Auta amerykańskie » Aktualności » Salon w Genewie - szturm US Cars na Europę

Salon w Genewie - szturm US Cars na Europę
2011-03-04 - A. Łukasiewicz Tagi: Chevrolet, Chrysler, Ford, Jeep, Geneva Motor Show
Rozpoczął się coroczny salon samochodowy w Genewie. Jego 81. edycja potrwa jeszcze do 13 marca i jak zazwyczaj nie ma na tego typu imprezie, odbywającej się na Starym Kontynencie, zbyt dużo dla nas ciekawego… A właśnie, że nie! Można by rzec, że tym razem prócz Eko-manii, mamy prawdziwy szturm US Cars na Europę! Na myśli mamy te amerykańskie także duchem, nie tylko emblematem na karoserii. Co prawda Szwajcaria jako jeden z najlepiej rozwiniętych i najbogatszych krajów świata już dawno ukochał sobie amerykańskie wozy, to fani (nowych) amerykanów nie wyjdą z hal zawiedzieni…
Chrysler
Koncern Chryslera to zdecydowanie największa niespodzianka całej imprezy. Jeszcze nie tak dawno podupadający amerykański gigant, obecnie za włoskich rządów zaskakuje i to nie tylko w negatywnym tego słowa znaczeniu. Choć już obecny w polskich salonach, swoją oficjalną premierę święcił Jeep Grand Cherokee (WK2) z „europejskimi” silnikami, czyli dieslami. Pod maska znany z innych modeli koncernu, 3-litrowy V6 CRD od VM Motori, o mocy zwiększonej do 239 KM i 550 Nm. W uboższej wersji ‘Laredo’ dostępny będzie także jego słabszy wariant - 190 KM i 440 Nm. Prócz Jeepa WK2, europejska premierę obchodziło również „brzydkie kaczątko”, czyli jego młodszy braciszek Compass. Do jego napędu przewidziano tym razem m.in. nowego diesla od Mercedesa, o pojemności zwiększonej do 2.2 litra i mocy 163 KM. Ze słabszymi silnikami „baby Jeep” może być wyposażony także w napęd… FWD! Większym wydarzeniem obok nowych Jeepów była obecność dwóch nowych Dodge’ów - Chargera R/T i limitowanego Challengera SRT8 392. Co prawda powtórzyła się sytuacja z zeszłego roku, ale ciekawe, bo Włosi zaplanowali wyprowadzkę Dodge i Chryslera z EU (prócz Wysp Brytyjskich), aczkolwiek w przypadku dobrego przyjęcia przez publikę, Dodge awansować może w Europie na niszową markę mocnych aut - trzymamy kciuki!
General Motors
W rodzinnych stronach jednego z założycieli Chevy’ego (Louis Chevrolet) masa premier, także konceptów. Na początek długo wyczekiwana odsłona muscle car’a Camaro w europejskiej specyfikacji (dostępne tylko najbogatsze SS V8) i dwóch rodzajach karoserii. Ponoć cenowo GM chce pobić wolnych importerów. Tutaj mała konsternacja…Pamiętacie jeszcze naszego newsa ze zdjęciami szpiegowskimi Camaro o „dziwnych” lampach oraz lusterkach? Okazuje się, że to cechy wersji EU i o ile inne tylne lampy niczym modne okulary słoneczne, powinny się opatrzyć, o tyle nieproporcjonalnie lusterka boczne (z wbudowanymi kierunkowskazami) rażą. Na pewni wpłyną one na poprawę widoczności podczas jazdy, ale nie kojarzymy, by europejskie homologacje wymagały takich zabiegów? Ta sama sytuacja w europejskiej Corvette… Poza tym Cadillac zaprezentował kolejny wariant powalającego osiągami CTS-V (556 KM i 747 Nm) - kombi ‘Sport Wagon’. Obok luksusowego SUV’a Escalade, pokazano znany i ciekawy koncept XTS Platinium, (zapowiedź flagowej limuzyny prestiżowej marki) oraz „kosmiczny”, miejski Urban Luxury Concept z bardzo nietypowymi jak na Cadillaca rozwiązaniami, począwszy od skromnego silniczka. FoMoCo
Ford coraz bardziej odcina się od typowo amerykańskich aut, promując tzw. globalne modele. Większość z nich nie powala na kolana, a popularny Mustang pozostaje dalej na wyłączność Ameryki Północnej. Wartym uwagi, zwłaszcza dla polskich przedsiębiorców, jest odświeżony pickup o amerykańsko brzmiącej nazwie Ranger - tutaj w bajeranckiej wersji Wildtrak. Co ciekawe - będzie go można nabyć nie tylko z dieslami, ale i benzynowym motorem 2.5.
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Amerykany w Genewie
Koncern Chryslera to zdecydowanie największa niespodzianka całej imprezy. Jeszcze nie tak dawno podupadający amerykański gigant, obecnie za włoskich rządów zaskakuje i to nie tylko w negatywnym tego słowa znaczeniu. Choć już obecny w polskich salonach, swoją oficjalną premierę święcił Jeep Grand Cherokee (WK2) z „europejskimi” silnikami, czyli dieslami. Pod maska znany z innych modeli koncernu, 3-litrowy V6 CRD od VM Motori, o mocy zwiększonej do 239 KM i 550 Nm. W uboższej wersji ‘Laredo’ dostępny będzie także jego słabszy wariant - 190 KM i 440 Nm. Prócz Jeepa WK2, europejska premierę obchodziło również „brzydkie kaczątko”, czyli jego młodszy braciszek Compass. Do jego napędu przewidziano tym razem m.in. nowego diesla od Mercedesa, o pojemności zwiększonej do 2.2 litra i mocy 163 KM. Ze słabszymi silnikami „baby Jeep” może być wyposażony także w napęd… FWD! Większym wydarzeniem obok nowych Jeepów była obecność dwóch nowych Dodge’ów - Chargera R/T i limitowanego Challengera SRT8 392. Co prawda powtórzyła się sytuacja z zeszłego roku, ale ciekawe, bo Włosi zaplanowali wyprowadzkę Dodge i Chryslera z EU (prócz Wysp Brytyjskich), aczkolwiek w przypadku dobrego przyjęcia przez publikę, Dodge awansować może w Europie na niszową markę mocnych aut - trzymamy kciuki!
W rodzinnych stronach jednego z założycieli Chevy’ego (Louis Chevrolet) masa premier, także konceptów. Na początek długo wyczekiwana odsłona muscle car’a Camaro w europejskiej specyfikacji (dostępne tylko najbogatsze SS V8) i dwóch rodzajach karoserii. Ponoć cenowo GM chce pobić wolnych importerów. Tutaj mała konsternacja…Pamiętacie jeszcze naszego newsa ze zdjęciami szpiegowskimi Camaro o „dziwnych” lampach oraz lusterkach? Okazuje się, że to cechy wersji EU i o ile inne tylne lampy niczym modne okulary słoneczne, powinny się opatrzyć, o tyle nieproporcjonalnie lusterka boczne (z wbudowanymi kierunkowskazami) rażą. Na pewni wpłyną one na poprawę widoczności podczas jazdy, ale nie kojarzymy, by europejskie homologacje wymagały takich zabiegów? Ta sama sytuacja w europejskiej Corvette… Poza tym Cadillac zaprezentował kolejny wariant powalającego osiągami CTS-V (556 KM i 747 Nm) - kombi ‘Sport Wagon’. Obok luksusowego SUV’a Escalade, pokazano znany i ciekawy koncept XTS Platinium, (zapowiedź flagowej limuzyny prestiżowej marki) oraz „kosmiczny”, miejski Urban Luxury Concept z bardzo nietypowymi jak na Cadillaca rozwiązaniami, począwszy od skromnego silniczka. FoMoCo
Ford coraz bardziej odcina się od typowo amerykańskich aut, promując tzw. globalne modele. Większość z nich nie powala na kolana, a popularny Mustang pozostaje dalej na wyłączność Ameryki Północnej. Wartym uwagi, zwłaszcza dla polskich przedsiębiorców, jest odświeżony pickup o amerykańsko brzmiącej nazwie Ranger - tutaj w bajeranckiej wersji Wildtrak. Co ciekawe - będzie go można nabyć nie tylko z dieslami, ale i benzynowym motorem 2.5.

























źródło: foto: AmeriCar
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Salon w Genewie - szturm US Cars na Europę
Podobne: Salon w Genewie - szturm US Cars na Europę




Podobne galerie: Salon w Genewie - szturm US Cars na Europę



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter