Auta amerykańskie » Aktualności » Ram HD Cummins H.O. - między tirem, a pickupem

Ram HD Cummins H.O. - między tirem, a pickupem
Głównym kryterium podziału pickupów w USA jest masa własna oraz rozmiar. I tak mamy pickupy kompaktowe (np. Ford Ranger, czy Chevy Colorado - od silników 4 cylindrowych) oraz full size (Dodge Ram, Chevy Silverado, czy Ford serii F). Rzadko obsadzoną ligą są tzw. mid-size (Hummer H3T, Toyota Tacoma), czyli kategoria średnia. Są to generalnie trochę większe modele od kompaktowych, z silnikami przynajmniej V6, czasami V8, lecz rozmiarowo i wagowo mniejsze od full size, czyli średniaki wg amerykańskiej nomenklatury.
Najpopularniejsza w Ameryce ligą full size (tzw. pełnowymiarowe) obejmuje 3-4 kategorie wagowe (w tonach): ½, ¾, 1, 1½, które początkowo określały ładowność, jednak coraz to nowsze modele łatwo ja przekraczały. Adekwatnie do tych ciężarów określane są klasy 1500, 2500, 3500 i 4500 (Chrysler i GM) lub 150, 250, 350 i 450 (FoMoCo). Od 2500/250 zaczyna się kategoria „Heavy Duty”, czyli do cięższych zadań oraz z możliwością wyboru diesla.
Po Chicago Auto Show w klasie H-D przybył nowy, wzmocniony zawodnik. Mowa o popularnym Ramie z koncernu Chrysler z kultowym silnikiem wysokoprężnym Cummins’a R6 o pojemności 6,7 litra. Warianty z 6-biegowym automatem 68RFE w spec. High Output (znana nazwa np. z niektórych Jeepów) mają o 23% więcej Nm. Zamiast standardowych 881 Nm dostępne jest bagatela 1085 i to przy zaledwie 1600 obrotów! Moc silnego jak bizon pickupa pozostałą niezmieniona (350 KM). Lepsze osiągi uzyskano dzięki zmianie jednostki sterującej (ECU), a także innej kalibracji skrzyni biegów. Zmiany w mechanice objęły inne poduszki wału korbowego (lepsza redukcja wibracji i hałasu), inne przełożenie skrzyni 4,10:1 z mechanizmem różnicowym (aluminiowa obudowa z lepszym chłodzeniem), wzmocnione łożyska i chłodnica oleju w skrzyni i wspomaganiu kierownicy.
Ram z Cummins’em H.O. może uciągnąć przyczepę o masie całkowitej 10’296 kg, zaś maksymalna masa zaprzęgu (pojazd + przyczepa) limitowana jest na 13’607 kg. Możliwe jest to dzięki specjalnemu systemowi zapobiegającemu pływaniu przyczepy przy wyższych prędkościach, systemem hamowania silnikiem, jak i największych w klasie tarczach hamulcowych.
Rama H.O. rozpoznamy po dodatkowym emblemacie na karoserii. W salonach pojawi się w 2. kwartale 2011 z gwarancją na 5 lat bądź 100’000 mil. Ważnym czynnikiem dla nabywców jest fakt, iż silnik ten spełnia surowe, amerykańskie normy emisji spalin, a przy tym jako jedyny nie posiada skomplikowanych rozwiązań typu selektywnego katalizatora oraz nie musi być dodatkowo napełniany wodnym roztworem mocznika!
Ram HD w reklamie
Te modele posiadają wzmocnione zawieszenie, napęd i delikatnie różnią się stylistyką od lżejszych odmian. Pickupy takie (2500/250) zazwyczaj wykorzystywane są w trudniejszym terenie i posiadają opcjonalny napęd 4x4, natomiast 3500/350 wzwyż mają najczęściej koła bliźniaki na tylnej osi, przez co znakomicie nadają się jako ciągniki, już nie tylko przyczep, ale i naczep (opcjonalne tylne „siodło” na pace).
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ram HD Cummins H.O. - między tirem, a pickupem
Podobne: Ram HD Cummins H.O. - między tirem, a pickupem




Podobne galerie: Ram HD Cummins H.O. - między tirem, a pickupem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter