Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Challenger R/T i SE - rodzina w komplecie

Znamy już wszystkie warianty silnikowe jakimi będzie dysponował Dodge Challenger. Do topowej wersji SRT8 dołączy odmiana R/T oraz najtańszy model SE.
Dodge Challenger R/T będzie dysponował silnikiem HEMI V8 5.7 litra o mocy 370KM. Równie zacny będzie moment obrotowy - 540Nm. Do setki auto powinno przyśpieszyć w czasie poniżej 6 sekund. W standardzie dostaniemy skrzynię biegów automatyczną. Nie musimy jednak rezygnować z manualnej skrzyni, gdyż ta występuje jako opcja (w nagrodę dostaniemy również dodatkowe 5KM). Najniżej sklasyfikowany został Challenger SE. W jego przypadku, musimy zapomnieć o silniku HEMI. Pod maską znajdzie się jednostka V6 o pojemności 3.5 litra. Jej moc to 245KM. Bardzo szkoda, że Chrysler przewiduje dla wersji SE wyłącznie skrzynię biegów automatyczną. Widocznie uznał, że będzie to wóz dla gospodyń domowych. Challenger SE ma jedną niepodważalną zaletę. Będzie kosztował około 20,000 dolarów! Przy obecnym kursie waluty amerykańskiej, wydaję się że to niemal darmo. Skoro rodzinka Challengera jest już w komplecie, skusimy się na parę słów podsumowania. Topowa wersja SRT8 zrywa czapki z głów i na pewno będzie marzeniem ortodoksów zakochanych we wszystkim co się wiąże ze słowem MOPAR.
Słabszy o 45KM Challenger R/T wydaje się być naprawdę wywarzoną propozycją. W końcu, mamy cudowne HEMI pod maską. W wersji ze skrzynią manualną wydaje się być idealną propozycją. A wersja SE? Cóż, jeżeli komuś nie zależy na ogromnej mocy oraz dźwięku silnika V8, może się na nią skusić. Tym bardziej, że cena jest więcej niż przystępna.
Dodge Challenger R/T będzie dysponował silnikiem HEMI V8 5.7 litra o mocy 370KM. Równie zacny będzie moment obrotowy - 540Nm. Do setki auto powinno przyśpieszyć w czasie poniżej 6 sekund. W standardzie dostaniemy skrzynię biegów automatyczną. Nie musimy jednak rezygnować z manualnej skrzyni, gdyż ta występuje jako opcja (w nagrodę dostaniemy również dodatkowe 5KM). Najniżej sklasyfikowany został Challenger SE. W jego przypadku, musimy zapomnieć o silniku HEMI. Pod maską znajdzie się jednostka V6 o pojemności 3.5 litra. Jej moc to 245KM. Bardzo szkoda, że Chrysler przewiduje dla wersji SE wyłącznie skrzynię biegów automatyczną. Widocznie uznał, że będzie to wóz dla gospodyń domowych. Challenger SE ma jedną niepodważalną zaletę. Będzie kosztował około 20,000 dolarów! Przy obecnym kursie waluty amerykańskiej, wydaję się że to niemal darmo. Skoro rodzinka Challengera jest już w komplecie, skusimy się na parę słów podsumowania. Topowa wersja SRT8 zrywa czapki z głów i na pewno będzie marzeniem ortodoksów zakochanych we wszystkim co się wiąże ze słowem MOPAR.
Słabszy o 45KM Challenger R/T wydaje się być naprawdę wywarzoną propozycją. W końcu, mamy cudowne HEMI pod maską. W wersji ze skrzynią manualną wydaje się być idealną propozycją. A wersja SE? Cóż, jeżeli komuś nie zależy na ogromnej mocy oraz dźwięku silnika V8, może się na nią skusić. Tym bardziej, że cena jest więcej niż przystępna.
źródło: foto: Autoblog
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dodge Challenger R/T i SE - rodzina w komplecie
Podobne: Dodge Challenger R/T i SE - rodzina w komplecie




Podobne galerie: Dodge Challenger R/T i SE - rodzina w komplecie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć


Newsletter