Auta amerykańskie  »  Aktualności  »  Viper Cuda Convertible 1971 - mix mocarnych Mopar-ów!
Viper Cuda Convertible 1971

Viper Cuda Convertible 1971 - mix mocarnych Mopar-ów!

2011-07-27 - A. Łukasiewicz     Tagi: Plymouth, Viper, Muscle cars, Dodge Viper, Barracuda
Fani Mopar-ów, co wybralibyście - egzotycznego Dodge Vipera, czy klasycznego Plymoutha ‘Cuda? Każdy z nich odpowiednio utrzymany jest mobilną lokatą pieniędzy na przyszłość, ale mamy dla Was idealny kompromis! Pochodzi od firmy Time Machines z Hudson (Floryda), zwie się Plymouth Viper ’Cuda convertible z 1971 i jest na sprzedaż.
Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971
Pro Touring to adekwatne określenie do tego projektu, którego efekt RK Motors wyceniło na prawie 200 tys. USD. Polega to na tym, że do klasycznego, zabytkowego pojazdu przeszczepiane są nowoczesne rozwiązania typu silnik, zawieszenie itp., dzięki którym mimo wyglądu auto zachowuje się nowy pojazd. W tym przypadku karoserię ‘Cudy osadzono na podzespołach wraz z napędem od Vipera.
Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971
Dla znawców tematu po oryginalnej masce można by sadzić, że to jeden ze słabszych wariantów V8, a dokładniej 318 ci, z którym egzemplarz wyjściowy opuścił fabrykę, lecz pozory mylą i to w tym przypadku bardzo! Pod maską z dwoma wlotami kryje się jeden z najbardziej brutalnych silników, jaki stworzyło Detroit - V10 o pojemności 8 L i mocy 450 KM wraz z 6-biegowym manualem Tremec z Vipera i mostem heavy duty 3.07.
Karoserię E-Body Mopar-a pozbawiono podłogi, zostawiając jedynie ramę pomocnicza, progi i mocowania na chłodnicę. Sprawne podwozie wraz z kompletnie seryjnym napędem pochodzi od „dawcy organów” - powypadkowego Vipera 2001 z przebiegiem 23 tys. mil - dzięki czemu nie ma obaw o niezawodność, czy serwisowanie w autoryzowanych warsztatach Chryslera. Ogrom roboty pochłonęło dopasowanie elementów podłogi oraz deska rozdzielcza przez przesunięty bliżej środka silnik ze względu na lepsze rozłożenie masy. W sumie idealne dopasowanie podwozia zajęło 2 lata a jedynymi modyfikacjami są inne amortyzatory coilover Aldan oraz wydech z glasspack’ami (strumienice). Nawet zachowano oryginalne felgi SRT (275x35x18 przód i 335x30x18 tył) w chromie, choć lepiej pasowałby jakieś w klasycznym stylu. Na szczęście mają rozsądny rozmiar!
Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971
Nowe wnętrze ma metalowy kokpit, ale zachowano elementy z Vipera, jak i sportowe fotele, choć teraz ‘Cuda jest jedynie 2-sobowa i to jest bodaj jej jedyny minus. Podobnie jest z elektryką, jak i klimatyzacją, czy elektrycznie sterowane szyby z centralnym zamkiem, a nowe jest radio Pioneer. Licznik pokazuje faktyczny przebieg silnika od nowości - obecnie jest to 40’319 mil.
Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971
Karoseria nosi oryginalny lakier czerwony „Viper Red”, a ciekawostką są zmodyfikowane, oryginalne naklejki po bokach z dyskretnie zaadaptowanym logo Vipera. Smaczkiem z kolei przednia maska otwierana do przodu, jak to było w pierwszych Viperach. Emblematy na masce pochodzą z Rama SRT10.
Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971Viper Cuda Convertible 1971



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Viper Cuda Convertible 1971 - mix mocarnych Mopar-ów!

Podobne: Viper Cuda Convertible 1971 - mix mocarnych Mopar-ów!
Podobne galerie: Viper Cuda Convertible 1971 - mix mocarnych Mopar-ów!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge