Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Journey SR od Irmscher

Jeśli powiem Irmscher, to fanom Opla powinna zapalić się przysłowiowa lampka. Niemiecka firma z dłuższym stażem na rynku motoryzacyjnym specjalizuje się przede wszystkim w przeróbkach aut tej marki i jest oficjalnym partnerem Opla w kwestii tzw. „tuningu fabrycznego”, akcesoriów, czy aktywności w sporcie motorowym. Irmscher ceniony jest też jako producent jednej z najlepszych replik klasycznego brytyjskiego Lotusa Seven - bezkompromisowego, sportowego roadstera według tradycyjnej receptury.
Firma została założona w latach 60-tych przez wybitnego kierowcę rajdowo-wyścigowego Günthera Irmschera seniora. Jej tradycja sięga roku 1965, kiedy to senior za kierownicą NSU Prinz TT wygrywa popularną, niemiecką serię wyścigów aut turystycznych „DTM” (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), a dwa lata później triumfuje w Rallye Tour d’Europe.
Wraz z upływem czasu oraz faktu przynależności Opla do GM oferta Irmschera rozrasta się na pojazdy marki Chevrolet, Cadillac i Saab, zaś swoistym skokiem w bok jest tuning… Dodge’a Journey.
Journey to minivan (lub jak mawiają marketingowcy - crossover) o klasycznym, nieco kanciastym design’ie i praktycznym wnętrzu. Kierowany jest do niewielkich rodzin, więc raczej na próżno szukać w nim jakichś sportowych emocji. Ten prorodzinny image ma nieco zaburzyć specjalna edycja „SR” przygotowana we współpracy niemieckiego oddziału Chryslera z Irmscherem.
Wersję SR z 2-litrowym, 140 konnym dieslem CRD (od VW) wyceniono na 31’190 EUR. Wyposażono ją pozafabrycznie w nakładkę przedniego zderzaka, tylną lotkę, tłumik końcowy z chromowaną końcówką, przyciemniane szyby i polakierowane na czarno felgi z paskiem na rancie w kolorze naklejek na karoserii.To tyle, jeśli chodzi o dodatki zewnętrzne, natomiast w środku doszła skóra na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały, poręczniejsza skórzana kierownica sportowa, chromowane/ aluminiowe akcenty oraz inne dywaniki. Właściciele żadni lepszych wrażeń z jazdy będą musieli dokonać tuningu mechanicznego na własną rękę…
SR będzie występować w dwóch wariantach kolorystycznych - czarnym metalikiem z pomarańczowymi dodatkami lub czerwonym z czarnymi.
Czy wersja SR wpłynie na poprawę sprzedaży Journey’a w Europie (53’826 szt. sprzedanych w 2009)? Raczej wątpimy, ale większe urozmaicenie oferty zawsze mile widziane.
Journey to minivan (lub jak mawiają marketingowcy - crossover) o klasycznym, nieco kanciastym design’ie i praktycznym wnętrzu. Kierowany jest do niewielkich rodzin, więc raczej na próżno szukać w nim jakichś sportowych emocji. Ten prorodzinny image ma nieco zaburzyć specjalna edycja „SR” przygotowana we współpracy niemieckiego oddziału Chryslera z Irmscherem.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Dodge Journey SR od Irmscher

Dodge Journey SR od Irmscher
SARTO 2010-05-26 11:23
Lubie Opla, ale Irmscher źle mi się kojarzy - zresztą wystarczy spojrzeć na te zdjęcia... Dziwaczny pomysł, żeby zająć się Dodge'm. Journey jest niezły (przynajmniej stylistycznie), ale w standardzie. Jak już coś zmieniać, to mogli zacząć od gigantycznych felg (bo mimo że nie świnia, to aż się prosi XD).
Podobne: Dodge Journey SR od Irmscher




Podobne galerie: Dodge Journey SR od Irmscher



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter