Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Hennessey HPE700 Camaro - ruszyła produkcja
Hennessey HPE700

Hennessey HPE700 Camaro - ruszyła produkcja

2009-09-25 - A. Łukasiewicz     Tagi: Camaro, Muscle cars, Hennessey
John Hennessey - założyciel i szef stajni tuningowej Hennessy Performance Engineering - to musi być bardzo szczęśliwy facet. W swojej motoryzacyjnej karierze stworzył wiele ciekawych projektów, zapierających swoimi osiągami dech w piersiach np. Venom Viper. Warto nadmienić, iż jego firma wyznaje bardziej niemiecką szkołę tuningu, aniżeli typowo amerykańską tzn. skupia się bardziej na mechanice i osiągach, niż wyglądzie zewnętrznym. Na dodatek Hennessey nie ogranicza się tylko do aut amerykańskich - w swoim portfolio oferuje także akcesoria do np. Nissana GT-R, czy nawet Bugatti Veyron 16.4! Ale powróćmy do naszego tytułowego Camaro HPE700. Jakiś czas temu prezentowaliśmy Wam komputerowe projekty tego modelu, z których wynika, że HPE700 to po prostu wzmocniona Corvette ZR1 ukryta w karoserii Camaro. Można by rzec, że dosłownie i w przenośni, gdyż zewnętrznie Camaro HPE700 wzoruje się na swoim mocniejszym bracie. Widać to przede wszystkim po felgach oraz układzie hamulcowym zapożyczonym z ZR1 oraz charakterystycznym okienku na masce, przez które mamy wgląd na „sprawcę” całego zamieszania - aluminowy small block LS9.

Ten, kto zna możliwości Hennessey’a, ten zapewne domyśla się, że nie poprzestano na tym, co dała fabryka. 6.2-litrowy V8 dzięki zmianie ciśnienia doładowana (14.5 psi) wytwarzać ma wgniatające w fotel 755 KM i 972 Nm - „najmocniejsze Camaro 2010 SS bez użycia nitro”, jak powiedział o nim sam J. Hennessey!
Aby okiełznać całą tą moc, naszemu Camaro przeszczepiono hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy tarcz 15-cali, bardzo lekkie felgi z wyczynowymi oponami Michelin Pilot Sport 2 oraz regulowane zawieszenie KW. Na karoserii dojdą dodatkowo karbonowe elementy pod postacią tylnego spojlera, nakładek progowych, oraz przedniej podkładki zderzaka. Sam zderzak będzie przeprojektowany - za nowo opracowanym grilem zostaną ukryte przednie światła. Jak do tej pory 13 osób złożyło zmówienie u Hennessey na Camaro HPE700, które kosztować ich będzie „skromne” 119’500$. Sama produkcja tych wyjątkowych egzemplarzy już ruszyła i bedzie limitowana do 24 sztuk na rok (modelowy) 2010. Każdy właściciel do zakupionego auta otrzyma dodatkowo jednodniowy kurs szkoleniowy na torze Lonestar Motorsport w Teksasie, sąsiadującym z siedzibą firmy Hennessey Performance Engineering, na którym to testowane są wszystkie projekty. Pierwsza auta zostaną dostarczone nowym właścicielom na początku października.

Oficjalna premiera Hennessey Camaro HPE700 podczas zbliżających się tegorocznych targów SEMA 2009 w Las Vegas, zaś do tego czasu polecam załączony (oficjalny) filmik z pierwszych testów na firmowej hamowni - egzemplarz jeszcze bez wizualnych retuszów.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Hennessey HPE700 Camaro - ruszyła produkcja