Auta amerykańskie » Aktualności » Hennessey Camaro HPE1000 - palić gumę przy 160 km/h…

Hennessey Camaro HPE1000 - palić gumę przy 160 km/h…
2010-05-21 - A. Łukasiewicz Tagi: Camaro, Muscle cars, Hennessey, Chevrolet Camaro
Camaro to jedno z najbardziej fascynujących aut w stajni GM, które swoim obecnym wdziękiem oraz wynikami sprzedaży zapędziło nawet jeszcze większą legendę - Corvette - w kozi róg. Dla fanów mocy i osiągów fabryczna poprzeczka kończy się na 425 KM, więc w takiej sytuacji pomocą służą liczni amerykańscy tunerzy.
Weźmy dla przykładu Hennessey Performance - teksańska, renomowana firma z okazji zeszłorocznych targów SEMA tworzy niesamowicie szybkie Camaro zainspirowane najmocniejszą Corvette wszechczasów - ZR1. Jego nazwa to HPE700.
Liczba w nazwie sugeruje nader-ponadprzeciętną moc i to grubo 725 KM oraz ciężarowe 925 Nm momentu obrotowego wyciśnięte z 6.2 V8 LS9 (tak, ten sam, co w ZR1) m.in. dzięki ciśnieniu doładowania. Z takimi liczbami nie trzeba być matematykiem, by oszacować, że osiągi tego ulicznego potwora muszą powalać. I tak jest też w rzeczywistości - ¼ mili możemy pokonać w czasie 11,3 sekundy, a pierwszą setkę uzyskamy po 3,6 sekundy, choć wątpimy, czy każdy z właścicieli HPE700 nadąży w tym czasie ze zmianą biegów… W sumie nie ma tych szczęśliwców zbyt dużo, gdyż produkcja limitowana jest do 24 sztuk na rok, co czyni najszybsze Camaro gen. 5 bez użycia nitro autem kolekcjonerskim. Zaraz, napisałem najszybszym? To już historia - kierowcy HPE700 zjeżdżajcie na prawy pas, bo nadjeżdża HPE1000. W imię zasady, iż lepsze jest wrogiem dobrego Hennessey proponuje posiadaczom Camaro SS za sumę 65’000 USD pakiet modyfikacji przeobrażających ich muscle car’a w monstrum. Pomijając identyczny karbonowy body kit, zawieszenie, silnik zostanie wymieniony na model 7-litrowy LSX nadający dedykowany do aut wyścigowych.
Przyprawiony bi-turbo, intercoolerem, kutymi aluminiowymi tłokami, korbowodami i wałkiem korbowym, nowym wałkiem rozrządu, kolektorem dolotowym i systemem paliwowym, kompletnym wydechem ze stali szlachetnej i innymi smaczkami wytwarza wgniatające w fotel 1221 Nm!
Aby taki moment przenieść na nadwyrężone superopony uliczne (Pirelli P-Zero) manual musiał zostać wymieniony na wzmocnioną odmianę 6-cio z dwutarczowym sprzęgłem. Mimo tego zabiegu auto bez problemu pali gumę przy 160 km/h!
Choć ciężko nam sobie wyobrazić jazdę tym Camaro w warunkach miejskich, tym bardziej mieszając lewarkiem biegów, a już biada, jak spadnie deszcz (ruszać z 2.-3. biegu?), to warto nadmienić, że za 125’000 USD dostajemy kompletne nowe, użyteczne, supersportowe auto o osiągach Bugatti Veyrona, lecz… za 1/10 jego ceny! Czyż to nie piękne?
Liczba w nazwie sugeruje nader-ponadprzeciętną moc i to grubo 725 KM oraz ciężarowe 925 Nm momentu obrotowego wyciśnięte z 6.2 V8 LS9 (tak, ten sam, co w ZR1) m.in. dzięki ciśnieniu doładowania. Z takimi liczbami nie trzeba być matematykiem, by oszacować, że osiągi tego ulicznego potwora muszą powalać. I tak jest też w rzeczywistości - ¼ mili możemy pokonać w czasie 11,3 sekundy, a pierwszą setkę uzyskamy po 3,6 sekundy, choć wątpimy, czy każdy z właścicieli HPE700 nadąży w tym czasie ze zmianą biegów… W sumie nie ma tych szczęśliwców zbyt dużo, gdyż produkcja limitowana jest do 24 sztuk na rok, co czyni najszybsze Camaro gen. 5 bez użycia nitro autem kolekcjonerskim. Zaraz, napisałem najszybszym? To już historia - kierowcy HPE700 zjeżdżajcie na prawy pas, bo nadjeżdża HPE1000. W imię zasady, iż lepsze jest wrogiem dobrego Hennessey proponuje posiadaczom Camaro SS za sumę 65’000 USD pakiet modyfikacji przeobrażających ich muscle car’a w monstrum. Pomijając identyczny karbonowy body kit, zawieszenie, silnik zostanie wymieniony na model 7-litrowy LSX nadający dedykowany do aut wyścigowych.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Hennessey Camaro HPE1000 - palić gumę przy 160 km/h…
Hennessey Camaro HPE1000 - palić gumę przy 160 km/h…
piotrja6 2010-05-21 22:00
Pewnie że piękne, tylko tak wyżyłowana jednostka napędowa chyba zbyt długo nie pozwoli cieszyć się tymi osiągami. Z drugiej strony po to jest tuning aby poprawiać osiągi seryjnych autek. Osobiści wolałbym takie serce w postaci 1221KM widzieć w Corvette. .............. Podobno nowy Veyron ma mieć 1200KM...
Podobne: Hennessey Camaro HPE1000 - palić gumę przy 160 km/h…




Podobne galerie: Hennessey Camaro HPE1000 - palić gumę przy 160 km/h…



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter