Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca 2012 - dobroczynny gimbus
Ford Mustang Boss 302

Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca 2012 - dobroczynny gimbus

2011-10-13 - A. Łukasiewicz     Tagi: Muscle cars, Ford Mustang, Ford Mustang Boss 302
Późnym lutym bieżącego roku fabryka Auto Alliance International we Flat Rock (Michigan) rozpoczęła montaż jednej z najciekawszych wersji 5-tej generacji Forda Mustanga. Pierwsze egzemplarze Mustanga w usportowionej, dedykowanej na tor odmianie BOSS 302 MY 2012 dotarły do północnoamerykańskich dilerów w pierwszej połówce marca. Jak sama nazwa dobitnie sugeruje - aktualna odmiana czerpie inspiracje z legendarnego, torowego Mustanga z silnikiem V8 o pojemności 302 ci, czyli w zaokrągleniu 5 L.
Pierwsze Mustangi BOSS produkowano w rocznikach 1969-70. Wyróżniamy ogólnie dwie odmiany: 302 przygotowano z myślą o tradycyjnych torach technicznych, jakich mamy pełno na Starym Kontynencie, zaś 429 budowano z zamysłem startów w serii NASCAR, czyli „owalach”, gdzie rozwijane. Obydwa powstały na podobnych modelach włączając w to szereg modyfikacji mechanicznych, nieco wizualnych i przede wszystkim dwa różne technicznie silniki.
Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302
Na rocznik modelowy 2012 reanimowano BOSS-a 302. Od standardowego Mustang GT 5.0, z którym dzieli ten sam silnik V8 Coyote różni go przekonstruowany dolot powietrza do silnika, inaczej skalibrowany ECU, głowice cylindrów obrabiane frezarką CNC, kute elementy oraz agresywne wałki rozrządu.
W efekcie 444 KM zamiast początkowych 412, ale za to 515 Nm w odróżnieniu od początkowych 529 Nm. W parze ze wzmocnionym silnikiem szedł przekonstruowany układ napędowy i jezdny oraz wygląd. Równolegle Zaprezentowano też limitowaną, „odchudzoną” i sztywniejszą odmianę BOSS-a 302 Laguna Seca (LS) - od nazwy toru wyścigowego w Kalifornii, gdzie odbywają się m.in. wyścigi F1.
Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302
15. października na aukcji Barrett-Jackson pójdzie pod młotek unikatowy egzemplarz BOSS-a 302 Laguna Seca w kolorze amerykańskiego gimbusa - żółtym - a’la legendarny bolid Parnelli Jones’a. Sygnowany autografem słynnego kierowcy wyścigowego, odznaczać się będzie m.in. odmiennym zestawem naklejek z numerem startowym 15, przednimi hamulcami od Brembo, 4-ma końcówkami wydechu, kubełkami Recaro z wyhaftowanym logo „BOSS 302”, a do tego dodatkowym zestawem wskaźników mierzących osiągi pojazdu. Jego sprzedaż zasili charytatywną placówkę zdrowotną H.Forda w Detroit (Michigan).
Także unikatowy poprzednik w tradycyjnym kolorze „Grabber Blue” (niebieski) poszedł za 450’000 USD, ale bliżej było mu do „zwykłego” 302 LS. Nieoficjalnie mówi się, że żółty BOSS widoczny na wizualizacjach jest zapowiedzią tejże odmiany na rocznik 2013.
Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302Ford Mustang Boss 302



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca 2012 - dobroczynny gimbus

Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca 2012 - dobroczynny gimbus
MTom 2011-10-14 08:50
Proponuję by autor napisał jeszcze raz ten artykuł po Polsku, a nie w języku "Kali kochać, Kali skrócić...". Aż głowa boli jak się czyta. Powrót do czwartej klasy szkoły podstawowej, gdzie uczą podstaw gramatyki i interpunkcji oraz przypadków, wskazany. Jak dla dziennikarza- wstyd.