Auta amerykańskie  »  Opisy aut współczesnych  »  Cadillac SRX
Cadillac SRX

Cadillac SRX

2007-02-08 - R. Branson     Tagi: Cadillac, Cadillac SRX, Crossover
Cadillac SRX, wprowadzony na rynek europejski w 2004 roku, stał się prekursorem klasy pojazdów określanych jako crossover, łączących sportowy wygląd i dynamikę luksusowego kombi z właściwościami terenowymi i przestronnością dużego SUV. Zmiany wprowadzone w modelu roku 2007 obejmują m.in. modyfikacje wnętrza, udostępnienie atrakcyjnej cenowo wersji z silnikiem V6 i napędem na tylną oś, połączenie silnika V8 Northstar z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, pakiet stylizacyjny Sport oraz wersję z kierownicą po prawej stronie. Oryginalny i wszechstronny Cadillac SRX pozostaje prekursorem klasy luksusowych samochodów segmentu crossover. Posiada wszystkie charakterystyczne dla marki Cadillac elementy stylistyczne. Zwarte i uporządkowane nadwozie z wyraźnie zarysowanymi krawędziami, pionowe reflektory, uwypuklone przednie błotniki i maska w kształcie litery V zwieńczona klasyczną osłoną chłodnicy przyciągają wzrok.
Cadillac SRXCadillac SRX
Obecnie, model SRX jest oferowany z większą gamą jednostek napędowych. 32-zaworowy silnik V8 Northstar o pojemności 4,8 litra został gruntownie przekonstruowany i zamontowany wzdłużnie. Jednostka dostarcza moc 239 kW (325 KM) przy 6500 o/m i moment obrotowy 427Nm przy 4400 o/m. Po raz pierwszy została użyta do napędu wszystkich czterech kół. Do udoskonalenia układu napędowego przyczyniło się również zastosowanie wydajnej, 6-biegowej przekładni automatycznej.
Jednostka napędowa V6 VVT o pojemności 3,6 osiąga moc 190 kW (258 KM) przy 6500 o/m i 399 Nm momentu obrotowego przy 2700 o/m. Silnik, o 60-stopniowym nachyleniu banków cylindrów, ma podwójne wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 24 zawory, elektroniczne sterowanie przepustnicą, układ zmiennych faz rozrządu, wielopunktowy wtrysk paliwa, podwójny łańcuch rozrządu, aluminiowy blok i głowicę cylindrów oraz kutospiekane korbowody. Współpracuje z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz wersji z napędem na obie osie, do aktualnej oferty został wprowadzony atrakcyjny cenowo model z napędem tylko na tylne koła.

Obie automatyczne przekładnie, 5 i 6-biegowa, posiadają funkcję sterowania ręcznego Driver Shift Control, system kontrolowanego elektronicznie hamowania silnikiem, system wspomagania hamowania podczas pokonywania pochyłości i program trybów pracy Performance Algorithm Liftfoot.

Zaawansowane układy sterownia pojazdem i kontroli zawieszenia zamontowane w modelu SRX gwarantują stabilne zachowanie pojazdu na wszystkich rodzajach nawierzchni. Wyposażenie obejmuje najnowszą wersję 4-kanałowego systemu kontroli toru jazdy StabiliTrak i innowacyjny, w tym segmencie pojazdów, układ aktywnego zawieszenia - Magnetic Ride Control. System ten zaliczany do najszybszych na świecie, wykorzystuje właściwości magnetyczne cieczy wypełniającej amortyzatory i na podstawie sygnałów pochodzących z zawieszenia w sposób ciągły zmienia charakterystykę tłumienia drgań. Dodatkowo instalowane są systemy: zmiennej siły wspomagania kierownicy, 4-kanałowy ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (Panic Brake Assist) i system kontroli trakcji.

W zmienionym wnętrzu modelu SRX 2007 zastosowano bardziej miękkie materiały i nowe, inaczej zamontowane elementy sterowania. Wykorzystując wolną przestrzeń w desce rozdzielczej po stronie pasażera, zwiększono również ilość schowków. Ponad tym wcześniej istniejącym, za zamknięciem pokrytym drewnianą okładziną ukryty został dodatkowy, duży pojemnik.

Kabina nowego Cadillac SRX 2007 powstała w oparciu o nowatorską koncepcję „tnij i łącz”, hołdującą umiejętnemu połączeniu najnowszej techniki z dziełami wyspecjalizowanych rzemieślników. Materiały pokrywające część deski rozdzielczej, centralną konsolę i wewnętrzne panele drzwi są wycinane, szyte i nakładane ręcznie. "SRX jest najnowszym i najlepszym przykładem naszego nowego podejścia do wyposażenia wnętrz samochodów - zaawansowana technologia idealnie współgra z elementami wykonanymi ręcznie, co dawniej było a dziś ponownie staje się znakiem rozpoznawczym produktów marki Cadillac - powiedział Jim Taylor, Dyrektor Generalny firmy Cadillac. "Nowe wnętrze zdecydowanie lepiej odzwierciedla stylistykę, dynamikę, luksus i funkcjonalność samochodu typu crossover."

Z rozstawem osi na poziomie 2,96 metra, największym w tej klasie pojazdów, Cadillac SRX zapewnia pasażerom podróżującym z tyłu wyjątkowo dużo miejsca na nogi. Zwykle, SRX to pojazd pięciomiejscowy ze znaczną przestrzenią bagażową. Tylna kanapa może być składana asymetrycznie, zwiększając pojemność bagażnika do ponad 1960 litrów. Jako wyposażenie dodatkowe, oferowany jest trzeci rząd siedzeń, dzięki któremu możliwy jest transport aż siedmiu osób w bardzo luksusowych warunkach. Jeśli zajdzie potrzeba wykorzystania całej przestrzeni bagażowej, za naciśnięciem jednego guzika ostatni rząd siedzeń można schować w podłodze samochodu.

Pięciomiejscowa wersja modelu SRX zawiera jeszcze jedno użyteczne rozwiązanie: system organizacji przestrzeni bagażowej za drugim rzędem siedzeń. Trzy, zintegrowane z podłogą, duże i praktyczne schowki z wyjmowanymi pojemnikami mogą pomieścić przedmioty różnych kształtów. Siatka bagażowa i roleta bagażnika pomagają w utrzymaniu porządku z tyłu pojazdu.

Innym innowacyjnym rozwiązaniem jest duże, elektrycznie sterowane okno dachowe ”Ultra View”. Otwarta przestrzeń powstała nad głowami podróżujących po jego odsunięciu zapewnia dodatkową przyjemność jazdy. Dzięki zastosowaniu okna dachowego wnętrze, wypełniane miękkim światłem, sprawia wrażenie bardzo przestronnego.

Najnowszy model SRX wyposażono w nowe urządzenia elektroniczne i zestawy audio. Po raz pierwszy w ofercie tego modelu znalazł się najwyższej klasy cyfrowy system dźwięku Bose 5.1 Cabin Surround. Można także zamówić pakiet “kinowy” obejmujący Bose 5.1 Cabin Surround, nawigację DVD i system rozrywki dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Podstawowy system audio firmy Bose, wcześniej oferowany odpłatnie, teraz należy do wyposażenia standardowego.

Na początku roku 2007 wygląd modelu SRX zyskał dzięki pakietowi stylizacyjnemu Sport, zawierającemu przednie i tylne nakładki w formie spoilerów, 18-calowe felgi aluminiowe, sportową osłonę chłodnicy i podwójne chromowane końcówki układu wydechowego.

Podstawowy model Cadillac SRX wprowadzony w 2007 roku z napędem na tylną oś (w wersji 3,6 V6, AUT, Elegance) , można nabyć od 186 150 PLN.

Nowy model SRX produkowany jest wraz z modelami Cadillac CTS, CTS-V, STS i STS-V na tej samej taśmie montażowej, w wielokrotnie nagradzanym zakładzie GM Lansing Grand River Assembly Center, w stanie Michigan



źródło:

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Cadillac SRX