Auta amerykańskie » Aktualności » Getaway Classic Mustang - kultowy pony car Bullitt'a powraca!
Getaway Classic Mustang - kultowy pony car Bullitt'a powraca!
2011-03-18 - A. Łukasiewicz Tagi: Ford, Mustang, Muscle cars, Ford Mustang, Bullitt, Getaway Classic Mustang
O ikonie nie tylko amerykańskiej motoryzacji zostało powiedziane już chyba wszystko, co było możliwe, ale i tak nie podlega dyskusji, że prym wśród popularności wiedzie 1-sza generacja pony car’a (1964-73). Kult Mustanga tworzą nie tylko ciekawe wersje, ale i otoczka wokół niego np. w równie kultowym thrillerze o charyzmatycznym poruczniku Franku Bullitt.
Długa i efektowna scena pościgu stromymi ulicami San Francisco (Kalifornia) pomiędzy ciemnozielonym Mustangiem fastbackiem, a czarnym Chargerem R/T 440 (obydwa ’68) na zawsze zapadła w pamięci.
Ciekawostki mówią, że filmowy Mustang został specjalnie zmodyfikowany do tych ulicznych szarzy - pod maską był 390 V8 (325 KM), zawieszenie wzmocniono do skoków, z przedniego grilla zniknęło logo itp. Charger ze swoim Big Blockiem Magnum V8 z kolei poza oczywistymi modyfikacjami zawieszenia do skoków, pozostał w stanie fabrycznym i stanowi m.in. powód dumy wielu MoPar Maniaków, choć finał nie był dla niego łaskawy...
Ręcznie robiony Mustang pomalowany zostanie oczywiście kolorem „Highland Green” i otrzyma kilka usprawnień, dzięki którym jazda nim stanie się jeszcze ciekawsza. Pod maską znajdzie się 450-konny V8 BOSS od Roush’a (27% przyrost mocy w stosunku do oryginału), a zawieszenie będzie nowoczesne z możliwością regulacji, co uczyni je komfortowym na co dzień, a także przystosowanym na tor wyścigowy. Moc będzie przenoszona na koła z kultowymi i niezwykle popularnymi felgami (w środowisku US cars) American Racing z serii Torq Thrust i sportowymi BFGoodrich’ami, poprzez 5-biegową, manualną skrzynią Keisler. Za zatrzymanie odpowiadają wydajne „stopery” Baer Brakes z 12” tarczami na przedzie i 11” z tyłu.
W dodatkowo wyciszonym (matami Dynamat), czarnym wnętrzu odnajdziemy obrotomierz Classic Instruments, oryginalne pasy biodrowe, klasyczne, sportowe „kubełki” z przodu. Jazdę w ciepłej atmosferze uprzyjemni klimatyzacja od Classic Auto Air, tudzież dyskretny, 6-głośnikowy system Audio AM/FM/MP3 ze wzmacniaczem. Ducha McQueena na plakietce seryjnej.
GCM już zbiera zamówienia na sygnowanego Bullitta, chociaż cena, jak i przewidywana ilość produkcyjna nie zostały jeszcze ujawnione!
Słynna scena pościgu z filmu "Bullitt"
FoMoCo wypuścił w 2001 oraz 2008-09 swoje limitowane edycje aktualnego Mustanga ‘Bullitt’, które są fascynującymi pojazdami, ale to dopiero Getaway Classic Mustang (GCM) pokazało jak to być powinno. Mieszczący się w miasteczku o ciekawie brzmiącej nazwie Bourbon (Missouri) warsztat specjalizuje się w budowie klasycznych Mustangów. Robota wykonywana jest w dużej mierze ręcznie, a jednym z klientów GCM jest Chad McQueen - syn słynnego aktora z benzyną we krwi. W porozumieniu m.in. z nim powstanie limitowana seria oryginalnych „Bullitt” Mustangów fastback 1967-68.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Getaway Classic Mustang - kultowy pony car Bullitt'a powraca!
Podobne: Getaway Classic Mustang - kultowy pony car Bullitt'a powraca!
Nowy Ford Mustang - witamy w XXI wieku »
Ford Mustang dla Europy - pierwsza jazda »
Ford Mustang Galpin Auto Sports - odpicowany w szlachetnym celu »
Wyjątkowy Ford Mustang Shooting-Break szuka nowego właściciela »
Podobne galerie: Getaway Classic Mustang - kultowy pony car Bullitt'a powraca!
Ford Mustang GT Pace Car Daytona 500 »
Ford Mustang GT 5.0 model 2011 »
SCCA Speed World Challenge Laguna Seca 2009 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć