logo Durant zainspirował się wzorem tapety ozdabiającej ścianę jednego z paryskich hoteli. Według innego źródła, inspiracją była reklama w gazecie, którą Durant zobaczył podczas wakacji w Hot Springs w stanie Wirginia.
Zarówno wdowa po Durancie, jak i jego córka podają różne wersje tej historii. W 1929 roku Margery Durant opublikowała książkę zatytułowaną Mój ojciec. W książce tej opisała, jak czasami ojciec, siedząc przy stole, na kawałku papieru rysował wzory logo. „Myślę, że wykorzystywane do dziś w samochodach Chevroleta logo naszkicował on któregoś wieczora gdzieś między zupą a pieczonym kurczakiem” - tak brzmiała jej wersja narodzin muszki.
Chevrolet znaczekChevrolet znaczek
Ale w wywiadzie z 1968 roku żona Duranta, Catherine, stwierdziła, że wzór logo mąż dostrzegł w czasie wakacji w Hot Springs w 1912 roku. Czytając gazetę w hotelowym pokoju, William dostrzegł wzór i wykrzyknął: „Myślę, że byłby to bardzo dobry symbol Chevroleta”. Niestety nie wyjaśniła ona dokładnie, jak wyglądał ten motyw ani w jaki sposób został on wykorzystany.
Chevrolet znaczekChevrolet znaczek
Informacja ta zainspirowała Kena Kaufmanna, historyka i wydawcę The Chevrolet Review, do rozpoczęcia badań nad jej prawdziwością. To, co udało mu się ustalić, było fascynujące. W opublikowanym 12 listopada 1911 roku wydaniu publikowanej w stanie Georgia gazety The Constitution natknął się on na ogłoszenie zamieszczone przez firmę Southern Compressed Coal Company, reklamujące wytwarzane przez nie brykiety do kominków o nazwie Coalette. Logo Coalette stanowiła pochylona muszka, bardzo podobna kształtem do symbolu, który wkrótce stać się miał ikoną Chevroleta.
Chevrolet znaczekChevrolet znaczek
Czy to właśnie tę, a może podobną reklamę dostrzegli William Durant i jego żona, przebywając kilka stanów na północ? Data wydania gazety poprzedza zaledwie o 9 dni oficjalną datę założenia firmy Chevrolet Motor Company. Logo Chevroleta po raz pierwszy pojawiło się w reklamie 2 października 1913 roku w The Washington Post. „Szukajcie takiej tabliczki” - głosi napis nad emblematem.
Chevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczekChevrolet znaczek



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Znaczek Chevroleta ma już sto lat

Znaczek Chevroleta ma już sto lat
chuck norris 2013-08-13 20:27
sto lat sto lat niech żyje żyje nam !!!