Auta amerykańskie » Aktualności » Ford SVT Raptor - sukces w Rajdzie Dakar 2011

Ford SVT Raptor - sukces w Rajdzie Dakar 2011
2011-01-20 - A. Łukasiewicz Tagi: Ford, Pickup, Ford F-150 SVT Raptor
Dobiegła końca jedna z najbardziej wymagających imprez w sportach motorowych - słynny rajd Dakar. Mordercza dla człowieka i maszyny trasa off-roadowa, po wyczerpujących prawie 19 tys. km, swój finisz miała w Buenos Aires, stolicy Argentyny. Był to ostatni odcinek specjalny, którego start zlokalizowano w Cordobie, kilkaset kilometrów dalej.
Jak zapewne słyszeliście, od paru lat Dakar, podyktowany względami bezpieczeństwa, odbywa się nie na słynnych pustyniach Afryki, na malowniczych krainach Ameryki Południowej obszarach Argentyny i Chile. Tym samym bardziej przypomina słynny i nie mniej wymagający rajd Baja w Meksyku.
Jeśli śledziliście relacje z tegorocznego Dakaru w rodzimej telewizji, to odniosło się wrażenie, iż nie dzieje się tam nic ciekawszego poza teamem Orlen i paru Volkswagenów Race Touargów… Tymczasem działo się i to znacznie więcej, a i Robby Gordon, który swoim rajdowym Hummerem H3 w widowiskowy sposób przeleciał nad rampą startową nie był jedynym zespołem z USA, czy startującym amerykańską maszyną…
Godna uwagi była np. 60-letnia Sue Mead i to nie ze względu na swój wiek, czy zamiłowanie do rajdów terenowych i ekstremalnych maszyn. Amerykańska dziennikarka po raz pierwszy wzięła udział w Dakarze w 2000 na fotelu pilota obok Darrena Skiltona. Tym razem sama zasiadła za sterami pojazdu - Forda SVT F-150 Raptora z numerem 374 i jak na ironię losu jej pilotem został Skilton.
A propos Raptora: pickup został przygotowany przez Fab School i wymieniono w nim kilka podzespołów, jak bardziej agresywne opony General Grabber, wydajniejszy układ chłodzenia silnika oraz wnętrza (to istotne w takich warunkach), system blokady dyferencjałów od australijskiego ARB, dodatkowe oświetlenie i usunięty przedni zderzak, czy jeszcze mocniejsze sprężyny wraz z amortyzatorami oraz obligatoryjną klatkę bezpieczeństwa.
Poza tymi kilkoma modyfikacjami pickup, jak i jego 5.4-litrowy V8 pozostały w stanie seryjnym. Prócz urwanego na skale dolnego wahacza, wymiany uszkodzonej opony, usunięcia kamieni z hamulców, no i regularnego czyszczenia filtrów, ultra-terenowego Forda nie spotkała żadna nieprzyjemna przygoda.
Skuteczna jazda, jak i solidny pojazd poskutkowały zwycięstwem w klasie T2/Open (seryjnie produkowane, zmodyfikowane pojazdy terenowe do 3,5 T) oraz 40. miejscem w generalce, 36. w kategorii samochodów - ze 126. miejsca po pierwszym etapie, gratulacje!
Ford F-150 SVT Raptor - testy
Skuteczna jazda, jak i solidny pojazd poskutkowały zwycięstwem w klasie T2/Open (seryjnie produkowane, zmodyfikowane pojazdy terenowe do 3,5 T) oraz 40. miejscem w generalce, 36. w kategorii samochodów - ze 126. miejsca po pierwszym etapie, gratulacje!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford SVT Raptor - sukces w Rajdzie Dakar 2011
Podobne: Ford SVT Raptor - sukces w Rajdzie Dakar 2011




Podobne galerie: Ford SVT Raptor - sukces w Rajdzie Dakar 2011



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć