Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
Chevrolet Volt

Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?

2009-08-24 - R. Bednarz     Tagi: Chevrolet, Auta hybrydowe, Chevrolet Volt
Chevrolet Volt, pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu, ma zużywać 1,2 litra paliwa na 100 km, jak wskazują testy przeprowadzone z wykorzystaniem stworzonej przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) próbnej metodologii obliczania zużycia paliwa, którą stosuje się do oznaczania pojazdów elektrycznych ładowanych z gniazdka elektrycznego.
Wyniki przeprowadzonych prób wskazują na zużycie 15,5 kilowatogodzin na 100 kilometrów w cyklu miejskim. Kluczem do doskonałych wyników będzie codzienne ładowanie. Oczekuje się, że Volt, którego produkcję jako modelu na rok 2011 zaplanowano w USA na koniec roku 2010, będzie przejeżdżać do 64 kilometrów na napędzie elektrycznym po jednym naładowaniu akumulatora i rozszerzy ogólny dystans, jaki może pokonać, do ponad 480 kilometrów dzięki zastosowaniu elastycznej technologii napędu akumulatorowo-generatorowego. Prezes i dyrektor generalny GM, Fritz Henderson stwierdził: "Dane, z którymi się zapoznaliśmy sugerują, że wielu kierowców Chevroleta Volta może w codziennym użytkowaniu korzystać wyłącznie z trybu napędu elektrycznego bez konieczności zużywania benzyny. Kwalifikatory EPA to narzędzie pomiarowe przeznaczone dla klientów i służące porównaniu zużycia paliwa przez różne pojazdy. Dlatego pojazd taki jak Volt to rewolucja."
"Kluczem do doskonałych wyników jest podłączenie Volta do gniazdka elektrycznego co najmniej raz dziennie."


Czy rzeczywiście użytkownicy Volta nie będą korzystać z benzyny zależeć będzie od tego, jak daleko będą chcieli dojechać oraz od innych czynników, jak np. ilości przewożonego bagażu lub liczby pasażerów, a także wykorzystania klimatyzacji i innych funkcji samochodu. Wyniki nieoficjalnych testów badawczych przeprowadzanych na prototypach przedprodukcyjnych wskazują, że model Volt może przejechać 64 kilometry wyłącznie na napędzie elektrycznym, bez wykorzystania benzyny zarówno w cyklu miejskim, jak i pozamiejskim EPA.
Chevrolet VoltChevrolet Volt
Opierając się na wciąż opracowywanej metodologii pomiarów, EPA uważa, że ładowane z gniazdka pojazdy elektryczne przejeżdżają na napędzie elektrycznym w cyklu miejskim większe odległości niż w cyklu pozamiejskim. Do określenia elektrycznej wydajności pojazdów ładowanych z gniazdka elektrycznego nowa metodologia EPA wykorzystuje ilość kilowatogodzin wykorzystanych do przejechania 161 kilometrów.Zastosowanie metodologii EPA pozwala ekspertom GM szacować, że Volt zużywać będzie zaledwie 25 kilowatogodzin na 161 kilometrów (15,5 kilowatogodzin na 100 kilometrów) w cyklu miejskim. Przy średniej cenie elektryczności w USA (około 11 centów amerykańskich (8 eurocentów) za kilowatogodzinę), typowy kierowca Volta płacić będzie około 2,75 dolara (1,95 euro) za elektryczność wystarczającą na przejechanie 161 kilometrów - innymi słowy, około 1,7 centów amerykańskich (1 eurocent) za kilometr.
Chevrolet VoltChevrolet Volt
Chevrolet Volt wykorzystuje sieć elektryczną jako podstawowe źródło energii zasilającej pojazd. Pojazd pracuje w dwóch trybach: elektrycznym i rozszerzonego zasięgu. W trybie elektrycznym Volt nie korzysta z benzyny i nie emituje spalin podczas jazdy. W podstawowym trybie jazdy samochód zasilany jest energią elektryczną gromadzoną w akumulatorze litowo-jonowym. Po wyczerpaniu energii akumulatora Volt automatycznie przełącza się na tryb rozszerzonego zasięgu. W tym trybie pracy napędzany benzyną generator wytwarza energię elektryczną zasilającą pojazd. Energia gromadzona w akumulatorze wspomaga pracę generatora benzynowego w momencie, gdy dodatkowa moc konieczna jest do dużego przyspieszenia lub pokonania silnych nachyleń.
Chevrolet VoltChevrolet Volt
"Zużycie paliwa w trybie miejskim rzędu 1,2 litra na 100 kilometrów to doskonała wskazówka możliwości układu napędu elektrycznego Volta i jego zdolności do pracy bez benzyny," powiedział Frank Weber, dyrektor ds. globalnej linii pojazdów Volt. "Poza tym, w europejskim cyklu mieszanym - który może mieć zastosowanie w Chinach - dochodzi do zużycia 1,6 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (łączącym cykl miejski i pozamiejski). Faktyczne testy na pojazdach produkcyjnych przeprowadzone zostaną w przyszłym roku, tuż przed premierą pojazdu. Tym niemniej, już jesteśmy zdopingowani osiągnięciami i uważamy za istotne, aby nadal na bieżąco dzielić się naszymi odkryciami, tak jak robiliśmy to w przypadku innych aspektów prac nad Voltem."



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
11

Komentarze do:

Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?

Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
Prix 2009-08-24 20:07
Ale banialuki, wirtualne obliczenia, a skończy się tak jak z hybrydami. Wszystko super pięknie a w rzeczywistości zużywają więcej niż oszczędne diesle w stylu BlueMotion, EfficientDynamics, BlueEfficient, itp.
Chevy Suburban
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
Chevy Suburban 2009-08-24 20:28
Tylko, że nie każdy znosi jazdę dieslem... W USA hybrydy są realną alternatywą dla oszczędnych, jednak u nas przez chciwość państw (cła, podatki, brak ulg) i dealerów są tylko drogą fanaberią. Producenci diesli też ostro kłamią odnośnie ich spalania. Wątpię, by te dane okazały się osiągalne w zwyczajnym użytkowaniu, ale oszczędniejszy od Priusa i dieselków musi być, choćby z racji swojej wysoookiej ceny. Pożyjemy-zobaczymy.
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
vette 2009-08-24 20:47
Ja licze ze Volt to bedzie jakis przelom. To pierwsze auto, ktore ma szanse na naprawde masowa produkcje w ktorym dominujacym napedem bedzie silnik elektryczny. Bo Prius i inne hybrydy to wciaz naped spalinowy+ wsparcie elektryki.
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
karlone 2009-08-25 15:20
Ja też wiążę nadzieje z tym modelem, szczególnie interesuje mnie jak to będzie sprawować się w codziennym użytkowaniu. Silnik elektryczny jest o wiele mniejszy od porównywalnego mocowo spalinowego, do tego jest prostszy, bardziej zwarty i można go umieszczać niżej, dzięki czemu poprawia się balans auta i prowadzenie. Dodatkowo 100% momentu obrotowego jest dostępne od zera, a jak stoisz w korku to silnik przecież nie pracuje. Skrzynie biegów jeśli będą to i tak zostaną uproszczone i zostanie zmniejszona ilość przełożeń. Zatem jestem bardzo ciekaw co z tego będzie :-)
ARON
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
ARON 2009-08-25 18:28
A ja liczę (i to bardzo) chociaż na to, że te wszystkie Volty-y itp. itd. przynajmniej w przyszłości będą wyglądać jak "normalne" auta, już nie dodaję, że amerykańskie...bo takie naśladowanie tych japońskich "obłoków" jest parodią! Ciągle nie mogę jakoś skumać, dlaczego jak auto innowacyjne, oszczędne to prawie zawsze musi być takie paskudne...
Chevy Suburban
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
Chevy Suburban 2009-08-25 22:07
Już to kiedyś mówiłem-te auta muszą wyglądać a'la Prius ze względu na ich obecną klientelę... :-| Eko-picer nie kupi auta, które wygląda zwyczajnie czy dynamicznie. Nie może być też podejrzenia, że pod maską jest coś więcej niż 100KM (ze spalinówki)... Już z kilkuset metrów ma być postrzegany jako obrońca planety, więc nie liczyłbym na rychłą zmianę tego trendu dopóki "eko-moda" trwa. Jedyna nadzieja w wprowadzaniu tych napędów do istniejących już modeli, jak np. elektryczny Town&Country. :-)
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
Prix 2009-08-25 22:22
Albo spalinowe, albo czysto elektryczne. Za takim jestem rozwiązaniem. Pośrednie rozwiązania nie mają przyszłości. Tak jak swego czasu szef VW powiedział, że jak tylko opanuje się uciązliwość związaną z ekspoalowaniem eletrycznego - baterie, łądowania to nastąpi ich rozkwit. Chyba sami w najbliższej przyszłości coś planują po tym jak podpisali umowę z BYDem w kwestii rozwoju elektr. napędów.
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
vette 2009-08-25 22:37
Ciekawe czy bylbys dalej za takim rozwiazaniem, gdybys wybral sie w trase autkiem elektrycznym i po przejechaniu powiedzmy 300km (to i tak pobozne zyczenia ale wybiegam w przyszlosc) mialbys do celu jeszcze powiedzmy 150km i trzeba byloby zatankowac... pradu. Moze uzupelnijmy scenerie: - las , noc, wilki i szaleniec z siekiera blakajacy sie w poblizu ;-) Na obecna chwile auto wylacznie elektryczne to zabawka na miasto i nic wiecej. Gdyby Volt mial tylko naped elektyczny bo nie wrozylbym mu sukcesu. a tak - kto wie!
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
Prix 2009-08-26 18:39
No i dochodzimy do sedna sprawy - poręczność użytkowania aut z silnikiem elektrycznym. Tak jak pisałem. Szef VW powiedział, że mają one szansę sukcesu jeśli dopracuje się metody magazynowania energii. BYD opracował lepszą - ekspresową technologię ładowania baterii. Z tym, że zastosowali inny typ baterii. Na tę chwilę nie da się ukryć elektryczne będą wprowadzane w miejskich autach. vette mniej horrorów ;-) Takie mroczne wizje.brr.
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
vette 2009-08-26 19:18
Klopot polega na tym, ze tankowanie auta do pelna napedzanego silnikiem spalinowym trwa na stacji gora kilka minut lacznie z placeniem. Nie wyobrazam sobie ogniw elektrycznych ktore zapewnia chocby zblizone parametry. Wiec w najblizszej przyszlosci stawiam na Volta i jemy podobne auta dysponujace pomocniczym silnikiem spalinowym a nie melexy na miasto i jego okolice.
Chevrolet Volt - mistrz oszczędności?
yatza 2009-08-27 11:28
Do momentu, aż wszyscy się zorientują, że ekologiczne koszty produkcji i użytkowania hybryd i elektrycznych zabawek są w rzeczywistości dużo większe niż spalinowych. Głównie ze względu na bardzo szerokie zastosowanie rzadkich i szkodliwych substancji do ich produkcji - baterie, akumulatory etc. Plus mała ilość miejsc ich produkcji - konieczność transportowania gotowych aut do klienta przez pół globu. Ponadto ich utylizacja to już zaraz zacznie być problem. Oszustwo na maksa, moim zdaniem bez większej przyszłości.