Auta amerykańskie » Aktualności » Ford F-150 z nowymi silnikami

Tak z czystej ciekawości gdybyśmy spytali laika samochodowego, jakie auto według jego przypuszczeń najlepiej sprzedaje się w USA, pewnie mało który strzeliłby w dziesiątkę. Możliwe odpowiedzi… Cadillac? Dobrze by było, ale niestety nie! Chevrolet? Blisko, ale pudło! A może Toyota? Depcze Amerykanom po piętach, ale np. nie we wszystkich Stanach „lecą” na japończyka, czy jakieś kosmiczne hybrydy! Prawidłowa odpowiedź dla wielu mogłaby być niemałym zaskoczeniem…
Otóż Panie i Panowie nie będziemy Was dalej zamęczali pytaniami. Jakkolwiek różni się amerykańska motoryzacja od naszej skromnej, europejskiej, tak bardzo i odmienne bywają gusta tamtejszej klienteli. Numerem 1 w sprzedaży nowych aut bryluje tam pickup - Ford F150.
Czy to dziwne, że auto raczej robocze się najlepiej sprzedaje? Zdecydowanie nie, bo amerykańskie pickupy to coś więcej niż tylko woły robocze - to life stylowe pojazdy w zależności, czy ktoś preferuje styl uliczny, czy raczej terenowy. Poza tym amerykanie wymyślili ten uniwersalny rodzaj nadwozia, więc nie ma się czemu dziwić. Dzięki ulgom podatkowym dla przedsiębiorstw także w Polsce pickupy zyskują rzeszę swoich zwolenników, ale do tych amerykańskich jeszcze nam daleko. Seria F ma długa tradycję, której początki sięgają roku 1948. F150tka to najmniejsza (najlżejsza) odmiana z serii F, ale nie najmniejszy wśród oferty pickupów FoMoCo. Ciągle w sprzedaży jest podstarzały Ranger. W produkcji od 2008 jest już 12ta generacja „F”. To czyni konstrukcję ogólnie dopracowaną i wytrzymałą, ale zdaniem wielu użytkowników jej najsłabszym ogniwem są silniki.
Pomijając super-terenowego Raptora w ofercie są obecnie 3 motory - wszystkie V8 - 4.6 2V (248 KM i 399 Nm) lub 3V (292 KM i 434 Nm) oraz 5.4 3V (310 KM i 495 Nm). Są to solidne jednostki, ale konstrukcyjnie już nie pierwszej świeżości. Brakuje im trochę mocy oraz lepszej ekonomii. Z tego też powodu wraz z debiutem rocznika modelowego 2011 (tej jesieni) wejdą nowe jednostki o pojemnościach 3.5, 3.7 i 5.0 L, które najprawdopodobniej zastąpią te obecne.
Największa zmianą będzie 3.5 EcoBoost - doładowany dwiema turbosprężarkami V6 to duma Forda i jak do tej pory dostępny jest jedynie w lżejszych modelach osobowych z napędem AWD. Pozostałe dwa, to pochodne z Mustanga 3.7 V6 (305 KM i 380 Nm) oraz 5.0 V8. V8 znany pod przydomkiem „coyote” osiąga w pony car’ze 412 KM i 529 Nm, ale w F150 ma mieć inną charakterystykę, bardziej zorientowaną na moment obrotowy, niż ilość KM.
FoMoCo idzie zgodnie z trendem na tzw. downsizing, czyli podobne osiągi z mniejszych silników. Czy raczej konserwatywnym fanom pickupów przypadnie to do gustu, czas zweryfikuje.
Czy to dziwne, że auto raczej robocze się najlepiej sprzedaje? Zdecydowanie nie, bo amerykańskie pickupy to coś więcej niż tylko woły robocze - to life stylowe pojazdy w zależności, czy ktoś preferuje styl uliczny, czy raczej terenowy. Poza tym amerykanie wymyślili ten uniwersalny rodzaj nadwozia, więc nie ma się czemu dziwić. Dzięki ulgom podatkowym dla przedsiębiorstw także w Polsce pickupy zyskują rzeszę swoich zwolenników, ale do tych amerykańskich jeszcze nam daleko. Seria F ma długa tradycję, której początki sięgają roku 1948. F150tka to najmniejsza (najlżejsza) odmiana z serii F, ale nie najmniejszy wśród oferty pickupów FoMoCo. Ciągle w sprzedaży jest podstarzały Ranger. W produkcji od 2008 jest już 12ta generacja „F”. To czyni konstrukcję ogólnie dopracowaną i wytrzymałą, ale zdaniem wielu użytkowników jej najsłabszym ogniwem są silniki.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford F-150 z nowymi silnikami
Podobne: Ford F-150 z nowymi silnikami




Podobne galerie: Ford F-150 z nowymi silnikami



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter