Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Durango Heat - w gorączce R/T

Dawniej, a właściwie od lat 60-tych i gorączki musle cars Dodge zaczął wykorzystywać skrót „R/T” do określania topowych, sportowych wersji swoich modeli. R/T oznacza Road & Track - czyli na drogę i tor (wyścigowy). Od momentu pojawienia się Vipera i działu Street & Racing Technology (SRT) wydźwięk R/T został zdetronizowany, lecz na salonie w Chicago Dodge pragnie nadać „uliczno-torowym” modelom dawny blask.
R/T będzie odznaczać się elementami karoserii i wnętrza, sprężystym i nieco obniżonym zawieszeniem oraz mocniejszymi silnikami. Odmiany R/T dają szansę klientom rozpalić ich miłość do jazdy nie zapominając o rodzinie i odpowiedzialności. Jazda R/T pozostawi uśmiech na ich twarzy, jak powiedział Ralph Gilles, szef Dodge. Bez znaczenia, czy to Grand Caravan, Durango, czy klasyczny Challenger. A propos Durango, to zadebiutowała nowa wersja „Heat” (ang. gorączka, żar).
Zobacz także: Dodge Durango model 2011 - galeria zdjeć »Heat kładzie nacisk na pierwiastek sport w kategorii „sport utility vehicle” (SUV). Najlżejszy Durango w ofercie wyróżnia się pakietem ospojlerowania dolnego, grillem i niektórymi innym elementami w kolorze nadwozia oraz ciemnymi wnękami reflektorów.
Auto ma przeprojektowany, podwójny wydech oraz poprawiony układ dolotowy powietrza do silnika. Na twardszym o 25% i obniżonym o 2 cm zawieszeniu z „ostrzejszą” kalibracją układu kierowniczego, znalazły się 20-calowe felgi w „satynowym”, niechromowanym wykonaniu z oponami całorocznymi lub letnimi. 5-osobowe wnętrze posiada więcej sportowego ducha, a fotele przednie są lepiej wyprofilowane. Seryjnie pojazd jest dobrze wyposażony - posiada m.in. system Uconnect sterowany głosem, czy 10-głosnikowy system audio Alpine o mocy 506 W z subwooferem.
Durango Heat w sprzedaży już na wiosnę, a „niedorośli” tatusiowie, czy mamusie mają kolejny po Charger’ze, czy Grand Caravanie R/T argument by zawitać do dealera Dodge!
Nowy Dodge Durango - pierwszy test
Durango Heat to usportowiona wersja największego SUV-a Dodge, wzorująca się na R/T. Łączy w sobie agresywny styl, mocny, lecz w porównaniu do Hemi, bardziej ekonomiczny silnik V6 Pentastar oraz atrakcyjną cenę na poziomie 30’295 USD netto (z podatkiem niewiele ponad 31 tys.). R/T jest jednym z najdroższych wariantów w ofercie (35’465 USD), choć za takie auto w naszych warunkach...
Za te „30 koła bucks’ów” otrzymujemy 295 KM i 353 Nm z aluminiowego V6 DOHC z napędem tylnym (AWD za dopłatą 2’000 USD), będącego w stanie rozwinąć prędkość maksymalną ponad 200 km/h lub ciągnąc przyczepę o masie przekraczającej 2,8 tony.Zobacz także: Dodge Durango model 2011 - galeria zdjeć »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dodge Durango Heat - w gorączce R/T
Podobne: Dodge Durango Heat - w gorączce R/T




Podobne galerie: Dodge Durango Heat - w gorączce R/T



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter