Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin-Turbo - nowe sanie św. Mikołaja!
Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin-Turbo

Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin-Turbo - nowe sanie św. Mikołaja!

2011-12-23 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, Hennessey, SUV, Jeep Grand Cherokee, Jeep Grand Cherokee SRT8
Kto w dzisiejszych czasach wierzy w św. Mikołaja? My jak najbardziej, bo jest niepoprawny politycznie, ma brodę niczym jeden z członków ZZ Top oraz ogromny brzuch raczej nie od targania worków z prezentami. Ponadto wykorzystywanie reniferów do ciężkiej pracy nie jest nazbyt humanitarne, ale kto ich potrzebuje jeśli jest „wujek” Hennessey? John Hennessey to taki ekskluzywny Mikołaj - mieszka nie na Alasce, tylko w Teksasie. Dokładniej w Sealy w okolicach Houston. Prowadzi tam firmę, dla której renifery mają za mało koni… mechanicznych. Na naszych łamach pojawiał się już nie raz i pewnie jeszcze nie raz będzie o nim głośno, bynajmniej nie tylko z okazji świąt. Hennessey Performance Engineering  (HPE) znane jest przede wszystkim z piekielnie mocnych modeli popularnych aut amerykańskich. Gdyby John przebrał się za św. Mikołaja, zajechałby na pewno swoim Jeepem Grand Cherokee SRT8. Pierwszy Grand Cherokee SRT8 to naprawdę gorący SUV. Zmusił m.in. Niemców z Zuffenhausen do stworzenia najmocniejszej odmiany Cayenne Turbo S, bo uraził ich dumę, gdy Turbo zostawiał w tyle. Ba, wersja SRT8 jest najszybszym modelem z gamy SRT, zaraz po Viperze!
Jakby zaparkować na dzień najnowszego SRT8 u Johna, wyjechałyby najgorętsze sanie o jakich nie śniło się nawet Mikołajowi - Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin Turbo. Jeśli jesteście zaznajomieni z nomenklaturą HPE, to zapewne domyślacie się, że liczba „800” oznacza ilość koni mechanicznych. Doprawdy ten muskularny SUV wyciąga z rozwierconego do 7-litrów silnika V8 HEMI 6.4 ponad 800 KM i 1116 Nm! 0-60 mph w 3,1 s, ¼ mili w 10,9 s. Komu jeszcze potrzebne renifery?
Taki przyrost KM osiągnięto m.in. dzięki montażowi 2 turbosprężarek, ale aby to wytrzymało do następnych świąt i dalej, zmieniono konwerter skrzyni oraz ją wzmocniono. Ponadto zawieszenie nieco obniżono, felgi zamieniono na wariant kuty HPE o tej samej średnicy, ale większej szerokości, bo choć ten Jeep ma napęd AWD, to każdy dodatkowy cm przyczepności jest cenny. Z zewnątrz zauważyć można jeszcze dodatkowy, karbonowy spojler przedniego zderzaka - przyda się też w odśnieżaniu drogi do domu. Ponadto hamulce Brembo usprawniono montując wyczynowe tarcze o średnicy 15,1 cala.
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8
W środku zbyt dużo się nie zmienił, za wyjątkiem innej skóry + alkantary oraz plakietki seryjnej, bo takich Jeepów powstać ma ponoć tylko 24 sztuk… J. Hennessey: „pojazd zaprojektowano dla kierowcy lubiącego znakomite osiągi, mieszkającego w Aspen albo Moskwie i chcącego być najszybszym w każdych warunkach pogodowych” oraz mającego na zbyciu 265’000 USD! Tyle limitowany HPE800 T-T kosztuje, zaś Fabryczny SRT8 to wydatek „raptem” 55’295 USD. Coraz bliżej swięta…
Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8Jeep Grand Cherokee SRT8



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin-Turbo - nowe sanie św. Mikołaja!