Auta amerykańskie » Aktualności » Ford SVT F-150 Raptor SuperCrew - offroad z familią

Ford SVT F-150 Raptor SuperCrew - offroad z familią
2010-09-05 - A. Łukasiewicz; R. Bednarz Tagi: Ford, Pickup, Ford F-150, 4x4, Ford F-150 SVT Raptor
W Fordzie F-150 raczej nikt nie będzie narzekał na brak użyteczności, a tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę odjazdową i bądź, co bądź niezwykle uniwersalną odmianę SVT Raptor. Jak do tej pory tj. po roku od swego debiutu ten superterenowy pickup dostępny był z dwoma silnikami V8 (5.4 i 6.2), czterema lakierami karoserii i tylko jedną odmianą nadwoziową 1,5 kabiny (SuperCab).
Dostrzegacie w tym jakiś problem? Podpowiemy - w Ameryce Północnej (i nie tylko, bo w Polsce też) najpopularniejszą odmianą kabiny w pickupach jest pełnowartościowa podwójna, czyli idealny kompromis.
FoMoCo zaczął rozważać odmianę SuperCrew (podwójna kabina) od momentu, kiedy popyt na Raptora nieplanowanie przewyższył podaż, a klienci pragnący drugiej pary drzwi odsyłani byli z salonu z kwitkiem. O ile w przypadku pickupa na „bagażnik” nikt nie powinien narzekać, o tyle wygodne miejsce dla reszty rodzinnej zgrai było problemem. Co prawda Raptora stworzono bardziej z myślą o terenowych rajdach pustynnych, gdzie krótsze karoserie mają przewagę, jednak nie można zapominać o normalnych klientach, którzy stanowią większość nabywców.
Dużo mówiące zdjęcia szpiegowskie już Wam prezentowaliśmy, więc czas najwyższy na oficjalne info. W Rapotr’ze MY 2011 szykuje się kilka istotnych zmian. Prócz opcjonalnej podwójnej kabiny (paka bez zmian, 30,5 cm ekstra w długości karoserii), w ofercie silnikowej pozostanie tylko ten większy V8. 6.2-litrowa jednostka (z którą F-150 sprzedaje się czterokrotnie lepiej!) produkuje 411 KM oraz 589 Nm, czyniąc go najmocniejszym pickupem w klasie ½-tony (popularne 1500 ew. 150).
We wnętrzu standardem będzie 6-stopniowy automat SelectShift (możliwością manualnej zmiany biegów) oraz 4,2-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej. Dojdzie także jeden nowy lakier karoserii - Ingot Srebrny Metalik (widoczny na zdjęciach) wraz z nową, opcjonalną grafiką na masce silnika. W sumie ze srebrnym będzie teraz 5 kolorów do wyboru (+ czarny, pomarańczowy, niebieski, biały).
Zobacz także: Ram Power Wagon - konkurent Raptora »Warto na chwilę zatrzymać się przy nowej automatycznej skrzyni biegów. W odróżnieniu od wielu podobnych konstrukcji jej tryb manualny jest... naprawdę manualny. Kierowca ma pełną swobodę w wyborze przełożenia - od najniższego do najwyższego. Bez względu na obroty silnika, elektronika nie będzie myśleć za kierowcę i nie będzie przełączać biegów na przykład po osiągnięciu czerwonego pola, czy zbyt niskich obrotów. Nie trzeba dodawać, że brak ingerencji elektroniki w trybie manualnym to wielka zaleta nowej konstrukcji.Możecie być pewni, że zwróci się to Fordowi z nawiązką. Bardzo wielu potencjalnych nabywców Raptora czekało z decyzją o zakupie auta właśnie do momentu wprowadzenia do oferty tej właśnie automatycznej skrzyni biegów. Teraz odpadł ostatni argument przeciwko zakupowi.
Wrócmy do wyposażenia. Standardem będą automatycznie-całkowicie opuszczane/podnoszone szyby dla przednich pasażerów, alarm, lusterka obejmujące także tzw. martwą strefę/pole, regulowana w poziome kierownica, zagłówek dla środkowego pasażera drugiego rzędu oraz przetwornik prądu stałego na zmienny w konsoli środkowej. Dokupić będzie można kamerę cofania, dodatkowy hamulec stabilizujący przyczepę, składane lusterka i zdalny zapłon - „bajer”, który wymyślić mogli jedynie Amerykanie! Dealerzy już mogą zbierać zamówienia, natomiast w salonach Raptor SuperCrew pojawi się pod koniec roku. Nie wiemy, jak prezentować się będzie różnica w cenie w stosunku do SuperCab, gdyż FoMoCo nie ujawnił jeszcze cen.
FoMoCo zaczął rozważać odmianę SuperCrew (podwójna kabina) od momentu, kiedy popyt na Raptora nieplanowanie przewyższył podaż, a klienci pragnący drugiej pary drzwi odsyłani byli z salonu z kwitkiem. O ile w przypadku pickupa na „bagażnik” nikt nie powinien narzekać, o tyle wygodne miejsce dla reszty rodzinnej zgrai było problemem. Co prawda Raptora stworzono bardziej z myślą o terenowych rajdach pustynnych, gdzie krótsze karoserie mają przewagę, jednak nie można zapominać o normalnych klientach, którzy stanowią większość nabywców.
Dużo mówiące zdjęcia szpiegowskie już Wam prezentowaliśmy, więc czas najwyższy na oficjalne info. W Rapotr’ze MY 2011 szykuje się kilka istotnych zmian. Prócz opcjonalnej podwójnej kabiny (paka bez zmian, 30,5 cm ekstra w długości karoserii), w ofercie silnikowej pozostanie tylko ten większy V8. 6.2-litrowa jednostka (z którą F-150 sprzedaje się czterokrotnie lepiej!) produkuje 411 KM oraz 589 Nm, czyniąc go najmocniejszym pickupem w klasie ½-tony (popularne 1500 ew. 150).
Zobacz także: Ram Power Wagon - konkurent Raptora »
Wrócmy do wyposażenia. Standardem będą automatycznie-całkowicie opuszczane/podnoszone szyby dla przednich pasażerów, alarm, lusterka obejmujące także tzw. martwą strefę/pole, regulowana w poziome kierownica, zagłówek dla środkowego pasażera drugiego rzędu oraz przetwornik prądu stałego na zmienny w konsoli środkowej. Dokupić będzie można kamerę cofania, dodatkowy hamulec stabilizujący przyczepę, składane lusterka i zdalny zapłon - „bajer”, który wymyślić mogli jedynie Amerykanie! Dealerzy już mogą zbierać zamówienia, natomiast w salonach Raptor SuperCrew pojawi się pod koniec roku. Nie wiemy, jak prezentować się będzie różnica w cenie w stosunku do SuperCab, gdyż FoMoCo nie ujawnił jeszcze cen.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford SVT F-150 Raptor SuperCrew - offroad z familią
Podobne: Ford SVT F-150 Raptor SuperCrew - offroad z familią




Podobne galerie: Ford SVT F-150 Raptor SuperCrew - offroad z familią



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć