Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Dodge Ram-Runner czyli MoPar daje znać o sobie
Mopar Dodge Ram-Runner

Dodge Ram-Runner czyli MoPar daje znać o sobie

2010-04-06 - A. Łukasiewicz     Tagi: Dodge, Pickup, Mopar, Dodge Ram, Ram
Impreza pt. Eastern Jeep Safari 2010 w Moab (Utah) dobiegła końca, dlatego my śpieszymy z informacjami na temat zaprezentowanych tam czadowych konceptów od MoPar’a. Po hardkorowym wydaniu Dodge Ram Power Wagon oraz równie imponującym koncepcie Jeep NuKizer 715 przyszła kolej na kolejnego połykacza nierówności - Dodge Ram-Runner. W środowisku off-road’owym są również tacy ludzie, których zamiast taplać się w błocie oraz mozolne wspinać się po mało przejezdnych pagórkach bardziej fascynuje ostre zasuwanie bezdrożami na przełaj. Dla takich ludzi (do których zalicza się też autor tego newsa) istnieją rajdy cross-country typu Baja. Nazwa pochodzi od malowniczego półwyspu Baja California (Meksyk), na którym co roku rozgrywany jest legendarny rajd terenowy, najstarsza tego typu impreza na świecie. Samochody startujące w pustynnych rajdach przełajowych to najczęściej koncepcyjne buggy, poważnie odchudzone terenówki lub cieszące się dużą popularnością, przerobione pickupy. Z myślą o takowej jeździe terenowej powstał Dodge Ram-Runner.
Ram-Runner’a stworzono w oparciu o odmianę 1500 (tzw. półtonową) z podwójną kabiną oraz 5.7L Hemi. Karoserię siłą rzeczy podwyższono i poszerzono, stosując bardziej wybrzuszone błotniki z włókna szklanego. Wpłynęło to na zmniejszenie masy oraz skuteczniejsze pokrycie szerzej rozstawionych kół z wyczynowymi, acz dopuszczonymi w ruchu ulicznym 35-cal. oponami terenowymi General Grabber Competition na 17-cal. wzmocnionych felgach.

Aby truck był w stanie bardzo szybko i skutecznie pokonywać pustynne szlaki konieczna była wymiana kompletnego zawieszenia na ekstremalnie terenowy, w pełni nastawny wariant ze wzmocnionej stali z amortyzatorami Fox o 14-calowym skoku chroniony stalowymi płytami.

Miejsce przedniego zderzaka zajęła odmiana wykonana ze stalowych rurek dodatkowo utrzymująca zestaw przydatnego oświetlenia terenowego (4 lampy LED). Maskę w celu lepszego chłodzenia wymieniono na wersję z wlotami typu cowl-induction z katalogu MoPar. Zrezygnowano z tylnej klapy, przytwierdzając na pace jedynie zapasówkę. W środku wspawano klatkę bezpieczeństwa. Całe nadwozie pokryto czerwonym lakierem z palety Vipera. Tego pustynnego pre-runnera (nazwa używana dla określenia pojazdów przecierających/sprawdzających szlaki przed oficjalnym wyścigiem) opracowano przy współpracy z firmą Kroeker Off Road Engineering (KORE), założoną przez doświadczonego kierowcę rajdowego Kenta Kroeker.

Niestety truck nie jest dopuszczony do ruchu ulicznego, a także nie trafi do produkcji seryjnej. Ram-Runner to odpowiedź Chryslera na Forda SVT F150 Raptora XT i stanowi bazę doświadczalną dla nowych akcesoriów dodatkowych, z których część (np. elementy zawieszenia) już niedługo powinna trafić do produkcji seryjnej…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Dodge Ram-Runner czyli MoPar daje znać o sobie