Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Jeep Easter Safari 2011 - Compass, Cherokee i Grand Cherokee
Jeep Easter Safari 2011

Jeep Easter Safari 2011 - Compass, Cherokee i Grand Cherokee

2011-04-30 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, Jeep Compass, Jeep Grand Cherokee, Jeep Liberty
Zgodnie ze wcześniejszymi zapewnieniami powracamy po New York International Auto Show do imprezy o nazwie Jeep Easter Safari, odbywającej się rokrocznie w fotogenicznych okolicach pustyni Moab na wschodzie stanu Utah. W „parku rozrywki” dla offroadowców Chrysler raz do roku organizuje pokaz specjalnie przygotowanych na ta okazję modeli Jeepa oraz ostatnio także Rama. W 2011 pokazano w sumie aż 8 interesujących projektów… Jeep Compass Canyon - to pierwszy projekt teamu MoPar Underground w oparciu o odświeżonego Compassa, który z brzydkiego kaczątka przeistoczył się w mniejszego braciszka Grand Cherokee. Auto z napędem FreedomDrive II dzięki elementom Rocky Road Suspension ma podniesione o 2 i 1/8 cala zwieszenie, aby pomieścić niestandardowe, 16-calowe koła (z oferty Jeepa Liberty/Cherokee) z oponami Mickey Thompson Baja ATZ 225/75x16 o bardziej agresywnym bieżniku.

Jeep Easter Safari 2011 - działo się...
Usunięto przedni i tylny stabilizator poprzeczny celem poprawienia właściwości terenowych, dodano sportowy dolot i układ wydechowy MoPar-a, jak i gumowe dywaniki oraz aluminiowe nakładki pedałów. Aby chronić podwozie zamontowano pod spodem panele ochronne, jak i obuto dół nadwozia czarnymi połaciami plastiku, jak i na czarno polakierowano grill z lusterkami bocznymi. Miejski Jeep nabrał charakteru.
Jeep Cherokee Overland - to wyjątkowy okaz w USA, gdyż mamy do czynienia z eksportowym odpowiednikiem Liberty z 2.8-litrowym dieslem CRD (w Ameryce Północnej niedostępny) oraz napędem Selc-Trac II 4x4. Większość akcesoriów do tego modelu pochodzi z oferty ARB - stalowy bagażnika dachowy, składana markiza, przenośna lodówka i boczne progi ochronne. Zawieszenie podwyższono o 3 cale dzięki elementom ARB i amortyzatorom Old Man Emu. Zamontowano na pokładzie kompresor oraz przednią i tylną blokadę dyferencjału ARB Air Locker, aby opony MT 265/75x16 MTZ na stalowych felgach miały właściwą trakcję. MoPar dorzucił swoje 3 grosze w postaci paneli ochronnych pod podwoziem wraz z hakami pomocniczymi z przodu i tyłu, listwami ochronnymi, dywanikami gumowymi oraz sportowymi nakładkami pedałów. Taką zebrą można podbijać Safari nie tylko w Moab. Jeep Grand Cherokee Laredo MoPar - to pokaz oryginalnych akcesoriów do nowiutkiego Grand Cherokee, dzięki którym wypad na bezdroża może być mniej stresujący dla właściciela. Pomogą w tym listwy ochronne dołu karoserii, jak i panele podwozia, dodatkowe zaczepy, podniesione o 3-cale zawieszenie z oponami całorocznymi BFG Mud-Terrain T/A na ciemnych felgach z Wranglera Rubicon. Część elementów karoserii pomalowano na czarny mat i dodano kilka czerwonych akcentów dla ożywienia (wnęki klamek, na śruby w felgach, zaczepy pomocnicze). Bodaj ten Grand Cherokee gościł na zeszłorocznych SEMA. Seryjny 5.7 V8 HEMI nie powinien dostać zadyszki w terenie. Koncepty MoPar-a na bazie Wranglera JK w następnej części poświęconej wielkanocnemu safari Jeepa…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Jeep Easter Safari 2011 - Compass, Cherokee i Grand Cherokee