Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickup coraz bliżej serii?
Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickup

Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickup coraz bliżej serii?

2011-08-04 - A. Łukasiewicz     Tagi: Pickup, Auta hybrydowe, Dodge Ram, Ram, Ram 1500 PHEV
Dodge to ta bardziej młodzieńcza marka z pazurem w koncernie Chrysler, a pickupy kategorii full size Ram to jeden z długoletnich szlagierów marki. Niedługo od przejęcia amerykańskiego giganta motoryzacyjnego z Auburn Hills (Michigan) przez włoskiego Fiata, Dodge utracił pickupy awansujące do odrębnej marki RAM, choć… na tablicy rozdzielczej dalej widnieje napis „DODGE”. Taki marketingowy miszmasz nikomu do szczęścia niepotrzebny! Ramy zastąpiły popularne pickupy D-Series produkowane od początku lat 60-tych, które praktycznie od samego początku dostępne były w specjalnych wersjach dla dużych chłopców z mocarnymi V8. M.in. z tego powodu do dziś zyskują sobie rzeszę sympatyków (również na „obczyźnie”) ich stylu i charakteru.
Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickupRam 1500 PHEV - hybrydowy pickup
Pierwsze z oryginalnym ornamentem muflona na masce stosowanym wcześniej w modelach z lat 30-tych, pojawiły się w 1981. Literka „D” oznaczała teraz już tylko wersje RWD, a „W” zarezerwowano dla 4WD. W porównaniu do konkurencji od FoMoCo i GM nie były aż tak popularne, co czyni je dziś rzadszymi okazami.
Sonda: Czy hybrydowy Ram to dobry pomysł?
Ram drugiej generacji zadebiutował w 1994 z kompletnie nowym stylem, ponieważ ankieta wśród klientów wykazała, że życzą sobie miniatury ciężarówki, co uwydatnił nowy przód z dużym grillem! Od tego momentu jest to element charakterystyczny Ramów, który jeszcze bardziej uwydatniono w 3. gen. do której powrócił kultowy silnik HEMI oraz niesamowite V10 od Vipera. Aktualna generacja jest w sprzedaży od 2008 jako MY 2009 i posiada bogatą gamę silników od (dostępnego od 2012) 3.6 V6 Pentastar po mocarny diesel Cummins 6.7 R6 w HD.
W ciągu najbliższych lat ofertę silnikową poszerzyć może odmiana hybrydowa 1500 HEMI z „wtyczką” - PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle). Ram PHEV posiada standardowy silnik 5.7 HEMI V8 wspomagany litowo-jonowymi bateriami o mocy 12,9 kWh (z 6,6 kW ładowarką na pokładzie) obsługiwane zmodyfikowaną skrzynią automatyczno-hybrydową produkcji GM. Łączna moc jednostki to 399 KM i spalanie przy wsparciu elektryki nawet na poziomie 32 MPG (7,4 L), przez co na pełnym 26-galonowym (98,5 L) baku można przejechać do 655 mil (1054 km). Standardowy Ram HEMI zużywa realnie ok. 20 L na setkę. Chrysler od paru lat intensywnie testował hybrydowe Ramy (oraz vany Town & Country) wraz z amerykańskim Departamentem Energetyki, a teraz seria 140 egzemplarzy demonstracyjno-rozwojowych trafi do wybranych lokalizacji w USA na testy w realnych warunkach (drogowych). Pierwsze 10 otrzymało miasto Yuma w upalnej Arizonie, gdzie 8 odpowiednio doposażone służyć będą stróżom prawa, a pozostałe 2 jako pojazdy służb miejskich. Następne 14 pojedzie do San Francisco w Kalifornii. Również zimowe stany jak Massachusetts, czy egzotyczne Hawaje otrzymają swoje auta testowe.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickup coraz bliżej serii?

Podobne: Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickup coraz bliżej serii?
Podobne galerie: Ram 1500 PHEV - hybrydowy pickup coraz bliżej serii?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge