Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Dodge Durango Heat - w gorączce R/T
Dodge Durango Heat

Dodge Durango Heat - w gorączce R/T

2011-02-15 - A. Łukasiewicz     Tagi: Dodge, SUV, Dodge Durango
Dawniej, a właściwie od lat 60-tych i gorączki musle cars Dodge zaczął wykorzystywać skrót „R/T” do określania topowych, sportowych wersji swoich modeli. R/T oznacza Road & Track - czyli na drogę i tor (wyścigowy). Od momentu pojawienia się Vipera i działu Street & Racing Technology (SRT) wydźwięk R/T został zdetronizowany, lecz na salonie w Chicago Dodge pragnie nadać „uliczno-torowym” modelom dawny blask. R/T będzie odznaczać się elementami karoserii i wnętrza, sprężystym i nieco obniżonym zawieszeniem oraz mocniejszymi silnikami. Odmiany R/T dają szansę klientom rozpalić ich miłość do jazdy nie zapominając o rodzinie i odpowiedzialności. Jazda R/T pozostawi uśmiech na ich twarzy, jak powiedział Ralph Gilles, szef Dodge. Bez znaczenia, czy to Grand Caravan, Durango, czy klasyczny Challenger. A propos Durango, to zadebiutowała nowa wersja „Heat” (ang. gorączka, żar).
 
Nowy Dodge Durango - pierwszy test
Durango Heat to usportowiona wersja największego SUV-a Dodge, wzorująca się na R/T. Łączy w sobie agresywny styl, mocny, lecz w porównaniu do Hemi, bardziej ekonomiczny silnik V6 Pentastar oraz atrakcyjną cenę na poziomie 30’295 USD netto (z podatkiem niewiele ponad 31 tys.). R/T jest jednym z najdroższych wariantów w ofercie (35’465 USD), choć za takie auto w naszych warunkach... Za te „30 koła bucks’ów” otrzymujemy 295 KM i 353 Nm z aluminiowego V6 DOHC z napędem tylnym (AWD za dopłatą 2’000 USD), będącego w stanie rozwinąć prędkość maksymalną ponad 200 km/h lub ciągnąc przyczepę o masie przekraczającej 2,8 tony.Heat kładzie nacisk na pierwiastek sport w kategorii „sport utility vehicle” (SUV). Najlżejszy Durango w ofercie wyróżnia się pakietem ospojlerowania dolnego, grillem i niektórymi innym elementami w kolorze nadwozia oraz ciemnymi wnękami reflektorów.
Auto ma przeprojektowany, podwójny wydech oraz poprawiony układ dolotowy powietrza do silnika. Na twardszym o 25% i obniżonym o 2 cm zawieszeniu z „ostrzejszą” kalibracją układu kierowniczego, znalazły się 20-calowe felgi w „satynowym”, niechromowanym wykonaniu z oponami całorocznymi lub letnimi. 5-osobowe wnętrze posiada więcej sportowego ducha, a fotele przednie są lepiej wyprofilowane. Seryjnie pojazd jest dobrze wyposażony - posiada m.in. system Uconnect sterowany głosem, czy 10-głosnikowy system audio Alpine o mocy 506 W z subwooferem. Durango Heat w sprzedaży już na wiosnę, a „niedorośli” tatusiowie, czy mamusie mają kolejny po Charger’ze, czy Grand Caravanie R/T argument by zawitać do dealera Dodge!



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Dodge Durango Heat - w gorączce R/T