Auta amerykańskie » Aktualności » Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans

Też lubicie oglądać, amerykańskie westerny, zwłaszcza te należące do klasyki gatunku? Czasami miało popatrzeć sobie na taki prosty, męski film bez zbędnych przegięć znanych z typowych gatunków kina akcji. Kowbojski styl/ tradycja to jednak nie prehistoria, a w USA jest to ciągle dochodowy temat, zwłaszcza jak znajdujemy się w Teksasie. Tam corocznie odbywają się targi „State Fair of Texas”, które tematycznie powiązane są z kulturą tego stanu. To także na tych targach producenci pickupów prezentują ich specjalne edycje dedykowane właśnie Teksańczykom, którzy chętniej kupują pickupy niż pozostałe rodzaje aut.
Na tegorocznej wystawie Chrysler pokazał najnowszą edycję swego „Teksańskiego Cadillaca” (termin używany w tamtych rejonach do określenia luksusowego pickupa) - (Dodge) Ram Laramie Longhorn. Ta wersja to taki odpowiednik modelu King Ranch u Forda. Jak sama nazwa wskazuje, Longhorn bazuje na do tej pory najbogatszej odmianie Rama - Laramie - będąc tym samym najbardziej luksusowa odmianą pickupa Dodge do tej pory wyprodukowaną.
Ten „nowoczesny dyliżans” z zewnątrz zbytnio nie różni się od typowego Laramie. Do wyboru jest 5 lakierów, w tym jeden tylko w tej wersji oferowany - w kolorze bylicy (zgniły zielony?). Wszystkie kolory są w kompozycji ze złotą, dolną częścią karoserii i nakładek na błotniki, plus stopniami progowymi.
Zobacz także: Ram 3500 HD Laramie - galeria »Felgi w wersji 1500 mają 20-cali i są chromowane, zaś w 2500 i 3500 polerowane, a zaczepy holownicze na przednim zderzaku są lakierowane. Emblematy specjalnej wersji tu i tam pomijamy, bo to rzecz obligatoryjna u Amerykanów.Wewnątrz panuje atmosfera przytulnego saloon’u. Wzorowany na kowbojskich butach, rewolwerze, siodle kokpit otrzymał prawdziwe (!) drewno orzechowe na konsoli i boczkach drzwi, skórzaną tapicerkę siedzeń, deski rozdzielczej, kierownicy i drzwi (do wyboru kolorystyka ciemnoszaro-rdzawa lub brązowa-beżowa) z niezwykle artystycznymi, grubymi szwami (kowbojska koszula się kłania).Z tyłu przednich foteli znajdują się dodatkowe kieszenie z ozdobnymi klamrami magnetycznymi na wzór sakw u końskiego siodła. Dla kontrastu niektóre elementy zostały pochromowane lub pokryte na szczotkowanym aluminium, a podświetlenie zostało zaprojektowane bardziej artystycznie.Dywaniki celowo pozostawiono gumowe z polerowanym logo, gdyż prawdziwy kowboj nie boi się ubrudzić butów. Oczywiście także w środku odnajdziemy liczne emblematy Longhorna. Całość prezentuje się niezwykle elegancko, wręcz jak w porządnej limuzynie.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to do wersji Laramie dodano jeszcze radio z wbudowaną nawigacją, zdalny zapłon (ach ta amerykańska wygoda!), kamerę cofania, wentylowane przednie i jedynie podgrzewane tylne fotele, elektryczną regulację pedałów (z funkcja pamięci), przednich foteli w 10 płaszczyznach.Wersja Longhorn (nazwa zapożyczona od gatunku bydła długorogiego) będzie dostępna w pierwszym kwartale przyszłego roku do odmian Rama 1500 (1/2 Tony) - 3500 (1 Tona) zarówno z RWD, jak i 4x4. Jeśli zastanawiacie się po co komu tak luksusowy pickup, którym wjechać w teren po prostu szkoda, to musicie wiedzieć, iż odmiana Laramie stanowi aż 25% sprzedaży Rama, więc potencjał jest. Cen jeszcze nie znamy.
Zobacz także: Ram 3500 HD Laramie - galeria »
Jeśli chodzi o wyposażenie, to do wersji Laramie dodano jeszcze radio z wbudowaną nawigacją, zdalny zapłon (ach ta amerykańska wygoda!), kamerę cofania, wentylowane przednie i jedynie podgrzewane tylne fotele, elektryczną regulację pedałów (z funkcja pamięci), przednich foteli w 10 płaszczyznach.Wersja Longhorn (nazwa zapożyczona od gatunku bydła długorogiego) będzie dostępna w pierwszym kwartale przyszłego roku do odmian Rama 1500 (1/2 Tony) - 3500 (1 Tona) zarówno z RWD, jak i 4x4. Jeśli zastanawiacie się po co komu tak luksusowy pickup, którym wjechać w teren po prostu szkoda, to musicie wiedzieć, iż odmiana Laramie stanowi aż 25% sprzedaży Rama, więc potencjał jest. Cen jeszcze nie znamy.
źródło: Chrysler
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans

Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans
SARTO 2010-09-26 19:25
Czekałem na to, co za klimat, co za charakter! :-D Ciekawe czy dorzucą czaszke Longhorn'a na specjalne zamówienie. Wnętrze najbardziej mi się podoba. Tylko manualnej skrzyni barkuje do szcześcia.

Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans
ARON 2010-09-27 22:37
Manual w takim aucie? Nieee, nie pasuje... Automaty mają opcję ręcznego wyboru biegu w odmianach HD ew. można wybrać silnego jak słoń diesla Cumminsa z manualem, a ten też może być w wersji Longhorn.

Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans
SARTO 2010-09-28 19:46
Ja manual zamówiłbym nawet do Bentleya Brooklandsa. Więc do Rama tym bardziej :-) Diesel? No way! :-P

Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans
ARON 2010-09-28 23:34
Bywają takie chwile (co raz częściej), że mi się odechciewa machać tym patykiem, zwłaszcza na wymagającej trasie (a polskie drogi takie niestety są), więc automat w moim przypadku mile widziany, bo bym sobie odpoczął, aczkolwiek tylko z wystarczająco mocnymi silnikami - w amerykanach nie ma z tym akurat problemu... I jeszcze jedno: wolę podstarzały 4-/5-biegowy, ale trwały, niż nowoczesny 7-biegowy, co nie wytrzymuje!
Podobne: Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans




Podobne galerie: Ram Laramie Longhorn - nowoczesny dyliżans
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge
Newsletter
Galerie zdjęć