Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
			
			
			
			 
									
					
					Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
							2010-09-24 - A. Łukasiewicz     Tagi: Ford, Pickup, Lowrider, Tuning, Ford F-100
						
						
						Nie będziemy obnosić się snobizmem, gdyż zdajemy sobie doskonale sprawę, iż możecie nie znać, kim jest pan o nazwisku Hetfield. Niewtajemniczonym spieszę z wyjaśnieniem, że jest to charyzmatyczny frontman pierwszego i bodaj najpopularniejszego zespołu (thrash) metalowego na świecie - Metallica. Jeśli z jakiegoś powodu dalej nie kojarzycie faktów, to chociaż wiedzcie, że Metallica dla rocka jest tym, czym np. Elvis Presley dla rock’n’rolla.
						
Dla takiego gościa jak Hetfield, który na brak kasy nie może narzekać, posiadanie czadowej bryki to rzecz prawie, że obligatoryjna. Hetfield jak na prawdziwego (podkreślam to słowo!) rockowca przystało, ceni klasyczne US Cary i jak się domyślacie, ma w swoim garażu niejednego, a tak poza tym może sobie pozwolić na bezstresową jazdę obojętnie jakim na co dzień. Prócz motocykli ma m.in. 1953 Buick’a Skylarka, Chevyego Blazera, 1963 Forda 5-Window, 1935 Auburn Speedstera, a także czaderskiego pickupa, którego dziś przedstawimy…
						
Jako czynny członek klubu kustomów Beatniks of Koolsville, także poczciwy Ford F-100 z 1956 nie obszedł się bez szeroko zakrojonych modyfikacji dokonanych przez Scotta Mugforda z Blue colar Customs. Samego trucka Hetfield zakupił od starszego właściciela, a już fabrycznie auto posiadało podwójna kabiną, równa pakę (bez wnikających błotników) oraz purpurowy kolor, lecz daleki od tego, którym pokryty jest dziś. 
	
	
	
	
						
Początkowo zmiany miały się ograniczyć do uchylanej do przodu maski oraz top chopa (2¼ cala), gdyż pickupa przewidziano jako codzienny środek transportu. Niestety jak w czyichś żyłach płynie benzyna zamiast krwi, to na tym nie mogło się skończyć…
Jakiś czas później auto otrzymało odnowiona ramę wraz ze wzmocnieniami. Przednia oś pochodzi z Mustanga II, a moc przenoszona jest na tylną 9-calową. Zawieszenie to wariant powietrzny wraz z klasycznymi felgami Radir i oponami Coker z białym rantem. Wymuskany silnik oddychajacy przez dwie pionowe rury pochodzi z Olds’a i jest to wyremontowana jednostka 455 ci (7.4 L) ze skrzynia automatyczną TH400. Kabina została przeobrażona na wariant 5-okienny wraz z powiększona tylną szybą. Przednie światła pochodzą z pickupa Forda 1960-61, zamontowane na skos. Grill zapożyczono od Chryslera z 1960-61, po środku którego umieszczono element z Forda Thunderbird. Wloty boczne na masce pochodzą z Buicka 1953 (tzw. portholes). Tylna klapa od paki jak i światła pochodzą z innego pickupa Forda - ’56 Ranchero i T-Bird.Podłoga paki wykonano z aluminium i można ją unieść w celu dotarcia do akumulatora, zawieszenia i kompresorów powietrza. Karoseria polakierowana jest w dwóch odcieniach purpury z domieszka płatków metalu i przyozdobiona czarno-białymi pin stripe’ami.
Wnętrze jest w głównej mierze seryjne (pomijając ukryty system audio z satelitarna antena), lecz nie jeśli chodzi o kolorystykę i materiały wykończeniowe. Mało kto by się domyślił, że rock owiec z krwi i kości lubi takie połączenia kolorystyczne, ale to nie pierwsze auto Hetfielda w takim tonie. A propos - James nie traktuje swych aut jedynie jako wystawowe, a jeśli ma na to ochotę, to dobrnie do F-100tką końca prędkościomierza (90 mph = 145 km/h). Dla osoby o takim statusie finansowym to no problem…
					
Jakiś czas później auto otrzymało odnowiona ramę wraz ze wzmocnieniami. Przednia oś pochodzi z Mustanga II, a moc przenoszona jest na tylną 9-calową. Zawieszenie to wariant powietrzny wraz z klasycznymi felgami Radir i oponami Coker z białym rantem. Wymuskany silnik oddychajacy przez dwie pionowe rury pochodzi z Olds’a i jest to wyremontowana jednostka 455 ci (7.4 L) ze skrzynia automatyczną TH400. Kabina została przeobrażona na wariant 5-okienny wraz z powiększona tylną szybą. Przednie światła pochodzą z pickupa Forda 1960-61, zamontowane na skos. Grill zapożyczono od Chryslera z 1960-61, po środku którego umieszczono element z Forda Thunderbird. Wloty boczne na masce pochodzą z Buicka 1953 (tzw. portholes). Tylna klapa od paki jak i światła pochodzą z innego pickupa Forda - ’56 Ranchero i T-Bird.Podłoga paki wykonano z aluminium i można ją unieść w celu dotarcia do akumulatora, zawieszenia i kompresorów powietrza. Karoseria polakierowana jest w dwóch odcieniach purpury z domieszka płatków metalu i przyozdobiona czarno-białymi pin stripe’ami.
Wnętrze jest w głównej mierze seryjne (pomijając ukryty system audio z satelitarna antena), lecz nie jeśli chodzi o kolorystykę i materiały wykończeniowe. Mało kto by się domyślił, że rock owiec z krwi i kości lubi takie połączenia kolorystyczne, ale to nie pierwsze auto Hetfielda w takim tonie. A propos - James nie traktuje swych aut jedynie jako wystawowe, a jeśli ma na to ochotę, to dobrnie do F-100tką końca prędkościomierza (90 mph = 145 km/h). Dla osoby o takim statusie finansowym to no problem…
źródło: Truckin’
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
Podobne: Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
				 Bed Zzzzzeppelin - wakacyjny Kustom ze Skandynawii »
Bed Zzzzzeppelin - wakacyjny Kustom ze Skandynawii »
					
					 Ford F-150 kontra Dodge Ram, Chevy Silverado, Toyota Tundra »
Ford F-150 kontra Dodge Ram, Chevy Silverado, Toyota Tundra »
					
					 Nowy Ford Fusion czyli Aston Martin dla ubogich »
Nowy Ford Fusion czyli Aston Martin dla ubogich »
					
					 SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks »
SEMA 2011 - Ford SVT F150 Raptor od Raceworks »
					
				Podobne galerie: Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
				 Ford F-150 SVT Raptor 6.2 w terenie »
Ford F-150 SVT Raptor 6.2 w terenie »
					
					 Ford F150 Tremor model na rok 2014 »
Ford F150 Tremor model na rok 2014 »
					
					 Ford SVT Raptor Supercrew model na rok 2013 »
Ford SVT Raptor Supercrew model na rok 2013 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec »
					
				Tapety na pulpit Ford
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć

 Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

 Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

 Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

 Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda




 
						
						 
						
						 Tapety Ford
						
						Tapety Ford  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Tapety Skoda
Tapety Skoda  Arash AF-10
Arash AF-10  Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone - Pitbabes
Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone - Pitbabes  
 
			
 
 
			