Auta amerykańskie  »  Opisy aut współczesnych  »  Jeep Patriot 2007 - polska premiera
Jeep Patriot

Jeep Patriot 2007 - polska premiera

2007-10-17 - R. Bednarz     Tagi: Jeep Patriot, Jeep

Jeep Patriot 2007 to kolejny etap ekspansji marki Jeep na rynkach światowych. Nowy kompaktowy SUV marki Jeep o innowacyjnym napędzie 4x4 daje poczucie ogromnej przyjemności z jazdy i pełnej swobody, jest praktyczny w użytkowaniu oraz co niemniej ważne - stanowi podstawową ofertę cenową tej legendarnej marki. Poniżej przedstawiamy Państwu pełna wersję komunikatu prasowego, oraz naszą fotorelacje z polskiej premiery Jeepa Patriot, która odbyła sie kilka dni temu pod Warszawą.

Jeep PatriotJeep Patriot
„Jeep Patriot to już siódmy pojazd desantu marki Jeep na rynki świata, a jeszcze w roku 2005 mieliśmy tylko trzy modele do zaoferowania.” - mówi Thomas Hausch, wiceprezes ds. sprzedaży światowej w Chrysler Group - „Nasz Patriot bazuje na sukcesie, jaki odniosły samochody Jeep Compass, Wrangler i Wrangler Unlimited w ciągu ostatniego półrocza.”
Jeep PatriotJeep Patriot
Jeep Patriot jest nowoczesną interpretacją tradycyjnej stylistyki Jeep’a - łącząc typową dla SUVa bryłę nadwozia i funkcjonalność wnętrza z osiągami, właściwościami jezdnymi, oraz oszczędnym zużyciem paliwa i ceną samochodu klasy kompaktowej. Wyposażony jest w stały, aktywny napęd 4x4 Freedom Drive I™ z możliwością zblokowania obu osi. Jego wartość dla klienta podnoszą liczne, standardowe elementy bezpieczeństwa, m.in. boczne poduszki kurtynowe, system kontroli trakcji z wykorzystaniem hamulców BTC, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP o trzech trybach pracy, wspomaganie hamowania awaryjnego, system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu ERM oraz przeciwblokowania kół ABS z układem detekcji pogorszonej nawierzchni.
Istotnym wyróżnikiem wśród konkurencji jest wyposażenie typu praktycznego, obejmujące wyjmowaną latarkę akumulatorową, schowek na odtwarzacz MP3 lub telefon komórkowy w podłokietniku przednich foteli oraz odchylany panel głośników na klapie tylnej - idealny, by uatrakcyjnić zajęcia w plenerze.
Jeep PatriotJeep Patriot
Nadwozie
Jeep Patriot to Jeep z krwi i kości, adresowany do klienteli segmentu kompaktowych SUV’ów, która ceni sobie mariaż tradycyjnej stylistyki tej marki ze zdolnością poruszania się w trudniejszym terenie. Jeep Patriot jest surowy w formie, zachowując najważniejsze atrybuty swej marki - mistrzostwo i autentyczność oraz ducha wolności i przygody. Jest przy tym ekonomiczny, funkcjonalny i wszechstronny - stanowi więc prawdziwie wartościowy nabytek dla swego właściciela.
Jeep PatriotJeep Patriot
Jeep Patriot to Jeep w klasycznym stylu, stworzony z myślą o funkcjonalności, prostocie użytkowania i sprawności w cięższych warunkach” - mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania - „Patriot spodoba się tym nabywcom, którzy szukają pojazdu praktycznego i funkcjonalnego, a jednocześnie wyróżniającego się z masy kompaktowych SUVów, jakie teraz jeżdżą po drogach.”

W tym klasycznym stylu zaprojektowano przód Patriot’a, zdominowany przez charakterystyczną, siedmiodzielną kratę chłodnicy w otoczeniu okrągłych reflektorów oraz skorupową maskę silnika i masywny zderzak. Integracja pasa przedniego z markowym grilem służy podkreśleniu wrażenia solidności nadwozia.

Dzięki wyprostowanej szybie przedniej oraz bliskiej pionu tylnej ścianie karoserii rozpoznanie Patriota na ulicy czy drodze nie nastręcza żadnych trudności. Wzdłuż dachu biegną czarne listwy ozdobne oraz relingi - czarne w modelu Patriot Sport i metalizowane w modelu Limited, który na burtach otrzymał także listwy ochronne w kolorze srebrnym. Poczucie bezpieczeństwa pasażerów Patriot’a podnosi wysoka linia okien bocznych.
Tylne okno Patriot’a jest niemal pionowe, a przeciwślizgowa nakładka zderzaka wyraźnie podkreśla użyteczny charakter pojazdu. Pionowe są również modułowe światła tylne w klasycznym stylu. Emblemat Jeep’a umieszczono na oprawie lampy oświetlenia numeru rejestracyjnego, a tłoczone litery Patriot wieńczą pas tylny pojazdu. Wygodny dostęp do wnętrza zapewnia czworo drzwi bocznych i wysoka klapa bagażnika.

Rozstaw osi Patriot’a wynosi 2635, a kół - 1520 mm, co sprzyja zwiększeniu stabilności pojazdu na drodze oraz podniesieniu dynamiki i komfortu jazdy. 17-calowe koła z osłonięte są trapezoidalnymi, markowymi nadkolami.
Obie wersje Patriot’a dostępne będą w ośmiu kolorach nadwozia: Jeep Green Metallic Clear Coat, Light Khaki Metallic Clear Coat, Inferno Red Crystal Pearl Coat, Marine Blue Pearl Coat, Steel Blue Metallic Clear Coat, Brigh Silver Metallic Clear Coat, Black Clear Coat oraz Stone White Clear Coat.

Wnętrze
Zasadę przewagi użyteczności nad formą zastosowano także we wnętrzu Patriota, które łączy funkcjonalność i komfort z zaskakującą ilością miejsca oraz możliwością konfigurowania wnętrza na wiele sposobów, by przewozić przyjaciół i ich sprzęt. Dodatkową zaletą jest wysoka pozycja kierowcy potęgująca poczucie panowania nad drogą.

Wszystkie odmiany Patriota otrzymały dwutonowy wystrój wnętrza. Siedzenia tylne są dzielone w proporcji 60/40 i składane, tworząc niemal płaską podłogę ładunkową, mają również regulację kąta pochylenia oparcia, aby zwiększyć wygodę podróżowania. Również i oparcie przedniego fotela pasażera składa się płasko na kształt podręcznego stolika i umożliwia przewóz długich przedmiotów jak np. narty lub snowboard. W części tylnej kabiny przestrzeń nogi pasażerów wynosi 999,7 mm, a pojemność ładunkowa - 1357 litrów (mierząc do sufitu) po złożeniu tylnych siedzeń.

Duży i przejrzysty zestaw wskaźników zawiera cztery ‘zegary’ otoczone w modelu Limited metalizowanymi pierścieniami. Wskaźniki mają czarne tarcze z białymi napisami i pomarańczowymi wskazówkami, a podświetlone są diodami LED. Na desce rozdzielczej umieszczono dużą skrytkę z opuszczanymi do dołu drzwiczkami, a powyżej - dodatkową otwartą półkę na drobiazgi.

W metalizowanej (Silver Alloy) konsoli środkowej znajdują się zamykane wyloty nadmuchu powietrza, radioodtwarzacz ponad małym schowkiem, pokrętła klimatyzacji, wyłączniki podgrzewania foteli (opcja wyposażenia) oraz selektor skrzyni przekładniowej - wszystkie w zasięgu ręki kierowcy i pasażera.
Jeep Patriot Sport i Limited wyposażone są seryjnie w siedzenia z pokryciem tekstylnym i kontrastującymi wstawkami oraz wyraźnie profilowane, by nadać im wygląd bardziej sportowy. Fotele mają ręczną regulację ustawień i ażurowe zagłówki. W obu wersjach jako standard oferowane jest pokrycie z plamo-odpornej tkaniny YES Essentials. Tapicerka skórzana dostępna jest tylko w modelu Limited.

Dwutonowy wystrój elementów wnętrza utrzymany jest w odcieniu ciemniejszym i jaśniejszym Pastel Slate Gray lub Pastel Pebble Beige z fakturą Franklin na desce rozdzielczej i dolnych partii wystroju. Jaśniejsze części górne mają fakturę Aura, nawiązującą do podsufitki Aura Premium.

Zespół napędowy
Zespół napędowy samochodu Jeep Patriot odznacza się dobrymi osiągami, niskim zużyciem paliwa i wysokim stopniem zaawansowania konstrukcyjnego. Nowoczesny 16-zaworowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 litrów wyposażony jest w wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT. Przy mocy 103 kW (140 KM DIN) i momencie obrotowym 310 Nm poważnie liczy się wśród konkurencji. Z jednostką tą skojarzona jest sześciostopniowa przekładnia manualna. W cyklu miejskim i pozamiejskim zużycie paliwa wynosi odpowiednio 8,8 i 5,5 l/100 km, a średnie - 6,7 l/100 km.

Napęd 4x4 Standardowy system Freedom Drive I jest układem stałego, aktywnego napędu na cztery koła, zwiększającym poczucie bezpieczeństwa na drodze bez względu na porę roku. Doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, na śniegu i w deszczu. Układ może pracować w trybie zblokowania obu osi (blokada sprzęgła ECC ‘Lock’) - umożliwiającym sprawne poruszanie się w głębszym piasku, śniegu i na innych tego typu podłożach w warunkach obniżonej trakcji.

Sercem systemu napędu 4x4 jest elektronicznie sterowany zespół sprzęgłowy ECC, połączony z tylnym mechanizmem różnicowym. System ECC jest łatwiejszy w zestrojeniu, bardziej precyzyjny i lżejszy niż sprzęgła wiskotyczne lub wirnikowe.


Przenoszenie mocy na koła tylne via ECC odbywa się dwustopniowo, a odpowiedni moment obrotowy przekazywany jest na oś tylną w oparciu o zliczaną przez moduł kontrolny prędkość, promień skrętu i stopień poślizgu kół pojazdu. Aby zapewnić należyty podział momentu obrotowego na osie i najlepszą charakterystykę trakcji ECC sprzężony jest z systemami ESP, ABS i kontroli trakcji BTC.

W przeciwieństwie do innych systemów napędu na cztery koła przenoszących moc przy pomocy pomp i płynów wiskotycznych - do działania Freedom Drive I nie jest konieczne wystąpienie poślizgu kół jezdnych. Przy użyciu zaawansowanej elektroniki układ ten potrafi przewidywać potrzebę zwiększonej trakcji i automatycznie dozować moc przekazywaną na kola tylne. Sprzyja to oszczędności zużywanego paliwa z uwagi na aktywacje systemy jedynie w razie potrzeby - a więc obniżanie oporów tarcia oraz sił bezwładności.

Włączanie trybu zblokowania osi odbywa się pociągnięciem chromowanego uchwytu w kształcie litery „T” obok selektora skrzyni biegów. W trybie „Lock” ECC przekazuje maksymalnie do 50 procent momentu napędowego na oś tylną. Pojazd reaguje bardziej agresywnie na wciśnięcie pedału przyspieszenia i zyskuje znacznie lepszą trakcję m.in. podczas manewrów poza nawierzchniami utwardzonymi niż w trybie „zwykłym”. Przy prędkości poniżej 16 km/h podział momentu na oś przednią i tylną wynosi 50/50. Kalibracja ECC ma charakterystykę agresywną poniżej 40 km/h, a po przekroczeniu tej prędkości wielkość momentu przekazywanego na oś tylną równa jest pracy w trybie normalnym.

Bezpieczeństwo
W segmencie kompaktowych SUV Jeep Patriot wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dodatkowe poduszki kurtynowe, boczne poduszki fotelowe (opcja), systemy stabilizacji toru jazdy ESP, przeciwblokujący kół ABS z układem detekcji pogorszonego podłoża, wspomagania hamowania awaryjnego, system zapobiegający wywróceniu ERM oraz monitorowania ciśnienia w ogumieniu TPM.


O uwadze, jaką firma Jeep poświęca problematyce bezpieczeństwa i zabezpieczeń świadczy bogate wyposażenie samochodu Jeep Patriot:
• Wielostopniowe poduszki powietrzne: system poduszek powietrznych napełniających w różnym stopniu, zależnie od siły zderzenia lub też wcale (w niektórych przypadkach).
• System przeciwblokujący kół ABS: zapobiega blokowaniu się kół i utrzymuje sterowność pojazdu podczas nagłego hamowania lub hamowania na śliskiej nawierzchni.
• Okno dachowe z zabezpieczeniem przycięcia palców: samoczynnie zatrzymuje się i cofa podczas zamykania w razie wykrycia przeszkody (np. palców lub dłoni).
• BeltAlert: system ostrzegający o niezapiętych pasach bezpieczeństwa kierowcy poprzez okresowy sygnał świetlno-dźwiękowy w zestawie wskaźników.
• Wspomaganie hamowania awaryjnego BAS: w razie wykrycia sytuacji gwałtownego hamowania powoduje wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym i maksymalne skrócenie drogi hamowania.
• System kontroli trakcji z użyciem hamulców BTC: wykrywając poślizg napędzanego koła przyhamowuje je odpowiednio, zmniejszając również w miarę potrzeby moc silnika, by odzyskać przyczepność kół do podłoża.
• Blokada zamków tylnych drzwi: przesunięcie dźwigienki na tylnej krawędzi drzwi uniemożliwia ich przypadkowe otwarcie od wewnątrz przez dziecko.
• System kotwiczenia fotelików dziecięcych (ISOFIX): ułatwia bezpieczne mocowanie typowych fotelików dziecięcych na tylnym siedzeniu pojazdu.
• Ogranicznik napięcia pasów bezpieczeństwa (CFR): służy do rozprowadzenia siły działającej na taśmę pasa w trakcie zderzenia, stopniowo zwalniając naciąg pasa w sposób kontrolowany.
• Strefy kontrolowanego zgniotu: deformując się, pochłaniają energię zderzenia zanim energia ta dotrze do kabiny i pasażerów pojazdu.
• System zapobiegania wywróceniu się pojazdu ERM: wykorzystuje czujniki ESP do oceny ryzyka „wywrotki” i w razie potrzeby powoduje przyhamowanie odpowiedniego koła i przymknięcie przepustnicy, by ustabilizować ruch pojazdu. • Program stabilizacji toru jazdy ESP: system wspomagający utrzymanie zamierzonego przez kierowcę kierunku jazdy w każdych warunkach. Szczególnie przydatny w krytycznych sytuacjach drogowych, na zakrętach oraz w czasie jazdy na śliskich i luźnych nawierzchniach, m.in. na śniegu, lodzie czy szutrze. W razie wykrycia różnicy między zamierzonym przez kierowcę a rzeczywistym torem ruchu, ESP selektywnie przyhamowuje koła samochodu i steruje otwarciem przepustnicy w sposób pozwalający przywrócić pożądany tor jazdy.
• Bezpieczna kolumna kierownicy: w jej skład wchodzą dwie hydroformowane, współosiowo ruchome rury umożliwiające pochłonięcie energii zderzenia poprzez złożenie się całej kolumny do przodu.
• System reakcji powypadkowej EARS: w wyniku zadziałania systemu poduszek powietrznych EARS odblokowuje zamki drzwi oraz zapala światła wewnętrzne - aby ułatwić pomoc dla pasażerów pojazdu po wypadku. Następuje również samoczynne odcięcie dopływu paliwa do silnika.
• Regulacja wysokości górnego punktu kotwiczenia pasów bezpieczeństwa: zachęca do zapinania pasów, umożliwiając lepsze dopasowanie ich położenia do wzrostu kierowcy i pasażera.
• Zabezpieczenie przeciw urazom głowy: specjalna, amortyzująca konstrukcja osłon wewnętrznych słupków nadwozia, tablicy przyrządów, oprawy szyby przedniej i tylnej, struktury i podłużnic dachu oraz punktów kotwiczenia pasów bezpieczeństwa.
• Zdalne sterowanie zamkiem centralnym w kluczyku zapłonu: pozwala zdalnie ryglować zamki drzwi, zapalać oświetlenie wnętrza, a także uzbrajać i rozbrajać alarm przeciw-kradzieżowy (jeśli pojazd jest weń wyposażony).
• Wyjmowana lampa LED oświetlenia bagażnika/latarka: znajduje się w podsufitce bagażnika i po wyjęciu z oprawki pełni funkcję ręcznej latarki w sytuacjach awaryjnych lub w plenerze.
• Klatka bezpieczeństwa nadwozia: wchodzi w skład systemu ochrony biernej pasażerów pojazdu przed skutkami wypadku, odpowiednio rozpraszając i pochłaniając energie zderzenia.
• Napinacze wstępne: służą do zebrania luzów pasa bezpieczeństwa na ciele kierowcy i pasażera w momencie kolizji, a tym samym ograniczenia sił bezwładności głowy i ciała.
• Immobilizer silnika Sentry Key: nadajnik odpowiednio kodowanego sygnału w kluczyku zapłonu zabezpiecza pojazd przed nieautoryzowanym użytkowaniem; użycie niewłaściwego kluczyka powoduje zatrzymanie biegu silnika po upływie kilku sekund.
• Belki wzmacniające w drzwiach przednich i tylnych: stanowią dodatkową ochronę pasażerów w przypadku uderzenia bocznego.
• Boczne kurtynowe poduszki powietrzne z układem detekcji „wywrotki”: zapewniają zwiększoną ochronę pasażerów na skrajnych miejscach obu rzędów siedzeń; system oddzielnych czujników powoduje, iż poduszki te działają tylko po stronie uderzenia w pojazd.
• Boczne poduszki fotelowe: znajdują się po zewnętrznej stronie przednich foteli; zapewniają dodatkowa ochronę kierowcy i przedniego pasażera w określonych przypadkach kolizji; system oddzielnych czujników powoduje, iż poduszki te działają tylko po stronie uderzenia w pojazd (opcja).
• System kontroli ciśnienia w ogumieniu TPM: bezprzewodowy układ czujników ciśnienia w każdym z kół jezdnych, nadających odpowiednie sygnały do centralnego modułu sterującego, który z kolei sygnalizuje spadek ciśnienia w danej oponie.

Odmiany modelowe
Na rynkach zagranicznych (poza Ameryką Północną) Jeep Patriot oferowany będzie w dwóch odmianach modelowych: Jeep Patriot Sport i Jeep Patriot LImited.

Jeep Patriot Sport
Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje: system napędu 4x4 Freedom Drive I, poduszki powietrzne kurtynowe, ESP, system kontroli trakcji, system zapobiegający wywróceniu ERM, ABS, immobilizer silnika Sentry Key, klimatyzacja, pokrycia siedzeń z tkaniny YES Essentials, ręczną regulację wysokości fotela kierowcy, dzielone i rozkładane w proporcji 60/40 siedzenia tylne z regulacją pochylenia oparcia, winylowy panel podłogi bagażnika UltraFloor™, radioodtwarzacz AM/FM/CD/MP3, termometr zewnętrzny, ogrzewanie tylnej szyby, funkcję biegu przerywanego wycieraczek, gniazdko prądowe 12V, wyjmowaną popielniczkę i zapalniczkę, elektrycznie sterowane okna boczne z funkcją szybkiego opuszczania/podnoszenia ‘one-touch’, elektrycznie ustawiane, podgrzewane i składane lusterka boczne, zdalne sterowanie zamka centralnego, funkcje samoczynnej blokady zamka centralnego wraz ze wzrostem prędkości, regulacje położenia kolumny kierownicy w pionie, lampki do czytania z przodu, wyjmowaną lampkę/latarkę w suficie bagażnika, elastyczną zasłonę zawartości bagażnika, centrum informacyjne pojazdu EVIC oraz przesuwny o 76 mm podłokietnik przednich foteli ze schowkiem na telefon komórkowy lub odtwarzacz MP3. Jeep Patriot Sport posiada w standardzie zderzaki i kratę chłodnicy lakierowane w kolorze nadwozia oraz aplikację na klapie tylnej, czarne relingi dachowe oraz 17-calowe aluminiowe obręcze kół.
Do wyposażenia dodatkowego (opcjonalnego) należy: pełnowymiarowe koło zapasowe, lampy przeciwmgielne, boczne fotelowe poduszki powietrzne (uzupełniające w działaniu poduszki kurtynowe), system nawigacji GPS/DVD, radioodtwarzacz AM/FM/CD/MP3 ze zmieniaczem 6-płytowym, przyciemniane szyby typu antisol, pakiet Premium Sound Group (wzmacniacz o mocy 458W, sześć głośników Boston Acoustic z subwooferem i odchylany panel głośników od wewnątrz klapy tylnej), poprzeczne belki relingów dachowych oraz samościemniające się wewnętrzne lusterko wsteczne.

Jeep Patriot Limited
Oprócz wyposażenia standardowego wersji Sport - wyposażenie seryjne wersji Limited obejmuje: obszyta skórą kierownica z przyciskami sterowania audio, tempomat, pełnowymiarowe koło zapasowe oraz poprzeczne belki relingów dachowych. Jeep Patriot Limited posiada w standardzie zderzaki, kratę chłodnicy i boczne listwy ochronne lakierowane na kolor karoserii oraz aluminiowe obręcze 17-calowe.

Do wyposażenia opcjonalnego ponad wersję Sport należy: pokrycie skórzane siedzeń typu Premium, regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, fotele przednie podgrzewane, okno dachowe z funkcją szybkiego otwierania/zamykania oraz Pakiet Komfortowy (samościemniające się wewnętrzne lusterko wsteczne oraz centrum informacyjne pojazdu EVIC).

Produkcja
Produkcję pojazdów Jeep Patriot podjął czwartym kwartale 2006 zmodernizowany zakład Belvidere Assembly Plant (stan Illinois).

Marka Jeep
Bohaterska historia marki Jeep oraz jej dominacja w światowym segmencie SUV liczy już 66 lat. Przez ten czas marka Jeep stała się synonimem takich pojęć, jak poczucie swobody, autentyczność, mistrzostwo oraz duch przygody. Dzięki oszczędności w zużyciu paliwa oraz sprawdzonemu napędowi 4x4 i przystępnej cenie Jeep Patriot stwarza możliwość dalszej ekspansji tej marki, przyciągając nowe grupy klienteli na całym świecie.

Sprzedaż pojazdów marki Jeep poza rynkami Ameryki Północnej w roku 2006 osiągnęła 85.591 sztuk, tj. zwiększyła się o 2 procent w stosunku do roku 2005. Od stycznia do kwietnia 2007 sprzedaż pojazdów Jeep wzrosła o kolejne 3 procent w porównaniu z tym samym okresem 2006 (osiągając 26.875 sztuk). Na pięć pojazdów Chrysler Group kupowanych na świecie - dwa są marki Jeep, a w rankingu sprzedaży miejsce drugie zajmuje Jeep Grand Cherokee, piąte zaś Jeep Cherokee.

Jeep Patriot jest kamieniem milowym w dwuletnim etapie ekspansji marki Jeep na świecie. W tym czasie gama pojazdów typu SUV rozrosła się z zaledwie trzech - aż do siedmiu i w jej skład dzisiaj wchodzą: Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Compass, legendarny już Jeep Wrangler oraz nowy, 4-drzwiowy Jeep Wrangler Unlimited.

DANE TECHNICZNE - Jeep Patriot Poniższe dane obowiązują na dzień publikacji (1 czerwca 2007) i mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Specyfikacje i wyposażenie dotyczy wersji europejskich pojazdu i może być różne na innych rynkach sprzedaży.

Informacje ogólne
Rodzaj nadwozia Pięciodrzwiowe, typu SUV Zakład produkcji Belvidere, stan Illinois, USA

Silnik Turbodiesel 2.0L - rzędowy, czterocylindrowy, turbodoładowany Pojemność skokowa 2,0 litry (1968 cm3) Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 x 95,5 mm Rozrząd 16-zaworowy DOHC, napęd paskiem zębatym, popychacze hydrauliczne Wtrysk paliwa Bezpośredni, wysokociśnieniowy Bosch U1-P2 Konstrukcja Kadłub: odlew żeliwny; głowica cylindrów: odlew aluminiowy, wał korbowy stalowy, odkuwany Stopień sprężania 18,0 : 1 Moc maksymalna 103 kW (140 KM DIN) przy 4000 obr/min (70 KM/l) Moment maksymalny 310 Nm przy 1750-2500 obr/min Zalecane paliwo ON min. liczba cetanowa 49 (DIN EN 590) Kontrola emisji spalin chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR, katalizator utleniający Norma emisji spalin Euro 4.

Skrzynie przekładniowe - sześciostopniowa manualna Przeznaczenie Standard z silnikiem turbodiesel 2,0 l Opis Typ Aisin BG6: sześciostopniowa z nadbiegiem, zsynchronizowana na biegach do przodu, sterowanie cięgnowe, pierścień blokady biegu wstecznego pod gałką selektora. Przełożenia Bieg 1 3,538 Bieg 2 2,045 Bieg 3 1,367 Bieg 4 0,974 Bieg 5 0,897 Bieg 6 0,791 Wsteczny 3,831 Przekładnia główna 4,059 (biegi 1-4) oraz 3,450 (biegi 5-6 i wsteczny) Przełożenie całkowite 2,729 (na biegu najwyższym)

Układ napędowy - Freedom Drive I: stały napęd 4x4, elektronicznie sterowane sprzęgło osiowe z możliwością zblokowania obu osi w trybie ‘Lock’ Mechanizm różnicowy przedni Otwarty Mechanizm różnicowy tylny Otwarty

Zawieszenie Przednie - niezależne, kolumny McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłu. Tylne - niezależne wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, stabilizator drążkowy, amortyzatory gazowe.

Układ kierowniczy - przekładnia zębatkowa, wspomaganie hydrauliczne Przełożenie całkowite 16,4 : 1

Średnica zawracania - (między krawężnikami) 10,8 m z obręczami i ogumieniem 17 cali 11,3 m z obręczami i ogumieniem 18 cali Ilość obrotów kierownicy 2,88 z obręczami i ogumieniem 17 cali (między położeniami skrajnymi).

Koła i ogumienie (standardowe) Patriot Sport i Limited Typ i materiał Odlew ze stopu aluminium Rozmiar 17 x 6,5 cala Rozmiar i typ opon 215/60R17 BSW Koło zapasowe kompaktowe w wersji Sport; pełnowymiarowe w wersji Limited; (pełnowymiarowe dla wersji Sport w opcji).

