Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Detroit Motor Show 2009 - Dodge Circuit EV
Dodge Circuit EV

Detroit Motor Show 2009 - Dodge Circuit EV

2009-01-15 - R. Bednarz     Tagi: Dodge, Auta hybrydowe
Dodge Circuit EV emanuje zuchwałą stylizacją nadwozia i wystroju wnętrza, szczycąc się znakomitymi osiągami przy zerowym zużyciu paliwa i zerowej emisji spalin. Jego jego nadwozie ma charakter auta sportowego, a perfekcyjne proporcje sylwetki - z kierowcą i pasażerem idealnie pośrodku - demonstrują doskonałość własności jezdnych. Od przodu markowa krzyżowa krata chłodnicy Dodge rozcina powietrze, kierując jego strugi wzdłuż maski silnika i dalej ponad szybą czołową i kokpitem. Boczne przetłoczenia wgłębiają się w zarys karoserii, tworząc funkcjonalne dukty chłodzące hamulców tylnych. Całości dopełnia jednorodny kształt ‘rufy’ pojazdu.W nadwoziu Dodge’a Circuit EV połączyliśmy zuchwałość stylizacji Dodge z bezkompromisowością samochodu wyczynowego o napędzie elektrycznym.” - mówi Ralph Gilles, wiceprezes Chrysler LLC ds. projektowania - „Dodge Circuit EV uwodzi prawdziwą frajdą z jazdy i ekspresję auta typowo sportowego, które nie potrzebuje żadnego paliwa i nie niszczy środowiska naturalnego.”
Dodge Circuit EV otrzymał nowy, przyciągający uwagę kolor nadwozia „Tangoreen” oraz powiększone, stylizowane litery „EV” na obu burtach sportowej karoserii. Nieskomplikowane wnętrze samochodu Dodge Circuit EV stanowi kombinację surowej funkcjonalności z ‘atletycznym’ wyrafinowaniem.

Wszystkie przełączniki i urządzenia w kokpicie znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Na tablicy przyrządów umieszczono dwa główne wskaźniki analogowe, a status napędu elektrycznego pokazuje oddzielny wyświetlacz cyfrowy.

Głęboko profilowane fotele tapicerowane są pierwszorzędnej jakości skórą, którą pokryto także konsolę centralną oraz tablicę przyrządów. Jak na samochód sportowy przystało, Dodge Circuit EV wyposażony jest w system nagłaśniający klasy Premium, elektrycznie sterowane szyby i zamek centralny, klimatyzację oraz tempomat.

Osiągi Dodge’a Circuit EV z ‘czysto’ elektrycznym napędem ENVI są rzeczywiście imponujące: · przyspieszenie 0-96 km/h w czasie poniżej 5 sekund · ¼ mili ze startu stojącego w czasie 13 sekund · prędkość maksymalna ponad 192 km/h Jednak najbardziej fascynującą cyfrą w przypadku tego pojazdu jest prawdopodobnie zero, a więc wartość zużywanego paliwa przy tak wspaniałych osiągach oraz wytwarzanych spalinach.

Zespół napędowy Dodge Circiut EV składa się z trzech zaledwie części: silnika elektrycznego o mocy 200 kW (268 KM), systemu zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych oraz modułu sterującego przepływem energii. To właśnie dzięki zaawansowanej technologii akumulatorów litowo-jonowych Dodge Circuit EV dysponuje zasięgiem 240 do 320 kilometrów, a więc trzykrotnie większym niż przeciętne dzienne potrzeby transportowe większości użytkowników.

Ładowanie akumulatorów jest proste - wystarczy włożyć wtyczkę do standardowego, domowego gniazdka 110V. Czas ładowania można skrócić o połowę przy użyciu prądu o napięciu 220V. Dodge Circuit EV to samochód sportowy, który licznym entuzjastom motoryzacji umożliwia jazdę do pracy i dla przyjemności dosłownie na co dzień - pozwalając zapomnieć o zużywaniu benzyny czy też o emitowaniu szkodliwych dla otoczenia spalin.

Dodge Circuit EV




źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Detroit Motor Show 2009 - Dodge Circuit EV

ARON
Detroit Motor Show 2009 - Dodge Circuit EV
ARON 2009-01-15 15:52
Circuit - dobre... A może "Circuit Europa" lepiej by brzmiało? :-D Co za totalna sraczka marketingowa - "zuchwałe" w tym aucie to jest jedynie zerżniecie na żywca Lotusa (Europa) i tyle w tym filozofii! Tępaki w Detroit robią Lotusowi niezła reklamę...:-/
Detroit Motor Show 2009 - Dodge Circuit EV
chuck norris 2012-08-04 11:54
zgadzam sie to jakby wypatroszyć vipera i naładowac do niego sraki