Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot
Chrysler Voyager

Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot

2010-02-05 - A. Łukasiewicz     Tagi: Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Ford
Gdzie jeden walczy (z klientami), tam trzech korzysta... Parafrazując słynne powiedzenie można skwitować sprytną akcję promocyjną, jaką prowadzi "Święta Trójca" z Detroit. Chodzi oczywiścię o Toyotę i jej nieszczęsną akcję serwisową z wadliwymi pedałami gazu (mogą zablokować się w pozycji wciśniętej o dywaniki), która swoim zakresem rozprzestrzeniła się na pojazdy japońskiego producenta na całym świecie. W efekcie jednej z najpotężniejszych akcji serwisowych w historii motoryzacji, Toyota została zmuszona do wstrzymania sprzedaży nowych aut na terenie Ameryki Północnej. Podczas, gdy regionalni dealerzy załamują ręce, a akcje i wartość największego japońskiego producenta lecą na łeb na szyję, Chrysler, GM i FoMoCo korzystając z potyczki rywala wprowadziły ciekawe promocje dla rozczarowanych nabywców japońskich modeli. Koncern Chrysler oferuje każdemu właścicielowi Toyoty Tundra, Tacoma i Sienna przy zakupie lub leasingu nowego auta Chryslera, Dodge'a, Jeepa lub pickupa Ram dodatkowe 1000 USD rabatu w rozliczeniu za jego obecną Toyotę. Promocja obejmuje również tych, którzy zdecydują się zrezygnować w tym czasie z leasingu modelu Toyoty i przejdą na leasing jakiegoś pojazdu z koncernu Chryslera. W tym przypadku akcja promocyjna potrwa do 1 marca bieżącego roku.
GM oferuje podobny rabat jak Chrysler, czyli do 1000 USD, plus możliwośc kredytu nieoprocentowanego na 60 miesięcy (ew. w pakietach) przy zakupie większości z nowych modeli Buick'a, Cadillaca, Chevroleta, czy GMC. Oferta różnych zniżek pieniężnych tyczy się także klientów leasingoiwych i nie ma ograniczeń modelowych dla Toyot. Widząc poczynania rodzimej konkurencji, również Ford Motor Company nie pozostał obojętnym na zaistniałą sytuację, oferując zawiedzionym klientom tą samą kwotę 1000 USD rabatu na zakup nowego auta u Forda, Lincolna, czy Mercury. Z kolei ciekawostką jest to, że FoMoCo swoją ofertę kieruje nie tylko do właścicieli wadliwych Toyot, ale także pozostałych marek japońskich - Acura, Honda, Toyota, Lexus oraz Scion. Czy taka polityka przyniesie zysk do amerykańskich koncernów? Czas pokaże... Wiadomo nie od dziś, że rozczarowany klient bardzo niechętnie wraca do miejsca z którym miał "nieprzyjemne" doświadczenie.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot

Chevy Suburban
Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot
Chevy Suburban 2010-02-05 14:47
Myślę, że na Amerykanach większe negatywne wrażenie zrobiłaby psująca się klimatyzacja w Toyotach niż jakieś tam potencjalne ryzyko bezpieczeństwa, aczkolwiek nie widziałem tej "usterki"... Wstyd dla Toyoty, że korzysta z takich poddostawców na pewno jest, ale nie sądzę, by zaważyło to na wynikach sprzedaży... Lepsza szybka akcja przywoławcza niż realne wypadki spowodowane czymś takim... Niestety amerykańscy producenci mają już doświadczenia drugiego typu...
SARTO
Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot
SARTO 2010-02-05 18:01
Toyota to ogólnie badziew. Jak mój ojciec pare lat temu kupił nowiutkie Verso, to spodziewaliśmy się większej niezawodności i trwałości :/ I jeszcze muszę coś napisać, chociaż przepraszam, że nie w temacie - w magazynie TG właśnie przeczytałem: Muscle car'em roku wg TG został... Focus RS... Oni powinni sie leczyć!
SARTO
Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot
SARTO 2010-02-05 18:01
Toyota to ogólnie badziew. Jak mój ojciec pare lat temu kupił nowiutkie Verso, to spodziewaliśmy się większej niezawodności i trwałości :/ I jeszcze muszę coś napisać, chociaż przepraszam, że nie w temacie - w magazynie TG właśnie przeczytałem: Muscle car'em roku wg TG został... Focus RS... Oni powinni sie leczyć!
ARON
Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot
ARON 2010-02-06 00:27
Ta akcja jest na tyle poważna i tak wkurzyła potencjalnych klientów w USA i nie tylko tych, że wierzcie mi, ale notowania Toytoy lecą na złamanie karku. Zresztą gdyby Amerykanów ta sprawa nie obchodziła, to by echo nie poszło na cały świat i nawet w PL będziemy mieć akcję serwisową... Sam dyrektor sprzedaży Toyoty tłumaczy się oficjalnie w amerykańskich mediach, a zakaz sprzedaży nowych aut przez dealerów mówi sam za siebie. Gdyby było tego mało, to jeszcze jeden problem doszedł ostatnio z hamowaniem w hybrydowych Priusach! Los "pupilka" mediów amerykańskich nagle odwrócił się o 180 st...
Chrysler, GM i FoMoCo - promocja dla klientów wadliwych Toyot
koper13 2010-02-10 17:43
może wkońcu amerykańscy producenci,dzięki problemom Toyoty odbiją się od dna i wyprzedzą Toyote w rankingać sprzedaży :-D