Auta amerykańskie » Aktualności » Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
2011-04-22 - A. Łukasiewicz Tagi: Jeep, SUV, Jeep Grand Cherokee, SRT, Jeep Grand Cherokee SRT8
Chrysler zrzucił szatę tajemniczości i położył kres spekulacjom, prezentując na tegorocznym salonie samochodowym w Nowym Jorku najnowszego Grand Cherokee w sportowej odmianie SRT8. Notabene jest to najszybszy i najbardziej zaawansowany technicznie Jeep, jaki do tej pory wyprodukowano.
Dział Street and Racing Technology (SRT) wpakował pod maskę niepozornego SUV-a swój największy i najmocniejszy, aktualnie produkowany motor - 6.4 L (392) HEMI. V-ósemka produkuje 465 KM oraz 630 Nm (przyrost w stosunku do niesłabego poprzednika o 45 KM i 61 Nm.
Pozwala to się rozpędzić do 60 mil (96 km/h) w 4,8 s, pokonując „ćwiartkę” w 13 s, przy prędkości końcowej 250 km/h. Po raz pierwszy wyczynowy HEMI ma system odłączania połowy cylindrów (MDS) w celu oszczędności paliwa - do 13%, wydłużając maksymalny zasięg na pełnym baku do 724 km na trasie. Aż 90% momentu dostępne jest w przedziale 2800-6000 obr.
Jeep Grand Cherokee SRT8 - premiera w Nowym Jorku
Silnik obsługiwany jest przez 5-stopniowy automat z funkcją AutoStick (manual), teraz także manetkami przy kierownicy. Moc przekazywana jest permanentnie na wszystkie koła Quadra-Trac (AWD), których pracą steruje system Jeep Selec-Trak. Kontroluje on ESP, adaptacyjne amortyzatory, zmianę biegów, rozdział mocy, mechanizmy różnicowe, przepustnicę i MDS - możemy wybierać pomiędzy 5-ma programami: Auto, Sport, Tow (holowanie), Track (tor) oraz Snow (śnieg). Elektroniczny dyferencjał może przekazać do 100% mocy na jedno tylne koło.
Jeep porusza się na nowych, 20-calowych, chromowanych felgach z oponami Pirelli PZero run Flat (całoroczne w standardzie, letnie w opcji). Za nimi prześwitują tarcze układu hamulcowego Brembo o wymiarze 15 (przód) i 13,8 cala (tył) z czerwonymi zaciskami, które zatrzymają ciężkiego SUV-a 100-0 km/h na dystansie ok. 36 m.
Z Zewnątrz zauważymy niższy prześwit dzięki ospojlerowaniu i obniżonemu o 1 cal zawieszeniu. Cały zestaw, łącznie z grillem lakierowany jest w kolorze nadwozia, natomiast przedni zderzak posiada wbudowane światła dzienne LED. Maska silnika w wyprofilowane dwa otwory wentylacyjne, odprowadzające nadmiar ciepła. Z tyłu mam lotkę klapy bagażnika, a w zderzaku dyfuzor. Teraz 2 rury wydechowe (4 cale średnicy) znajdują się oddzielnie na krańcach karoserii, dzięki czemu można zamontować hak holowniczy (przyczepa do 2268 kg).
Wewnątrz sportowa atmosfera luksusu z niemalże wszystkim, co dusza zapragnie. Mamy sportową, skórzaną kierownicę z manetkami biegów, system EVIC - monitoruje parametry pojazdu (moc, przyspieszenie, przeciążenia, moment, czasy, pracę silnika itp.). Z przodu wygodne, konturowane fotele pokryte są na bokach skórą Nappa, a po środku zamszem. Mają elektryczną regulację podgrzewanie oraz wentylacją (przód). Na kokpicie i boczkach drzwi są karbonowe wstawki, a pedały mają aluminiowe nakładki.
Seryjnie Jeep wyposażony jest w amerykańskim stylu = przebogato! Są różne innowacyjne systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo łącznie z nawigacją, radiem satelitarnym i odtwarzaczem DVD. Lista opcji jest krótka i obejmuje m.in. car-audio od Harman Kardon (825 W/19 głośników), dodatkowy ekran w podsufitce z wejściem na różne multimedia, skórzane wykończenie deski rozdzielczej i boczków drzwi, elektrycznie otwierany bagażnik, podwójny szyberdach, adaptacyjny tempomat, czy monitoring martwego pola.
Każdy z nabywców nowego modelu SRT otrzyma darmowy kurs sportowej jazdy w szkole wyścigowej legendy NASCAR - Richarda Petty. Cena do czasu startu sprzedaży (3 kwartał 2011) nie została ustalona, ale jedno jest pewne - w Europie zapłacimy za niego więcej!
Pozwala to się rozpędzić do 60 mil (96 km/h) w 4,8 s, pokonując „ćwiartkę” w 13 s, przy prędkości końcowej 250 km/h. Po raz pierwszy wyczynowy HEMI ma system odłączania połowy cylindrów (MDS) w celu oszczędności paliwa - do 13%, wydłużając maksymalny zasięg na pełnym baku do 724 km na trasie. Aż 90% momentu dostępne jest w przedziale 2800-6000 obr.
Jeep Grand Cherokee SRT8 - premiera w Nowym Jorku
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
SARTO 2011-04-22 15:43
Aaaa :-D Genialny! Ostatnio same rewelacje dla fana MoParów :]

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
ARON 2011-04-23 07:11
Czy ja wiem... Samo w sobie fascynujące auto, ale nowy G.Ch... Mi podoba się jednak poprzednik.
Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
michl 2011-04-23 17:33
w porownaniu do poprzednika ktory mial piekna dluga maske, ten wyglada dosyc slabo.

Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!
ARON 2011-04-25 19:14
Na żywo nie ma zbytniej różnicy w długości maski, wierzcie mi na słowo, ale pamiętać należy, że ten mimo pojemniejszego silnika niekoniecznie musi być wiele szybszy od poprzednika - G.Ch. SRT8 6.4 ma być po prostu lepszy...
Podobne: Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!




Podobne galerie: Nowy Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy seryjny Jeep wszech czasów!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Jeep
Galerie zdjęć
Newsletter