Auta amerykańskie » Aktualności » Ford Mustang V12 - Anglik w Nowym Jorku?

Ford Mustang V12 - Anglik w Nowym Jorku?
2011-07-13 - A. Łukasiewicz Tagi: Aston Martin Vanquish, Tuning, Ford Mustang
Co ma wspólnego amerykański Ford z Aston Martinem? Ford to producent stosunkowo niedrogich, popularnych pojazdów większości segmentów, z kolei Aston Martin to ekskluzywna i niszowa marka wytwarzająca samochody sportowe. Obydwie mają bogatą historię na kartach motoryzacji, lecz od 15. marca 2007 roku, kiedy to FoMoCo sprzedał 85% udziałów za 479 mln Funtów spółce joint venture Davida Richardsa (Prodrive), Investment Dar i Johna Sidersa już raczej nie za wiele. Dziś udowodnimy, że jednak można połączyć jedno i drugie w interesujący sposób, tworząc nie tylko fascynujące, ale i wyjątkowe auto.
Gwoli ścisłości, udowodni nam tym razem nie amerykańska, a kanadyjska firma Western Motorsports (WM). Pochodzącą z okręgu Rockyview (Calgary), południowej Alberty, WM założono w 1989 celem przygotowania Fordów Mustangów do zawodów. Niewiele później firma wyspecjalizowała się w tych i innych (amerykańskich) modelach Forda, tworząc własne części oraz rozprowadzając te znanych producentów. WM jest obecnie jednym z największych, północnoamerykańskich dystrybutorów takich akcesoriów wraz z własnym zapleczem technicznym.
Możliwe, że paru inżynierom FoMoCo chodził po głowie pomysł stworzenia wyjątkowego Mustanga z napędem od Aston Martina, ale nigdy tego nie dokonano. Udało się to z kolei ekipie WM. Pomysł zrodził się w 2004 i był taki, aby zachować muskularna sylwetkę wtedy robiącego oszałamiająca karierę nowego Mustanga i wszczepić mu kilka „akcentów” brytyjskiego supersportowca.
Wyraźnie brytyjski akcent słychać spod maski, tudzież przez specjalny układ wydechowy z elementami Magnaflow i specjalnie opracowanymi kolektorami wydechowymi. Jest nim V12 z modelu ’04 Vanquish o pojemności 6-litrów i fabrycznej mocy 520 KM, którą „podkręcono” do 600 KM dzięki pracy nad zapłonem (MDS Ignition) zaworami, tłokami (elementy JE Pistons + Eagle), wałkiem, głowicą cylindrów i zwiększeniu kompresji oraz pojemności do 6.1. Zmodyfikowano płytę podłogową, usztywniając ją i powiększając tylne wnęki błotników pod duże koła z felgami iForged 19x9 i 19x12 Essen z oponami niskoprofilowymi Michelin PS 275/35ZR19 przód, 345/30ZR19 tył.
Dodatkowo przygotowano też z tyłu miejsce na zamontowanie niezależnego zawieszenia typu coil-over od KW. Z zewnątrz ‘stang zbytnio nie róznie się karoserią od standardowych modeli - ma jedynie przedni panel z ’07 GT500, a w seryjnej masce wstawiono 2 dodatkowe otwory do firmowego układu dolotowego. Kolektor dolotowy i wydechowy pokryto ceramiką. Hamulce to wyczynowy wariant Baer z 14-calowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami. W miejsce seryjnego dachy wstawiono szklany, a wewnątrz zawitały kubełki Cobra, sportowa kierownica i cyferblat AiM Strada.
Od samego początku wiadomo było, że projekt „Vanquish’d” będzie miał problemy z trakcją, dlatego już na starcie wymieniono dyferencjał na Eaton-Detroit TruTrac, a 6-biegowy manual to Tremec T56 (montowany m.in. w Viperze, Corvette Z06, czy Mustangu SVT Cobra oraz wielu innych mocnych maszynach) otrzymał podwójne sprzęgło Mcleod Street.
Ten Mustang z „nietypowym dźwiękiem” zadebiutował na SEMA 2006 i okazał się prawdziwym, kanadyjskim przebojem. Od momentu budowy przejechał ok. 2’000 km - głównie wystawy lub sesje zdjęciowe - a obecnie jest na sprzedaż za 79’900 $ CAD.
Ten Mustang z „nietypowym dźwiękiem” zadebiutował na SEMA 2006 i okazał się prawdziwym, kanadyjskim przebojem. Od momentu budowy przejechał ok. 2’000 km - głównie wystawy lub sesje zdjęciowe - a obecnie jest na sprzedaż za 79’900 $ CAD.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford Mustang V12 - Anglik w Nowym Jorku?
Podobne: Ford Mustang V12 - Anglik w Nowym Jorku?




Podobne galerie: Ford Mustang V12 - Anglik w Nowym Jorku?



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć