Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chevrolet Volt - znamy ceny
Chevrolet Volt model 2011

Chevrolet Volt - znamy ceny

2010-07-28 - A. Łukasiewicz     Tagi: Chevrolet, Auta hybrydowe, Chevrolet Volt
Propaganda (marketingowa) wokół nowego, rewolucyjnego dziecka Chevroleta trwa dalej, ale od teraz przynajmniej ujawniono istotne fakty do których można się odnieść, ewentualnie z nimi polemizować. GM po długim okresie wyczekiwania ujawnił w końcu ceny hybrydowego Volta. Dla tych niewtajemniczonych, którym jakimś cudem umknął fakt powstania tego modelu przypomnimy, iż Volt jest propozycją GM w segmencie nowoczesnych aut proekologicznych. Podobnie jak jego największy konkurent - Toyota Prius - ale w odróżnieniu od elektrycznego Nissana Leaf, GM stawia na napęd hybrydowy (silnik spalinowy 1.4 R4 + elektryczny) z dużym naciskiem na zasilanie prądem. Volt ma możliwość własnego ładowania baterii o łącznej wydajności 16 kWh - pełne naładowanie z gniazdka 110V w przeciągu 8-10 godzin (w opcji także pojawi się wydajniejsza „ładowarka” na 240V). Zasięg na samym prądzie wynosi ok. 65 km, a w razie potrzeby dołącza się silnik benzynowy ładując akumulatory - łączny zasięg to ok. 547 km. To wszystko ze 150 KM mocy nominalnej (obydwu silników) w sprzężeniu oczywiście z automatem.
Chevrolet Volt model 2011Chevrolet Volt model 2011
Z zewnątrz Volt przypomina amerykański kompakt z niekonwencjonalnymi elementami designerskimi, które raczej nie każdemu przypadną do gustu, lecz jak pokazuje rynek - klienci aut proekologicznych (przynajmniej Ci amerykańscy) gustują w takich kontrowersyjnych rozwiązaniach. Czy to kwestia gustu, czy manifestu - ten problem pozostawiamy do indywidualnej oceny…
Teraz punkt kulminacyjny, czyli cena. Na dzień startu sprzedaży Volt zaczyna się kwotą 41’000 USD brutto (alternatywnie dostępny w leasingu 350 USD na miesiąc/ 3 lata). To nie mało, o jakąś połowę więcej niż Prius, lecz GM dopatruje się największej konkurencji w Nissanie Leaf, który dopiero zadomowia się na rynku. W sumie Volt jest od Leaf’a o 8’220 USD droższy. W każdym cywilizowanym politycznie kraju (niestety nie Polsce!) nabywcy aut ekologicznych mogą jednak liczyć na różne ulgi podatkowe - w przypadku USA to ok. 7’500 USD (zależnie od regionu), co redukuje cenę końcową do atrakcyjnej wartości 33’500 USD! Ważne: jak deklaruje GM, kiedy tylko produkcja auta nabierze obrotów i dojdą uboższe pakiety wyposażenia, cena Volta spadnie. Z początku auto dostępne będzie w 7 wybranych strategicznie Stanach (= jakieś 600 autoryzowanych dealerów), a w przeciągu 12-18 kolejnych miesięcy już w całej Ameryce. Dealerzy już zbierają zamówienia. Standardowe wyposażenie skonfigurowano bogato - m.in. 8 poduszek powietrznych, ESP z kontrolą trakcji, nawigacja z 7-calowym monitorem dotykowym, Bluetooth, system audio od Bose, darmowy abonament na pakiet OnStar - kompleksowy system monitoringu (stanu) pojazdu i ew. pomocy.
Chevrolet Volt model 2011Chevrolet Volt model 2011
Opcjonalnie można będzie dokupić tapicerkę skórzaną z podgrzewaniem foteli, chromowane felgi, specjalne lakiery karoserii oraz czujnik parkowania. Gwarancja wynosi 3 lata lub 36’000 mil (58’000 km) na cały pojazd i 5 lat (spalinowy)/ 8 lat (elektryczny) lub 100’000 mil (161’000 km) na jednostkę napędową - w zależności co wypadnie szybciej.
Chevrolet Volt model 2011Chevrolet Volt model 2011Chevrolet Volt model 2011Chevrolet Volt model 2011Chevrolet Volt model 2011



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Chevrolet Volt - znamy ceny

Chevrolet Volt - znamy ceny
arbooz 2011-10-01 10:18
Jakie 150 KM??? Silnik spalinowy nie napędza kół tylko generator. Mocy w tym wypadku się nie dodaje (Toyota Prius ma klasyczną hybrydę i więc toyota może dodawać). Jaki automat???? Silnik elektryczny nie potrzebuje skrzyni biegów ponieważ podaje moment obrotowy od zera, a spalinowy podaje użyteczny moment obr. dopiero od 1500 - 2000 obr / min. Ciekawe kiedy będą montowali doładowane silniki R2 500-600ccm - moc mają ok ale miejsca mniej zajmą.