Hamulce Przednie Rozmiar i rodzaj 294 x 26 mm, tarcze wentylowane Zaciski 57 mm jednotłoczkowe, pływające Powierzchnia czynna 1442,0 cm2 Tylne Rozmiar i rodzaj 302 x 10 mm, tarcze lite Zaciski 35 mm jednotłoczkowe, pływające Powierzchnia czynna 894,6 cm2 Systemy współpracujące ABS standard Kontroli trakcji BTC standard (z użyciem hamulców kół jezdnych) ESP standard BAS standard (wspomaganie hamowania awaryjnego)

Wymiary - Ppodano w milimetrach, o ile nie zaznaczono inaczej. Długość całkowita 4408,0 Szerokość całkowita 1785,0 - bez lusterek bocznych Wysokość całkowita 1658,0; 1668,0 - z bagażnikiem dachowym Rozstaw osi 2635,0 Rozstaw kół przednich 1520,0 Rozstaw kół tylnych 1520,0 Zwis przedni 881,0 Zwis tylny 893,0 Prześwit 204,0 Kąt najazdu 210 Kąt zejścia 330 Kąt rampowy 200 Współczynnik Cx 0,398

Wymiary wewnętrzne - ilość miejsc 2 z przodu, 3 z tyłu Z przodu (wg SAE) Przestrzeń na głowę 1040,3 Przestrzeń na nogi 1032,1 Szerokość na poziomie ramion 1386,9 Szerokość na poziomie bioder 1328,8 Zakres regulacji foteli 260,0 Z tyłu (wg SAE) Przestrzeń na głowę 1014,3 Przestrzeń na nogi 999,7 Przestrzeń na kolana 44,9 Szerokość na poziomie ramion 1371,9 Szerokość na poziomie bioder 1294,1 Pojemność ładunkowa (wg ISO) Z kompletem pasażerów 320 l - do górnej krawędzi tylnej kanapy, bez zagłówków; 536 l - mierzone do sufitu Tylne siedzenia złożone 721 l - do górnej krawędzi tylnej kanapy, bez zagłówków; 1357 l - mierzone do sufitu.

Masy i pojemności - podano w kilogramach, o ile nie zostało zaznaczone inaczej. Masa własna* 1570 do 1610 z silnikiem Diesla 2.0 CRD Masa dopuszczalna 2010 Masa holowanej przyczepy 1500 - z hamulcami pomocniczymi 1500 - bez hamulców pomocniczych 450 Maks. nacisk dyszla na hak 75 Maks. obciążenie dachu 68 (na bagażnik dachowy) Zbiornik paliwa 51,1 litrów Pojemność układu olejowego (z nowym filtrem) 4.7 l - silnik 2,4 l; 4.2 l - silnik 2.0 CRD Pojemność układu chłodzenia 6.8 l - silnik 2,4 l; 7,3 l - silnik 2.0 CRD *Różnice między wersją Sport a Limited z pełnym wyposażeniem opcjonalnym. Nie obejmuje masy kierowcy i paliwa (75 kg).
Osiągi 2.0 CRD Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 sek. 80-120 km/h, bieg najwyższy 9,8 sek. Prędkość maksymalna km/h 183 185 189.

Zużycie paliwa - (w l/100km wg EU) 2.0 CRD Cykl miejski 8,8 Cykl pozamiejski 5,5 Cykl mieszany 6,7 Zawartość CO2 w spalinach (g/km) 180,0.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Jeep Patriot 2007 - polska premiera

ARON
Jeep Patriot 2007 - polska premiera
ARON 2008-03-04 00:07
Patriot - ok, ale Compass'a (zbudowanego na tej samej bazie) powinni zabronić = najbrzydszy Jeep wszechczasów!
Jeep Patriot 2007 - polska premiera
Jeeper 2017-12-15 12:16
A gdzie benzynowy silnik 2.4??? Ani słowa o nim.