Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  SEMA 2011 - Ram Quick Silver
SEMA 2011 - Ram Quick Silver

SEMA 2011 - Ram Quick Silver

2011-10-28 - A. Łukasiewicz     Tagi: Pickup, Sema, Tuning, Ram
W latach 70-tych w następstwie kryzysu naftowego wyginęły niemal doszczętnie brutalne muscle cars. Nowe normy emisji spalin, żerująco wysokie stawki ubezpieczeniowe pozbawiały Amerykę fascynujących maszyn, ale młodych ludzi fascynacji nimi już nie! Szkopuł tkwił w tym, że poprawne politycznie regulacje obowiązywały pojazdy osobowe, a nie ciężarowe, czy dostawcze. Tę lukę prawną dostrzegli marketingowcy Dodge i opracowali kilka modeli, które w drugiej połówce 70-tych reklamowali jako „Adult Toys form Dodge” („zabawki dla dorosłych od Dodge”)... Zaoferowali linię specjalnych wersji aktualnych modeli, jak muscle truck Li’l Red Express Truck, terenowy Macho Power Wagon, stylowy Warlock ze swoimi drewnianymi burtami, 4x4 SUV Rampage i post-hipisowski Tradesman Street Van. Samochody te wyróżniały się m.in. specyficznymi dodatkami, jak specjalne (nierzadko wielokolorowe) malowanie nadwozia, różne felgi, szyberdachy, czy inne stylowe dodatki. Kampania ta dziś już nie istnieje, ale męski i zadziorny charakter marki utkwił zbyt mocno w pamięci. Aby nie była to tylko pamięć dba firma Mopar oferując do aktualnych modeli i nie tylko szereg akcesoriów, a oddział Mopar Underground tworzy fascynujące projekty. Najnowszy zwie się Quick Silver (szybkie srebro) i powstał na majkrótszym Ramie 1500 R/T. 5.7 HEMI ustąpił miejsca jednostce 392 z najnowszych modeli SRT8, dla którego automat otrzymał wzmocniony konwerter. Do tego sportowy dolot, wydech wraz z kolektorem wyposażonym w elektroniczne cut-out’s (dwa dodatkowe wyloty, które umożliwiają tzw. wolny wydech na życzenie).
Aby nie tylko sprawnie przyśpieszać, ale i hamować, zainstalowano układ Brembo z 15-calowymi tarczami, 6-tłoczkowymi, czerwonymi zaciskami. Przed nimi niezbyt skromne, 22-calowe koła z niskoprofilowymi oponami. Za wyjątkiem polakierowanego na czarno dachu, resztę nadwozia pokryto 3-warstwowym srebrnym, z niektórymi elementami karoserii (felgi, lusterka, grill) pokrytymi anodyzowaną czerwienią. Nadwozie otrzymało body kit, który wraz z obniżonym o 2-cale zawieszeniem dodaje agresywnego wyglądu. Twarda pokrywa paki ma zintegrowany spojler, zwiększający docisk przy dużych prędkościach. Maska z funkcjonalnymi wylotami inspirowana jest tą z aktualnego Chargera SRT8. Światła posiadają ciemne wnęki kloszy.Wewnątrz sportowa kierownica, profilowane fotele z SRT8 obszyte skórą z czerwonymi akcentami made by Katzkin. Drążek zmiany biegów, boczki drzwi i środkowy podłokietnik pochodzą inspirowane tymi z najbogatszej wersji Laramie Longhorn. Sportowe nakładki na pedały, listwy progowe i konkretny system audio od Kicker są kropką nad „i”. Szkoda tylko, że Chrysler nie robi już sportowej odmiany Rama SRT…



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

SEMA 2011 - Ram Quick Silver

SEMA 2011 - Ram Quick Silver
chuck norris 2014-02-16 18:06
właśnie dlatego powstał gmc z druzyny a