Auta amerykańskie » Aktualności » Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!

Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!
2010-05-19 - A. Łukasiewicz Tagi: Muscle cars, Challenger, Dodge Challenger, Mr. Norm
Ach te MoPar-y, ostatnio nie dają o sobie zapomnieć. Po recepcie na Challengera od SpeedFactory przyszła kolej na legendarnego tunera Mr. Norm’s z Grand Spaulding. Znany fanom MoParów dealer z Chicago zasłynął w latach 60-tych z bogatej oferty dodatków dla maniaków prędkości i przyspieszenia czyniących z ich muscle car’a jeszcze bardziej wściekłą bestię. Przede wszystkim mechaniczne przeróbki przyniosły nie tylko renomę, ale i uznanie na torach do drag racingu w całych Stanach.
Owy 2009 Mr. Norm’s Legend X Challenger to flagowy projekt firmy stworzony na wersji SRT8 z myślą o jednym - osiągać jak najniższe czasy na potocznej „ćwiartce”. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że pony car’a nie pozbawiono tych wszystkich udogodnień na co dzień umilających podróż (klimatyzacja i inne bajery).
Choć patrząc na to auto czasami ciężko uwierzyć, ale wierzcie mi na słowo, że jest dopuszczone do normalnego ruchu ulicznego i jakby tego było mało, to na tor wyścigowy przybyło o własnych kołach!
Know-how Challenger swoim efektywnym przejazdem ustanowił ponoć rekord dla nowego Challengera. Czarny, bagatela 1100-konny „pocisk” od Dodge wykręcił czas 9.574 s przy prędkości końcowej ok. 230 km/h!
Naturalnie takie osiągi wymagały stosownych modyfikacji. Silnik 6.1 Hemi został wyposażony w chromowaną sprężarkę śrubową Kennel Bell 2.8H, wzmocniony tylny most Dana, małe felgi aby pomieścić w błotnikach 13-calowe slicki Mickey Thompson na tyle, głowica i wałki rozrządu z motoru 426 Hemi, zmieniony dolot oraz wiele innych dodatków. W środku pojawiła się niezbyt atrakcyjna, acz bardzo sensowna klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, dodatkowy zbiornik paliwa powędrował do bagażnika, zaś na klapie od niego znalazła się olbrzymi nastawna lotka i awaryjny „spadochron” pod nią. Po lekkim wheelie na początku i wcześniej wspomnianym czasie auto ochłonęło, a następnie o własnych siłach wróciło do domu - jak prawdziwy pro street i tak trzymać!
Naturalnie takie osiągi wymagały stosownych modyfikacji. Silnik 6.1 Hemi został wyposażony w chromowaną sprężarkę śrubową Kennel Bell 2.8H, wzmocniony tylny most Dana, małe felgi aby pomieścić w błotnikach 13-calowe slicki Mickey Thompson na tyle, głowica i wałki rozrządu z motoru 426 Hemi, zmieniony dolot oraz wiele innych dodatków. W środku pojawiła się niezbyt atrakcyjna, acz bardzo sensowna klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, dodatkowy zbiornik paliwa powędrował do bagażnika, zaś na klapie od niego znalazła się olbrzymi nastawna lotka i awaryjny „spadochron” pod nią. Po lekkim wheelie na początku i wcześniej wspomnianym czasie auto ochłonęło, a następnie o własnych siłach wróciło do domu - jak prawdziwy pro street i tak trzymać!
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!

Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!
SARTO 2010-05-19 23:01
Na stronie Norma w ogóle dużo się pozmieniało :-) mrnormsgarage.com

Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!
ARON 2010-05-20 01:07
Bo to już nie ta sama firma - teraz częściowo Time Machines Inc, która mieści się na Florydzie.

Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!
SARTO 2010-05-20 10:31
Ale auta wciąż świetne.

Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!
ARON 2010-05-20 19:48
OK, fascynujące są, ale jakościowo czasami odbiegają od fabrycznej normy...niestety...
Podobne: Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!




Podobne galerie: Mr. Norm's Legend X Challenger - najszybszy tego typu!



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter