Auta amerykańskie » Aktualności » Ford Mustang Boss 302S - kolejny wyścigowy Boss dla ludu

Ford Mustang Boss 302S - kolejny wyścigowy Boss dla ludu
2010-12-10 - A. Łukasiewicz Tagi: Ford, Mustang, Ford Mustang, Ford Mustang Boss 302
2010 to bardzo ważny rok dla wyścigowych Mustangów. Kolejny już sportowy rumak galopuje na tory wyścigowe. Po Boss’ie 500R i drag racingowym FR500CJ aka Cobra Jet przyszedł czas na kolejny model przygotowany z myślą o sportach motorowych - Boss 302S.
MY 2012 Boss 302S zastąpi odchodzącego na emeryturę FR500S poprzedniej generacji (sprzed face liftingu) z powodu marnego zainteresowania serią Mustang Challenge. W odświeżonym portfolio FoMoCo plasuje się on pomiędzy limitowanym Boss’em Laguna Seca (bardziej odchudzona i sztywna odmiana standardowego Boss’a), a 302R przygotowanym do walki w klasie Grand-Am.
Tym modelem oddział Ford Racing pragnie zaproponować entuzjastom gotowy samochód wyścigowy za bardzo atrakcyjną kwotę w wysokości 79’000 USD (sugerowana cena producenta).
302S będzie już 3cim w historii marki, którego będzie mógł nabyć każdy posiadający odpowiednią sumę Dolarów poprzez sieć autoryzowanych dilerów akcesoriów od Ford Racing. Jest to tzw. „turn key” car, czyli w tym przypadku gotowa wyścigówka, którą od razu możemy udać się na tor, czy uczestniczyć w oficjalnych zawodach, jak np. World Challenge GTS i NASA American Iron Series.
Mustang Boss 302S produkowany będzie w fabryce Flat Rock (Michigan). Jak sama nazwa sugeruje, pod maską znajdziemy 5-litrowy V8 Ti-VCT zwany „BossR” - ma on inny układ chłodzenia, paliwowy, dolotowy i sportowe tłumiki. Moc 440 KM przenoszona jest na koła za pomocą manualnej, 6-biegowej skrzyni z seryjnym sprzęgłem (przełożenie biegów 3,73) i kołem zamachowym dzięki mechanizmowi różnicowemu Torsena. Auto posiada sportowe zwieszenie z dwukierunkową regulacją amortyzatorów i stabilizatorów. Koła z lekkimi felgami mają rozmiar 18x9,5 cala, za którymi skrywa się wydajny układ hamulcowy od Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami z elementami ze stali nierdzewnej i sportowym ABS-em.
Aby zaoszczędzić na masie, fabrycznie 302S będzie pomalowany na biało bez dodatku wypełniaczy szczelin, wygłuszenia i paneli drzwi oraz części tapicerki. Opcjonalnie można go zamówić w barwie pomarańczowej. W środku wspawano 6-punktowa klatkę bezpieczeństwa wg specyfikacji FIA. Ponadto znajduje się automatyczny system gaśniczy, kubełkowe fotele Recaro HANS Pro Racer, siatki na okna, kierownica demontowana jednym przyciskiem, jak i główny wyłącznik zasilania. Znajduje się także komputer pokładowy gromadzący parametry pojazdu dzięki GPS-owi.
Z zewnątrz auto wygląda jak Boss 302 Laguna Seca, ale ma dodatkowo olbrzymi, regulowany tylny spojler z włókna węglowego, przednią maskę z włókna węglowego zamykaną na spinki z wylotami chłodzącymi, haki holownicze z przodu i z tyłu, no i oczywiście naklejki retro Boss’a.
W sprzedaży dostępny będzie w drugim kwartale 2011, lecz przyjmowanie zamówień już się rozpoczęło. Swoją premierę Boss 302S miał na trwających targach Performance Racing Industry (9-12 grudzień) w Orlando na Florydzie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ford Mustang Boss 302S - kolejny wyścigowy Boss dla ludu
Podobne: Ford Mustang Boss 302S - kolejny wyścigowy Boss dla ludu




Podobne galerie: Ford Mustang Boss 302S - kolejny wyścigowy Boss dla ludu



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć