Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Challenger model 2011 - co nowego?

Dodge Challenger model 2011 - co nowego?
2010-07-01 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Muscle cars, Challenger, Dodge Challenger
Serwis informacyjny ALLPAR, koncentrujący się wokół MoPar-ów i pozostałych nieistniejącym marek koncernu Chrysler opublikował nowinki w związku z nadchodzącym Dodge Challengerem MY 2011. Powołując się na wtajemniczonych ludzi z branży nowy Challenger otrzymał tzw. S1-Status. Oznacza to, iż jest bliski produkcji seryjnej. Według wyciekłych informacji szykuje się delikatny lifting i nowości pod maską…
Na początek skoncentrujmy się na stylistyce - oryginalnej i niezwykle udanej. Tutaj zmiany będą raczej marginalne. Wlot w przednim zderzaku ma zostać nieco powiększony oraz odwrócony (góra-dół). Zniknąć ma też z przodu logo ukazujące głowę muflona (ram) - teraz zarezerwowane jedynie dla samodzielnej marki użytkowej Ram. Pojawić się ma przycisk otwierania klapy bagażnika zapożyczony od nieprodukowanego już kombi Magnum.
Nielakierowany, czarny spojler przedniego zderzaka w SRT8 ma być zintegrowany z mini chlapaczami zachodzącymi na błotniki. Tak samo czarny będzie kolektor wlotowy… plastikowy zamiast dotychczas aluminiowego w SRT8! Hydrauliczną pompę wspomagania kierownicy zamieniono na elektryczną prócz najmocniejszej odmiany - większa precyzja/ wyczucie?
Odświeżeniu ma być poddane także wnętrze. Oznacza to lepsze materiały wykończeniowe, zaktualizowany system audio, nowa nawigacja Garmin oraz niewykluczone przeprojektowanie deski rozdzielczej na bardziej atrakcyjną dla oka.
Poważniejsze zmiany zajdą w gamie silników. Najmniejszy 3.5 V6 (SE) zastąpi kompletnie nowy Pentastar V6 osiągający teraz w odmianie wolnossącej ok. 280-300 KM i 367 Nm w połączeniu tylko z automatem. W mniejszym 5.7 Hemi nie zajdzie wiele zmian - standardowo 5-stopniowy automat (370 KM i 540 Nm) lub opcjonalnie 6-biegowy manual (375 KM i 548 Nm). Z czasem ma dojść także 7-biegowy automat (obecnie 5 b.). Duże zmiany także w kultowym SRT8 Hemi. Po pierwsze pojemność ponoć ma się zwiększyć do 6.4 L (pochodny od wyścigowego 392 ci), a moc wzrosnąć do 480 KM oraz 624 Nm (teraz 6.1 i 431 KM oraz 569 Nm) plus systemem dezaktywacji połowy cylindrów jak w 5.7. Z początku będzie dostępny z 5-biegową skrzynią ręczną Mercedesa, ale w opracowaniu jest ponoć 8-biegowa firmy ZF - tylko nie mówcie, że będzie opcja manualnego wyboru tylu biegów (jak w ciężarówce)? Wszystkie nowe automaty mają na celu poprawę wyniku spalania średnio o jakieś 0,5 L/ 100 km, a ręczne będą miały standardowy i bardzo użyteczny system Hill Start Assist (HSA) zapobiegający staczaniu się pojazdu przy ruszaniu na wzniesieniach. Swoją drogą, że też w Europie, w której dominują manuale prawie żaden producent tego nie oferuje!
Poważniejsze zmiany zajdą w gamie silników. Najmniejszy 3.5 V6 (SE) zastąpi kompletnie nowy Pentastar V6 osiągający teraz w odmianie wolnossącej ok. 280-300 KM i 367 Nm w połączeniu tylko z automatem. W mniejszym 5.7 Hemi nie zajdzie wiele zmian - standardowo 5-stopniowy automat (370 KM i 540 Nm) lub opcjonalnie 6-biegowy manual (375 KM i 548 Nm). Z czasem ma dojść także 7-biegowy automat (obecnie 5 b.). Duże zmiany także w kultowym SRT8 Hemi. Po pierwsze pojemność ponoć ma się zwiększyć do 6.4 L (pochodny od wyścigowego 392 ci), a moc wzrosnąć do 480 KM oraz 624 Nm (teraz 6.1 i 431 KM oraz 569 Nm) plus systemem dezaktywacji połowy cylindrów jak w 5.7. Z początku będzie dostępny z 5-biegową skrzynią ręczną Mercedesa, ale w opracowaniu jest ponoć 8-biegowa firmy ZF - tylko nie mówcie, że będzie opcja manualnego wyboru tylu biegów (jak w ciężarówce)? Wszystkie nowe automaty mają na celu poprawę wyniku spalania średnio o jakieś 0,5 L/ 100 km, a ręczne będą miały standardowy i bardzo użyteczny system Hill Start Assist (HSA) zapobiegający staczaniu się pojazdu przy ruszaniu na wzniesieniach. Swoją drogą, że też w Europie, w której dominują manuale prawie żaden producent tego nie oferuje!
źródło: Allpar
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Dodge Challenger model 2011 - co nowego?
Podobne: Dodge Challenger model 2011 - co nowego?




Podobne galerie: Dodge Challenger model 2011 - co nowego?



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć