Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!

2011-04-22 - A. Łukasiewicz     Tagi: Jeep, SUV, Jeep Grand Cherokee, SRT, Jeep Grand Cherokee SRT8
Chrysler zrzucił szatę tajemniczości i położył kres spekulacjom, prezentując na tegorocznym salonie samochodowym w Nowym Jorku najnowszego Grand Cherokee w sportowej odmianie SRT8. Notabene jest to najszybszy i najbardziej zaawansowany technicznie Jeep, jaki do tej pory wyprodukowano. Dział Street and Racing Technology (SRT) wpakował pod maskę niepozornego SUV-a swój największy i najmocniejszy, aktualnie produkowany motor - 6.4 L (392) HEMI. V-ósemka produkuje 465 KM oraz 630 Nm (przyrost w stosunku do niesłabego poprzednika o 45 KM i 61 Nm.

Pozwala to się rozpędzić do 60 mil (96 km/h) w 4,8 s, pokonując „ćwiartkę” w 13 s, przy prędkości końcowej 250 km/h. Po raz pierwszy wyczynowy HEMI ma system odłączania połowy cylindrów (MDS) w celu oszczędności paliwa - do 13%, wydłużając maksymalny zasięg na pełnym baku do 724 km na trasie. Aż 90% momentu dostępne jest w przedziale 2800-6000 obr.

Jeep Grand Cherokee SRT8 - premiera w Nowym Jorku
Silnik obsługiwany jest przez 5-stopniowy automat z funkcją AutoStick (manual), teraz także manetkami przy kierownicy. Moc przekazywana jest permanentnie na wszystkie koła Quadra-Trac (AWD), których pracą steruje system Jeep Selec-Trak. Kontroluje on ESP, adaptacyjne amortyzatory, zmianę biegów, rozdział mocy, mechanizmy różnicowe, przepustnicę i MDS - możemy wybierać pomiędzy 5-ma programami: Auto, Sport, Tow (holowanie), Track (tor) oraz Snow (śnieg). Elektroniczny dyferencjał może przekazać do 100% mocy na jedno tylne koło.
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8
Jeep porusza się na nowych, 20-calowych, chromowanych felgach z oponami Pirelli PZero run Flat (całoroczne w standardzie, letnie w opcji). Za nimi prześwitują tarcze układu hamulcowego Brembo o wymiarze 15 (przód) i 13,8 cala (tył) z czerwonymi zaciskami, które zatrzymają ciężkiego SUV-a 100-0 km/h na dystansie ok. 36 m.
Z Zewnątrz zauważymy niższy prześwit dzięki ospojlerowaniu i obniżonemu o 1 cal zawieszeniu. Cały zestaw, łącznie z grillem lakierowany jest w kolorze nadwozia, natomiast przedni zderzak posiada wbudowane światła dzienne LED. Maska silnika w wyprofilowane dwa otwory wentylacyjne, odprowadzające nadmiar ciepła. Z tyłu mam lotkę klapy bagażnika, a w zderzaku dyfuzor. Teraz 2 rury wydechowe (4 cale średnicy) znajdują się oddzielnie na krańcach karoserii, dzięki czemu można zamontować hak holowniczy (przyczepa do 2268 kg). Wewnątrz sportowa atmosfera luksusu z niemalże wszystkim, co dusza zapragnie. Mamy sportową, skórzaną kierownicę z manetkami biegów, system EVIC - monitoruje parametry pojazdu (moc, przyspieszenie, przeciążenia, moment, czasy, pracę silnika itp.). Z przodu wygodne, konturowane fotele pokryte są na bokach skórą Nappa, a po środku zamszem. Mają elektryczną regulację podgrzewanie oraz wentylacją (przód). Na kokpicie i boczkach drzwi są karbonowe wstawki, a pedały mają aluminiowe nakładki. Seryjnie Jeep wyposażony jest w amerykańskim stylu = przebogato! Są różne innowacyjne systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo łącznie z nawigacją, radiem satelitarnym i odtwarzaczem DVD. Lista opcji jest krótka i obejmuje m.in. car-audio od Harman Kardon (825 W/19 głośników), dodatkowy ekran w podsufitce z wejściem na różne multimedia, skórzane wykończenie deski rozdzielczej i boczków drzwi, elektrycznie otwierany bagażnik, podwójny szyberdach, adaptacyjny tempomat, czy monitoring martwego pola.
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8
Każdy z nabywców nowego modelu SRT otrzyma darmowy kurs sportowej jazdy w szkole wyścigowej legendy NASCAR - Richarda Petty. Cena do czasu startu sprzedaży (3 kwartał 2011) nie została ustalona, ale jedno jest pewne - w Europie zapłacimy za niego więcej!



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!

SARTO
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
SARTO 2011-04-22 15:43
Aaaa :-D Genialny! Ostatnio same rewelacje dla fana MoParów :]
ARON
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
ARON 2011-04-23 07:11
Czy ja wiem... Samo w sobie fascynujące auto, ale nowy G.Ch... Mi podoba się jednak poprzednik.
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
michl 2011-04-23 17:33
w porownaniu do poprzednika ktory mial piekna dluga maske, ten wyglada dosyc slabo.
ARON
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
ARON 2011-04-25 19:14
Na żywo nie ma zbytniej różnicy w długości maski, wierzcie mi na słowo, ale pamiętać należy, że ten mimo pojemniejszego silnika niekoniecznie musi być wiele szybszy od poprzednika - G.Ch. SRT8 6.4 ma być po prostu lepszy...