Auta amerykańskie » Aktualności » Dodge Ram Dakota - przyszedł czas pożegnania

Dodge Ram Dakota - przyszedł czas pożegnania
2011-08-24 - A. Łukasiewicz Tagi: Dodge, Pickup, Ram, Dodge Dakota
Dodge Dakota to niegdyś bardzo popularny i wyjątkowy pickup Dodge, jednakże jego liczby sprzedaży w ostatnich latach produkcji to równia pochyła w dół! Wyjątkowość Dakoty jako pickupa klasy mid-size polegała na tym, że niejako wymykał się ze swoich ram. Po raz pierwszy Dakotę na rynku ujrzeliśmy w 1986 jako rocznik modelowy ’87. Zainspirowany był kompaktowymi „truck’ami” pochodzenia japońskiego, ale oferował od swoich oponentów znacznie więcej.
Po pierwsze był większy od np. Chevroleta S-10, czy Forda Ranger, ale zarazem mniejszy od typowych full-size, miał tradycyjną karoserię na ramie z resorami piórowymi na tyle, co wpływało na jego walory użytkowe, a poza tym jako jedyny oferował swoim klientom nie tylko silniki 4- i 6-cylindrowe, ale i mocny silnik V8 Magnum, zapożyczony z większego pickupa serii-D. Powstała nawet uliczna odmiana Shelby!
Druga generacja pojawiła się w 1997 i charakterystycznym wyglądem jeszcze bardziej upodobniła się do Rama, co wyszło jej na dobre, choć wymiarami zbytnio się nie zmieniła, a ponadto był to najbardziej radykalny pickup swojej klasy, ze względu na największy silnik V8… 5.9 o mocy 250 KM.
W 2005 nadeszła 3-cia generacja i już niestety nie sprzedawała się jak poprzednie, choć dalej oferowała opcjonalnie V8, nawet jeśli „tylko” 4.7. Z oferty wyleciała odmiana z pojedynczą kabiną. Mimo face liftingu na rocznik 2007, który wyszedł Dakocie na plus, sprzedaż kulała, a kontrowersyjna decyzja o separacji Rama od Dodge tylko pogorszyła sytuację.Dla porównania: w 2000 sprzedano ponad 177’000 szt, a w zeszłym ledwo 13’000 egzemplarzy, gdzie kompaktowe kompakty stanowią raptem 5% sprzedaży rynkowej. Problemem była teraz nie tylko wielkość, ale i niewielka różnica w cenie do większego Rama.
W tym tygodniu po 25 latach zakończona zostanie produkcja Dodge (Rama) Dakoty. Ze zwolnieniami w fabryce w Warren Truck Assembly (Michigan) liczyć się musi 39 pracowników, choć ta liczba może wzrosnąć do ok. 150-ciu.Chrysler ma przegrupować większość z nich do innych fabryk np. przy produkcji Rama 1500, tudzież prawdopodobnego następcy Dakoty, life-stylowego pickupa z karoserią samonośną. Konkretna decyzja w sprawie tego drugiego jeszcze nie zapadła…
Dodge Dakota to częsty obiekt tunigu
W tym tygodniu po 25 latach zakończona zostanie produkcja Dodge (Rama) Dakoty. Ze zwolnieniami w fabryce w Warren Truck Assembly (Michigan) liczyć się musi 39 pracowników, choć ta liczba może wzrosnąć do ok. 150-ciu.Chrysler ma przegrupować większość z nich do innych fabryk np. przy produkcji Rama 1500, tudzież prawdopodobnego następcy Dakoty, life-stylowego pickupa z karoserią samonośną. Konkretna decyzja w sprawie tego drugiego jeszcze nie zapadła…
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dodge Ram Dakota - przyszedł czas pożegnania
Podobne: Dodge Ram Dakota - przyszedł czas pożegnania




Podobne galerie: Dodge Ram Dakota - przyszedł czas pożegnania



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter