Auta amerykańskie » Aktualności » Chevy Camaro 1967 LS7 - street fighter z Georgii

Chevy Camaro 1967 LS7 - street fighter z Georgii
2011-05-23 - A. Łukasiewicz Tagi: Chevrolet, Muscle cars, Chevrolet Camaro
W 1966 GM niezadowolony, że jego największemu konkurentowi z Dearborn (Michigan) - FoMoCo - powodzi się tak dobrze, dzięki szlagierowemu Mustangowi, zorganizował konferencję prasową w Detroit, na której zaprezentowano nowy pojazd. Tajemniczy projekt XP-836, miał być dla swojego właściciela jak grupka dobrych przyjaciół. Nazwa, tak jak reszta mocnych modeli (Corvair, Chevy II, Chevelle, Corvette) powinna zaczynać się na literę „C” i tak powstało Camaro. Kiedy dziennikarze spytali co oznacza słowo „Camaro”, managerowie produktu odpowiedzieli: „małe, okrutne zwierzę, które pożera Mustangi”…
Tak rodziła się legenda Camaro, czyli pony car-a, który w wybranych, najmocniejszych wariantach był pełnokrwistym muscle car-em, klasyka amerykańskiej motoryzacji i jednego z jej najpopularniejszych modeli. Co ciekawe, to właściwie dopiero w 5-ej generacji, która zadebiutowała w 2009 (jako model 2010) udało się odebrać koronę Mustangowi w statystykach sprzedaży. Mustang ostro walczy, ale my znaleźliśmy pierwsze Camaro, które bije wszystkie nowe Mustangi.
O właścicielu nie wiemy praktycznie nic, poza tym, że pochodzi ze stanu Georgia i miał na początku zmodyfikowanego ‘german style’ Golfa III, ale wybrał coś, co sprawia niepodważalnie więcej frajdy. Jego Camaro z 1967, które poddano procesowi tzw. resto-mod, czyli odrestaurowaniu z jednoczesnymi modyfikacjami, dzięki którym przez 4 lata powstawał prawdziwy uliczny potwór, street fighter.
Nowa rama pochodzi od Art. Morrison, zawieszenie jest sportowe, tylny dyferencjał z biegami 3.83 pochodzi od Moser. Z tyłu zamontowano wyścigowy zbiornik paliwa od ATL, a częściowa klatka bezpieczeństwa pochodzi od DSE. Silnik wyścigowy LS7 (tak, to ten na bazie z ZR1, CTS-V, czy ZL1, ale prawie nic w nim nie ma z serii) oddycha poprzez kolektory Art. Morrison i 3-calowe rury z bocznymi wylotami (side pipes). Sportowy układ hamulcowy ze wspomaganiem wzięto od Wilwood (tarcze nawiercane i nacinane 14 cali przód i 12 cali tył). 3 częściowe felgi na zamówienie pochodzą od NewGen - są bardzo lekkie i mierzą 19 cali (11 szerokości przód, aż 14 tył).
Całe nadwozie zostało wygładzone, pozbawione niektórych ozdobników (klamki wzięto z Audi) z małymi modyfikacjami zderzaków, czy przodu (lampy za grillem) wraz z komorą silnika. Doszło kilka elementów karbonowych od Fuly Carbon jak np. boczne lusterka, przedni spojler, pas reflektorów, czy tylny (przeprojektowany) spojler z 1970 Plymouth’a ‘Cuda.
Co ciekawe - lakier matowy nałożył sam właściciel… zwykłym sprayem w puszce - to ma być street fighter, nie show car, więc i ślady walki łatwo można zatuszować! Jedyny „ozdobnik” to boczne paski na błotniku w stylu Grand Sport. Wnętrze miało być i jest spartańskie, jest nowy tunel środkowy oraz konsola, brak bocznych szyb, jedynie wyścigowe siatki. To Camaro jest surowe i jeździć ma ostro, stąd też jego hardkorowy wygląd.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Chevy Camaro 1967 LS7 - street fighter z Georgii
Podobne: Chevy Camaro 1967 LS7 - street fighter z Georgii




Podobne galerie: Chevy Camaro 1967 LS7 - street fighter z Georgii



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter